Tato bakalářská práce se zabývá event marketingem. Cílem práce je provedení změn v organizaci a fungování kulturní události. Teoretická část obsahuje na základě odborné literatury vysvětlení pojmu marketing a event marketing. Následně se práce zaměřuje na fáze pořádání eventu a dále vysvětluje pojem marketing kultury. Praktická část je věnována Anenské pouti v Horšovském Týně. Zaměřuje se na SWOT analýzu, analýzu prostředí a navrhuje následnou strategii. V poslední kapitole práce jsou uvedeny návrhy a doporučení pro zlepšení marketingových aktivit v příštích ročnících této kulturní události.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with event marketing. The aim of the work is to make changes in the organization and functioning of cultural events. The theoretical part contains, on the basis of professional literature, explaining the concept of marketing and event marketing. Subsequently, the work focuses on the phases of organizing the events and further explaining the concept of culture marketing. The practical part is devoted to Anna's Fair in Horšovský Týn. It focuses on SWOT analysis, environmental analysis and suggests a subsequent strategy. In this work, there are suggestions for the improvement of marketing activities in next years of this cultural event.
Klíčová slova
marketing, event, event marketing, kultura, marketingová analýza, zdroje
Tato bakalářská práce se zabývá event marketingem. Cílem práce je provedení změn v organizaci a fungování kulturní události. Teoretická část obsahuje na základě odborné literatury vysvětlení pojmu marketing a event marketing. Následně se práce zaměřuje na fáze pořádání eventu a dále vysvětluje pojem marketing kultury. Praktická část je věnována Anenské pouti v Horšovském Týně. Zaměřuje se na SWOT analýzu, analýzu prostředí a navrhuje následnou strategii. V poslední kapitole práce jsou uvedeny návrhy a doporučení pro zlepšení marketingových aktivit v příštích ročnících této kulturní události.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with event marketing. The aim of the work is to make changes in the organization and functioning of cultural events. The theoretical part contains, on the basis of professional literature, explaining the concept of marketing and event marketing. Subsequently, the work focuses on the phases of organizing the events and further explaining the concept of culture marketing. The practical part is devoted to Anna's Fair in Horšovský Týn. It focuses on SWOT analysis, environmental analysis and suggests a subsequent strategy. In this work, there are suggestions for the improvement of marketing activities in next years of this cultural event.
Klíčová slova
marketing, event, event marketing, kultura, marketingová analýza, zdroje