Práce se zabývá efektivním plánováním hodiny. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům o tom, jak by měl vypadat a co by měl obsahovat efektivní plán hodiny. Na tuto část práce navazuje praktický výzkum, který se zabývá analýzou 25 plánů anglických vyučovacích hodin a zkoumá je na základě hodnoticí tabulky s kategoriemi a kritérii hodnocení. Výsledky výzkumu jsou prezentovány za pomoci grafů a jsou dále komentovány. V závěru práce jsou popsány skutečnosti, jak tento výzkum mohou využít učitelé v praxi.
Anotace v angličtině
The thesis deals with effective lesson planning. The first part of the work is dedicated to the theoretical background of this topic and is further followed by the analysis of 25 online English lesson plans according to the evaluation rubric specifically designed for the purpose of the research. At the end of the thesis the pedagogical implications of the research are described. The results indicate that the majority of lesson plans provided on the internet are not created according to the theory of effective lesson planning.
Klíčová slova
efektivní plánování hodiny, formální plán hodiny, alternativní plán hodiny, hodnocení plánu hodiny, cíle hodiny, teorie plánování hodiny
Klíčová slova v angličtině
effective lesson planning, formal lesson planning, alternative lesson planning, evaluation of a lesson plan, aims of a lesson, theory of lesson planning
Rozsah průvodní práce
102
Jazyk
AN
Anotace
Práce se zabývá efektivním plánováním hodiny. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům o tom, jak by měl vypadat a co by měl obsahovat efektivní plán hodiny. Na tuto část práce navazuje praktický výzkum, který se zabývá analýzou 25 plánů anglických vyučovacích hodin a zkoumá je na základě hodnoticí tabulky s kategoriemi a kritérii hodnocení. Výsledky výzkumu jsou prezentovány za pomoci grafů a jsou dále komentovány. V závěru práce jsou popsány skutečnosti, jak tento výzkum mohou využít učitelé v praxi.
Anotace v angličtině
The thesis deals with effective lesson planning. The first part of the work is dedicated to the theoretical background of this topic and is further followed by the analysis of 25 online English lesson plans according to the evaluation rubric specifically designed for the purpose of the research. At the end of the thesis the pedagogical implications of the research are described. The results indicate that the majority of lesson plans provided on the internet are not created according to the theory of effective lesson planning.
Klíčová slova
efektivní plánování hodiny, formální plán hodiny, alternativní plán hodiny, hodnocení plánu hodiny, cíle hodiny, teorie plánování hodiny
Klíčová slova v angličtině
effective lesson planning, formal lesson planning, alternative lesson planning, evaluation of a lesson plan, aims of a lesson, theory of lesson planning
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
Fautley, M., & Savage, J. (2013). Lesson planning for effective learning. New York: Mc Graw Hill.
Savage, J. (2015). Lesson planning: key concepts and skills for teachers. New York, NY: Routledge.
Serdyukov, P., & Ryan, M. (2008). Writing effective lesson plans: the 5-star approach. Boston: Pearson Allyn and Bacon.
Skowron, J., & Danielson, C. (2015). Powerful lesson planning: every teachers guide to effective instruction. New York, NY: Skyhorse Publishing.
Traig, J. (2015). STEM to story: enthralling and effective lesson plans for grades 5-8. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Woodward, T. (2012). Planning lessons and courses: designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University.
Seznam doporučené literatury
Fautley, M., & Savage, J. (2013). Lesson planning for effective learning. New York: Mc Graw Hill.
Savage, J. (2015). Lesson planning: key concepts and skills for teachers. New York, NY: Routledge.
Serdyukov, P., & Ryan, M. (2008). Writing effective lesson plans: the 5-star approach. Boston: Pearson Allyn and Bacon.
Skowron, J., & Danielson, C. (2015). Powerful lesson planning: every teachers guide to effective instruction. New York, NY: Skyhorse Publishing.
Traig, J. (2015). STEM to story: enthralling and effective lesson plans for grades 5-8. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Woodward, T. (2012). Planning lessons and courses: designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University.