Na základě mých vlastních zkušeností odpovědí respondentů bude hlavním cílem porovnat tyto výsledky s teoretickými zdroji a zároveň mohou tyto příklady sloužit jako nápovědy k situacím, s kterými se může člověk setkat při setkání a interakci na mezikulturní úrovni a posílit si tím svoji kulturní inteligenci.
Annotation in English
Based on my own experience and the respondents' answers the main aim will be to compare these results with the theoretical sources and have these real life examples as clues or things that a person might encounter when interacting on a cross cultural level and to strengthen one's CQ intelligence.
Keywords
kultura, high a low context, rozdíly
Keywords in English
culture, high and low context, differences
Length of the covering note
46 s. (94 366 znaků)
Language
AN
Annotation
Na základě mých vlastních zkušeností odpovědí respondentů bude hlavním cílem porovnat tyto výsledky s teoretickými zdroji a zároveň mohou tyto příklady sloužit jako nápovědy k situacím, s kterými se může člověk setkat při setkání a interakci na mezikulturní úrovni a posílit si tím svoji kulturní inteligenci.
Annotation in English
Based on my own experience and the respondents' answers the main aim will be to compare these results with the theoretical sources and have these real life examples as clues or things that a person might encounter when interacting on a cross cultural level and to strengthen one's CQ intelligence.
Keywords
kultura, high a low context, rozdíly
Keywords in English
culture, high and low context, differences
Research Plan
Prostudování odborné literatury k tématu
Definování základních pojmů: kultura a její vnímání, kulturní rozdíly, kulturní šok, stereotypy a High and Low context
Vlastní praktické zkušenosti a realizace rozhovorů na téma vnímání kulturních rozdílů
Analýza a porovnání popsaných situací a výsledků rozhovorů s teoretickými východisky
Research Plan
Prostudování odborné literatury k tématu
Definování základních pojmů: kultura a její vnímání, kulturní rozdíly, kulturní šok, stereotypy a High and Low context
Vlastní praktické zkušenosti a realizace rozhovorů na téma vnímání kulturních rozdílů
Analýza a porovnání popsaných situací a výsledků rozhovorů s teoretickými východisky
Recommended resources
Jenks, C. (1993). Culture, London, England: Routledge
Fisher, G. (1998). Mindsets: The role of culture and perception in international relations,2nd Ed. Boston: Intercultural Press
Gudykunst, W. B. (2004). Bridging differences: Effective intergroup communication,London, England: SAGE
Nolan, R. W. (1999). Communicating and adapting across cultures: Living and working in the global village,Global Village. Westport: Bergin
Hall,T.E. (1975).Beyond Culture,New York, NY: Anchor Books/Doubleday
Nollen, T. (2008). Culture shock!: Czech Republic,A Survival Guide to Customs and Etiquette, New ed. Singapore: Marshall Cavendish International
Pedersen, P. (1995). The five stages of culture shock: Critical incidents around the Word,Westport,CT: Greenwood.
Livermore, D. (2013).Expand Your Borders Discover Ten Cultural Clusters, Cultural Intelligence Center
Recommended resources
Jenks, C. (1993). Culture, London, England: Routledge
Fisher, G. (1998). Mindsets: The role of culture and perception in international relations,2nd Ed. Boston: Intercultural Press
Gudykunst, W. B. (2004). Bridging differences: Effective intergroup communication,London, England: SAGE
Nolan, R. W. (1999). Communicating and adapting across cultures: Living and working in the global village,Global Village. Westport: Bergin
Hall,T.E. (1975).Beyond Culture,New York, NY: Anchor Books/Doubleday
Nollen, T. (2008). Culture shock!: Czech Republic,A Survival Guide to Customs and Etiquette, New ed. Singapore: Marshall Cavendish International
Pedersen, P. (1995). The five stages of culture shock: Critical incidents around the Word,Westport,CT: Greenwood.
Livermore, D. (2013).Expand Your Borders Discover Ten Cultural Clusters, Cultural Intelligence Center