Tématem diplomové práce je revenue management, který se v této práci zaměřuje na restaurace. Cílem diplomové práce je určit principy použití revenue managentu jako metody řízení tržeb pro všechna odvětví. Následně provést analýzu restaurace a zjistit slabá místa na straně obsluhy.
První kapitola se zabývá historickým vývojem a základními předpoklady revenue managementu. Druhá kapitola se zaměřuje na metody revenue managementu. Třetí kapitola řeší metody stanovení cen v restauraci. Následující kapitola analyzuje nasbírané informace z vybrané restaurace podle určených ukazatelů. Na základě výsledků ze čtvrté kapitoly, poslední kapitola navrhuje kroky pro zavedení revenue managementu do restaurace.
Anotace v angličtině
Core of this diploma thesis is revenue management in focus on restaurants. The main aim of the thesis is to identify the principles of revenue management and use this principles as income management methods for all sectors. Next purpose is to analyse the specific restaurant and find out the weaknesses of their services.
The first chapter deals with historical development of the revenue management and its fundamental assumptions. Next chapter deals with the methods of revenue management. The third chapter is about pricing methods in restaurants. Following chapter is focused on analysis the data which was obtain in the specific restaurant. On the basis of the results from the previous chapter there are settled a new steps for implementation of the revenue management for the specific restaurant.
Klíčová slova
revenue management, RM, RevPASH, techniky RM, podmínky použití RM
Klíčová slova v angličtině
revenue management, RM, RevPASH, methods of RM, terms of use RM
Rozsah průvodní práce
80 s. (109 750 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je revenue management, který se v této práci zaměřuje na restaurace. Cílem diplomové práce je určit principy použití revenue managentu jako metody řízení tržeb pro všechna odvětví. Následně provést analýzu restaurace a zjistit slabá místa na straně obsluhy.
První kapitola se zabývá historickým vývojem a základními předpoklady revenue managementu. Druhá kapitola se zaměřuje na metody revenue managementu. Třetí kapitola řeší metody stanovení cen v restauraci. Následující kapitola analyzuje nasbírané informace z vybrané restaurace podle určených ukazatelů. Na základě výsledků ze čtvrté kapitoly, poslední kapitola navrhuje kroky pro zavedení revenue managementu do restaurace.
Anotace v angličtině
Core of this diploma thesis is revenue management in focus on restaurants. The main aim of the thesis is to identify the principles of revenue management and use this principles as income management methods for all sectors. Next purpose is to analyse the specific restaurant and find out the weaknesses of their services.
The first chapter deals with historical development of the revenue management and its fundamental assumptions. Next chapter deals with the methods of revenue management. The third chapter is about pricing methods in restaurants. Following chapter is focused on analysis the data which was obtain in the specific restaurant. On the basis of the results from the previous chapter there are settled a new steps for implementation of the revenue management for the specific restaurant.
Klíčová slova
revenue management, RM, RevPASH, techniky RM, podmínky použití RM
Klíčová slova v angličtině
revenue management, RM, RevPASH, methods of RM, terms of use RM
Zásady pro vypracování
Podle odborné literatury charakterizujte revenue management a jeho historický vývoj.
Popište problémy, které řeší revenue management.
Specifikujte techniky využívané v revenue managementu.
Analyzujte a zhodnoťte praktické využití revenue managementu v konkrétním podniku.
Formulujte návrhy pro případné zlepšení revenue managementu v podniku.
Zásady pro vypracování
Podle odborné literatury charakterizujte revenue management a jeho historický vývoj.
Popište problémy, které řeší revenue management.
Specifikujte techniky využívané v revenue managementu.
Analyzujte a zhodnoťte praktické využití revenue managementu v konkrétním podniku.
Formulujte návrhy pro případné zlepšení revenue managementu v podniku.
Seznam doporučené literatury
ESCHENBACH, Rolf a SILLER, Helmut. Profesionální controlling. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2012. 381 s. ISBN 978-80-7357-918-0.
FIALA, Petr. Revenue management modely a analýzy. Praha: Professional publishing, 2015. 160 s. ISBN 978-80-7431-115-4.
FIBÍROVÁ, Jana a ŠOLJAKOVÁ, Libuše. Reporting. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2010. 224 s. ISBN 978-80-247-2759-2.
PHILLIPS, Robert. Pricing and Revenue Optimization. Stanford: Stanford Business Books, 2005. 368 s. ISBN 9780804781640.
TALLURI, Kalyan a VAN RYZIN, Garrett. The Theory and Practice of Revenue Management. New York: Springer Science+Business Media, Inc., 2004. 713 s. ISBN 978-1-4020-7701-2.
Seznam doporučené literatury
ESCHENBACH, Rolf a SILLER, Helmut. Profesionální controlling. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2012. 381 s. ISBN 978-80-7357-918-0.
FIALA, Petr. Revenue management modely a analýzy. Praha: Professional publishing, 2015. 160 s. ISBN 978-80-7431-115-4.
FIBÍROVÁ, Jana a ŠOLJAKOVÁ, Libuše. Reporting. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2010. 224 s. ISBN 978-80-247-2759-2.
PHILLIPS, Robert. Pricing and Revenue Optimization. Stanford: Stanford Business Books, 2005. 368 s. ISBN 9780804781640.
TALLURI, Kalyan a VAN RYZIN, Garrett. The Theory and Practice of Revenue Management. New York: Springer Science+Business Media, Inc., 2004. 713 s. ISBN 978-1-4020-7701-2.