Diplomová práce se zabývá zkoumáním otevřených vzdělávacích zdrojů a možnostmi jejich využití studenty učitelství informatiky. V dané problematice jsme analyzovali současnou situaci v České republice i v zahraničí a následně provedli výzkum metodou rozhovoru. Pro podporu studentů učitelství byl připraven webový rozcestník pro přehled otevřených vzdělávacích zdrojů a studijní materiál zabývající se problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with research of open educational resources and possibilities of their use by students of informatics. In the given issue, we analyzed the current situation both in the Czech Republic and abroad, and then conducted research using the interview method. A web guidepost for an overview of open educational resources and study materials on issues was prepared to support teacher training.
Creative Commons, digital education, informatics, Open educational resources, teaching
Rozsah průvodní práce
47, i
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zkoumáním otevřených vzdělávacích zdrojů a možnostmi jejich využití studenty učitelství informatiky. V dané problematice jsme analyzovali současnou situaci v České republice i v zahraničí a následně provedli výzkum metodou rozhovoru. Pro podporu studentů učitelství byl připraven webový rozcestník pro přehled otevřených vzdělávacích zdrojů a studijní materiál zabývající se problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with research of open educational resources and possibilities of their use by students of informatics. In the given issue, we analyzed the current situation both in the Czech Republic and abroad, and then conducted research using the interview method. A web guidepost for an overview of open educational resources and study materials on issues was prepared to support teacher training.
Creative Commons, digital education, informatics, Open educational resources, teaching
Zásady pro vypracování
Seznámit s problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů a možnostmi jejich využití
z pohledu studenta vysoké školy.
Uskutečnit rozhovory se studenty učitelství informatiky se zaměřením na jejich povědomí
o existenci a možnostech využití otevřených vzdělávacích zdrojů.
Zpracovat formou webového rozcestníku přehled otevřených vzdělávacích zdrojů dostupných
pro studenty učitelství informatiky.
Zpracovat studijní materiál pro studenty zaměřený na problematiku tvorby
a publikace otevřených vzdělávacích zdrojů.
Pravidelně konzultovat postup s vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Seznámit s problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů a možnostmi jejich využití
z pohledu studenta vysoké školy.
Uskutečnit rozhovory se studenty učitelství informatiky se zaměřením na jejich povědomí
o existenci a možnostech využití otevřených vzdělávacích zdrojů.
Zpracovat formou webového rozcestníku přehled otevřených vzdělávacích zdrojů dostupných
pro studenty učitelství informatiky.
Zpracovat studijní materiál pro studenty zaměřený na problematiku tvorby
a publikace otevřených vzdělávacích zdrojů.
Pravidelně konzultovat postup s vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
1. NEUMAJER, O. Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání.
Tipy a rady pro ředitele a zřizovatele.
Praha: EDUin, o. p. s., 2016. 29 stran.
ISBN 978-80-260-9538-5.
2. ZOUNEK, Jiří. JUHAŇÁK Libor a kol. E-Learning Učení (se)
s digitálními technologiemi.
Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2016. 279 s.
ISBN 978-80-7552-217-7.
3. TOMAŇOVÁ. J. Jak vytvářet vzdělávací materiály přístupné všem.
Tipy a rady nejen pro učitele. Praha: EDUin, o. p. s., 2016.
21 stran. ISBN 978-80-906405-0-4.
4. KAPITULČINOVÁ, D., SPUSTOVÁ, K., NEMCOVÁ, P.,
PETIŠKA, E., DLOUHÁ, J. Analýza využívání termínu Open
Educational Ressource na českých vysokých školách v mezinárodním
kontextu, Aula, 23/2015, č. 2. Online:
http://www.csvs.cz/aula/index.php?page=aktual
5. http://otevrenevzdelavani.cz/prirucka/
Seznam doporučené literatury
1. NEUMAJER, O. Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání.
Tipy a rady pro ředitele a zřizovatele.
Praha: EDUin, o. p. s., 2016. 29 stran.
ISBN 978-80-260-9538-5.
2. ZOUNEK, Jiří. JUHAŇÁK Libor a kol. E-Learning Učení (se)
s digitálními technologiemi.
Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2016. 279 s.
ISBN 978-80-7552-217-7.
3. TOMAŇOVÁ. J. Jak vytvářet vzdělávací materiály přístupné všem.
Tipy a rady nejen pro učitele. Praha: EDUin, o. p. s., 2016.
21 stran. ISBN 978-80-906405-0-4.
4. KAPITULČINOVÁ, D., SPUSTOVÁ, K., NEMCOVÁ, P.,
PETIŠKA, E., DLOUHÁ, J. Analýza využívání termínu Open
Educational Ressource na českých vysokých školách v mezinárodním
kontextu, Aula, 23/2015, č. 2. Online:
http://www.csvs.cz/aula/index.php?page=aktual
5. http://otevrenevzdelavani.cz/prirucka/