Bakalářská práce pojednává o problematice tvorby 3D animací. Popisuje základní používané principy a metody v celém procesu. Cílem práce je nalézt řešení, které bude vyžadovat minimální vložené náklady na jednotlivé dílčí kroky animačního procesu. Z tohoto důvodu budou vyzkoušeny různé techniky pro snímání objektu v trojrozměrném prostoru s ohledem na poměr cena/výkon. Zaměřeno je především na zařízení Microsoft Kinect, které je hojně používané i v domácnostech, majoritně jako součást herních konzolí Xbox. Z důvodu vyzkoušení principů a metod používaných při tvorbě animací je součástí práce návrh a implementace programů, které provedou uživatele jednotlivými fázemi tvorby trojrozměrných animací. Na závěr bude představen přehrávač umožňující zpracování komprimované animace pomocí vytvořené kompresní funkce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses an issue of creation of 3D animations. It describes basic principles and methods used throughout the entire animation process. The main goal of the thesis is to find a solution which requires to put minimal amount of expenses in each substep of the animation process. For this reason, different techniques for scanning in threedimensional space will be tested with respect to the best possible price/performance ratio. The thesis is deeply focused on Microsoft Kinect, which is widely used in households, mostly as part of Xbox game consoles. The next part of the thesis desings and implements programs which lead a user through each single stage of creation of three-dimensional animations to test the principles and methods used in the animation process. Finally, a player, which processes compressed animations using a created compression function, will be introduced.
Klíčová slova
registrace, 3D objekt, mapování, animace, fotogrammetrie, Kinect
Klíčová slova v angličtině
registration, 3D object, mapping, animation, photogrammetry, Kinect
Rozsah průvodní práce
51 s.(70 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice tvorby 3D animací. Popisuje základní používané principy a metody v celém procesu. Cílem práce je nalézt řešení, které bude vyžadovat minimální vložené náklady na jednotlivé dílčí kroky animačního procesu. Z tohoto důvodu budou vyzkoušeny různé techniky pro snímání objektu v trojrozměrném prostoru s ohledem na poměr cena/výkon. Zaměřeno je především na zařízení Microsoft Kinect, které je hojně používané i v domácnostech, majoritně jako součást herních konzolí Xbox. Z důvodu vyzkoušení principů a metod používaných při tvorbě animací je součástí práce návrh a implementace programů, které provedou uživatele jednotlivými fázemi tvorby trojrozměrných animací. Na závěr bude představen přehrávač umožňující zpracování komprimované animace pomocí vytvořené kompresní funkce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses an issue of creation of 3D animations. It describes basic principles and methods used throughout the entire animation process. The main goal of the thesis is to find a solution which requires to put minimal amount of expenses in each substep of the animation process. For this reason, different techniques for scanning in threedimensional space will be tested with respect to the best possible price/performance ratio. The thesis is deeply focused on Microsoft Kinect, which is widely used in households, mostly as part of Xbox game consoles. The next part of the thesis desings and implements programs which lead a user through each single stage of creation of three-dimensional animations to test the principles and methods used in the animation process. Finally, a player, which processes compressed animations using a created compression function, will be introduced.
Klíčová slova
registrace, 3D objekt, mapování, animace, fotogrammetrie, Kinect
Klíčová slova v angličtině
registration, 3D object, mapping, animation, photogrammetry, Kinect
Zásady pro vypracování
Seznamte se s metodami rigidní a nerigidní registrace 3D trojúhelníkových modelů.
Navrhněte a implementujte offline proces skenování animace lidského obličeje pomocí zařízení MS Kinect for Windows 2.0, v němž jsou neúplná data z jednotlivých snímků animace použita k deformaci kompletního modelu hlavy získaného během předzpracování.
Implementujte webový přehrávač animací založený na rozhraní WebGL, věnujte pozornost praktickým aspektům vytvořeného softwaru, především přímočarosti použití bez nutnosti instalovat/povolit moduly na straně klienta.
Analyzujte dosažené výsledky a navrhněte možnosti zlepšení.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s metodami rigidní a nerigidní registrace 3D trojúhelníkových modelů.
Navrhněte a implementujte offline proces skenování animace lidského obličeje pomocí zařízení MS Kinect for Windows 2.0, v němž jsou neúplná data z jednotlivých snímků animace použita k deformaci kompletního modelu hlavy získaného během předzpracování.
Implementujte webový přehrávač animací založený na rozhraní WebGL, věnujte pozornost praktickým aspektům vytvořeného softwaru, především přímočarosti použití bez nutnosti instalovat/povolit moduly na straně klienta.
Analyzujte dosažené výsledky a navrhněte možnosti zlepšení.