Cílem této diplomové práce bylo na základě teoretického studia a zpětné vazby od vybraných expertů na výuku seniorů připravit co nejvhodnější studijní opory pro seniory a pilotním ověřením jejich vhodnost otestovat při výuce v kurzu Základního ovládání tabletu na Univerzitě třetího věku v Plzni a v Klatovech. Podle zpětné vazby od seniorů poté studijní opory upravit tak, aby vyhovovaly co nejvíce.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis was to prepare the most suitable study support for seniors on the basis of theoretical study and feedback from selected experts on teaching seniors, and to test their suitability to be testes in the course "Basic tablet control" at the University of the Third Age in Pilsen and Klatovy. According to the feedback from seniors, the study support is then adjusted to suit as much as possible.
Klíčová slova
senior, tištěná studijní opora, U3V, tablet, základní ovládání tabletu, zpětná vazba od expertů, pilotní ověření, zpětná vazba od seniorů, zásady tvorby specifických studijních materiálů pro seniory, zásad tvorby specifických studijních materiálů pro seniory
Klíčová slova v angličtině
senior, printed study support, U3V, tablet, basic tablet control, feedback from experts, pilot verification, feedback from seniors, principles of creation of specific study materials for seniors, principles of creation of specific study materials for seniors
Rozsah průvodní práce
51 s. (76 836 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo na základě teoretického studia a zpětné vazby od vybraných expertů na výuku seniorů připravit co nejvhodnější studijní opory pro seniory a pilotním ověřením jejich vhodnost otestovat při výuce v kurzu Základního ovládání tabletu na Univerzitě třetího věku v Plzni a v Klatovech. Podle zpětné vazby od seniorů poté studijní opory upravit tak, aby vyhovovaly co nejvíce.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis was to prepare the most suitable study support for seniors on the basis of theoretical study and feedback from selected experts on teaching seniors, and to test their suitability to be testes in the course "Basic tablet control" at the University of the Third Age in Pilsen and Klatovy. According to the feedback from seniors, the study support is then adjusted to suit as much as possible.
Klíčová slova
senior, tištěná studijní opora, U3V, tablet, základní ovládání tabletu, zpětná vazba od expertů, pilotní ověření, zpětná vazba od seniorů, zásady tvorby specifických studijních materiálů pro seniory, zásad tvorby specifických studijních materiálů pro seniory
Klíčová slova v angličtině
senior, printed study support, U3V, tablet, basic tablet control, feedback from experts, pilot verification, feedback from seniors, principles of creation of specific study materials for seniors, principles of creation of specific study materials for seniors
Zásady pro vypracování
Seznámení se zásadami tvorby studijních opor pro seniory.
Vytvoření návrhu studijních opor pro studium v kurzu Základní ovládání tabletu
pro seniory.
Pilotní ověření vhodnosti připravených studijních opor na cílové skupině v rámci kurzů
na Univerzitě třetího věku.
Provedení výzkumného šetření mezi účastníky Univerzity třetího věku
s cílem získání zpětné vazby pro úpravy studijních opory.
Finální úprava studijních opor dle zpětné vazby.
Zásady pro vypracování
Seznámení se zásadami tvorby studijních opor pro seniory.
Vytvoření návrhu studijních opor pro studium v kurzu Základní ovládání tabletu
pro seniory.
Pilotní ověření vhodnosti připravených studijních opor na cílové skupině v rámci kurzů
na Univerzitě třetího věku.
Provedení výzkumného šetření mezi účastníky Univerzity třetího věku
s cílem získání zpětné vazby pro úpravy studijních opory.
Finální úprava studijních opor dle zpětné vazby.
Seznam doporučené literatury
Špatenková, Naděžda a Smékalová, Lucie. Edukace seniorů:
geragogika a gerontodidaktika. Vydání 1. Praha: Grada, 2015.
232 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5446-8
Tomczyk, Łukasz. Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií.
Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2015. 240 stran.
ISBN 978-80-904531-9-7.
Tomczyk, Łukasz, ed., Špatenková, Naděžda, ed. a Határ, Ctibor, ed.
Edukacja seniorów w różnych perspektywach, uwarunkowaniach oraz
doświadczeniach = Edukace seniorů přístupy, podmínky,
přínos = Edukácia seniorov prístupy, podmienky a prínos.
Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny v Krakowie, Katedra pedagogiky
społecznej i andragogiky, 2016. 181 stran. Czech-Polish-Slovak
studies in andragogy and social gerontology; tom V.
ISBN 978-83-941568-5-5.
Herodek, Martin. 333 tipů a triků pro Android: sbírka nejužitečnějších
postupů a řešení. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2014. 205 stran.
ISBN 978-80-251-4310-0.
Gregor, Lukáš. iPad: průvodce s tipy a triky. Vyd. 1.
Brno: Computer Press, 2011. 288 s. ISBN 978-80-251-3336-1.
Chejlava, Viktor. Problematika výuky informatiky pro seniory.
Plzeň, 2015. Bakalářská práce (Bc.). Západočeská univerzita v Plzni,
Fakulta pedagogická.
Seznam doporučené literatury
Špatenková, Naděžda a Smékalová, Lucie. Edukace seniorů:
geragogika a gerontodidaktika. Vydání 1. Praha: Grada, 2015.
232 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5446-8
Tomczyk, Łukasz. Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií.
Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2015. 240 stran.
ISBN 978-80-904531-9-7.
Tomczyk, Łukasz, ed., Špatenková, Naděžda, ed. a Határ, Ctibor, ed.
Edukacja seniorów w różnych perspektywach, uwarunkowaniach oraz
doświadczeniach = Edukace seniorů přístupy, podmínky,
přínos = Edukácia seniorov prístupy, podmienky a prínos.
Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny v Krakowie, Katedra pedagogiky
społecznej i andragogiky, 2016. 181 stran. Czech-Polish-Slovak
studies in andragogy and social gerontology; tom V.
ISBN 978-83-941568-5-5.
Herodek, Martin. 333 tipů a triků pro Android: sbírka nejužitečnějších
postupů a řešení. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2014. 205 stran.
ISBN 978-80-251-4310-0.
Gregor, Lukáš. iPad: průvodce s tipy a triky. Vyd. 1.
Brno: Computer Press, 2011. 288 s. ISBN 978-80-251-3336-1.
Chejlava, Viktor. Problematika výuky informatiky pro seniory.
Plzeň, 2015. Bakalářská práce (Bc.). Západočeská univerzita v Plzni,
Fakulta pedagogická.