Diplomová práce se zabývá brandingem vybrané knihovny. Teoretická část práce popisuje nejprve neziskový sektor, do kterého knihovna, jakožto příspěvková organizace, spadá. Poté se práce zabývá marketingem neziskových organizací a jejich komunikací, které jsou pro úspěšný branding nezbytné. Další část práce je zaměřena již na samotný branding a metody výzkumu značky. V praktické části práce jsou teoretické poznatky aplikovány na Studijní a vědeckou knihovnu Plzeňského kraje. Následuje vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na branding knihovny a její marketingové aktivity. V závěru práce jsou interpretovány zjištěné poznatky a navržena opatření vedoucí ke zlepšení brandingové strategie knihovny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the branding of a chosen library. First, the theoretical part describes the non-profit sector to which the library, as a contributory organization, belongs. Second, the thesis deals with the marketing of non-profit organizations and their communication, which are necessary for successful branding. Finally, the theoretical part of the thesis is focused on branding and brand research methods. In the practical part of the thesis, the theoretical knowledge is applied to the Education and Research Library of the Pilsen Region via questionnaire survey that is focused on library branding and its marketing activities. At the end of the thesis the findings are interpreted and measures to improve the branding strategy of the library are proposed.
Klíčová slova
branding, značka, nezisková organizace, marketingová komunikace, Studijní a vědecká knihovna Plzeňského kraje
Klíčová slova v angličtině
branding, brand, non-profit organization, marketing communication, Education and Research Library of the Pilsen Region
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá brandingem vybrané knihovny. Teoretická část práce popisuje nejprve neziskový sektor, do kterého knihovna, jakožto příspěvková organizace, spadá. Poté se práce zabývá marketingem neziskových organizací a jejich komunikací, které jsou pro úspěšný branding nezbytné. Další část práce je zaměřena již na samotný branding a metody výzkumu značky. V praktické části práce jsou teoretické poznatky aplikovány na Studijní a vědeckou knihovnu Plzeňského kraje. Následuje vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na branding knihovny a její marketingové aktivity. V závěru práce jsou interpretovány zjištěné poznatky a navržena opatření vedoucí ke zlepšení brandingové strategie knihovny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the branding of a chosen library. First, the theoretical part describes the non-profit sector to which the library, as a contributory organization, belongs. Second, the thesis deals with the marketing of non-profit organizations and their communication, which are necessary for successful branding. Finally, the theoretical part of the thesis is focused on branding and brand research methods. In the practical part of the thesis, the theoretical knowledge is applied to the Education and Research Library of the Pilsen Region via questionnaire survey that is focused on library branding and its marketing activities. At the end of the thesis the findings are interpreted and measures to improve the branding strategy of the library are proposed.
Klíčová slova
branding, značka, nezisková organizace, marketingová komunikace, Studijní a vědecká knihovna Plzeňského kraje
Klíčová slova v angličtině
branding, brand, non-profit organization, marketing communication, Education and Research Library of the Pilsen Region
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky brandingu neziskových organizací.
Stručně představte Vámi vybranou knihovnu.
Zhodnoťte pomocí vhodných metod současné využití marketingových aktivit vybrané knihovny.
Zpracujte brandingovou strategii pro vybranou knihovnu.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky brandingu neziskových organizací.
Stručně představte Vámi vybranou knihovnu.
Zhodnoťte pomocí vhodných metod současné využití marketingových aktivit vybrané knihovny.
Zpracujte brandingovou strategii pro vybranou knihovnu.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.