Tato diplomová práce se věnuje negativní kampani během českých prezidentských voleb v roce 2018. Cílem práce je komparovat politickou kampaň v tradičních a v nových médiích a přináší poznatky v rozdílech mezi strategiemi a použitím negativní reklamy v těchto typech médiích. Pomocí analýzy jsou tedy komparovány příspěvky a výroky dvou kandidátů během druhého kola volebního kampaně. Tradiční média jsou prezentovány dvěma televizníma debatami v České televizi a na FTV Prima, nová média představují sociální sítě Twitter a Facebook. Pomocí analýzy těchto výroků a příspěvků, práce přináší ucelený přehled o rozdílech v politické kampani jednotlivých kandidátů. Výzkumné otázky práce se zabývají tím, zda obsah těchto dvou druhů médií se liší, či jejich obsah a strategie jsou totožné. Práce tak přináší ucelený přehled o negativní politické kampani druhého kola prezidentských voleb v roce 2018 na sociálních sítích a na televizních obrazovkách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the negative campaigning during the Czech presidential election in January 2018. The goal is to compare politic campaigning between traditional and new media and discover the essential differences in strategies and using of negative advertising in them. Using content analysis posts and statements of both candidates of the second phase are being compared. In analysis the traditional media are comprised of two television debates the first one on FTV Prima and the second one on Czech public television, the new media are contained social sites Twitter and Facebook. By analysis of posts and statements in this thesis there is comprehensive overview of differences in political advertising of individual candidates. The focus of research questions is on contrast of traditional and new media strategies and content.
Klíčová slova
negativní kampaň, Facebook, Twitter, sociální média, tradiční média, politika
Klíčová slova v angličtině
negative campaigning, Facebook, Twitter, social media, traditional media, politics
Rozsah průvodní práce
76 s. (123 250 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje negativní kampani během českých prezidentských voleb v roce 2018. Cílem práce je komparovat politickou kampaň v tradičních a v nových médiích a přináší poznatky v rozdílech mezi strategiemi a použitím negativní reklamy v těchto typech médiích. Pomocí analýzy jsou tedy komparovány příspěvky a výroky dvou kandidátů během druhého kola volebního kampaně. Tradiční média jsou prezentovány dvěma televizníma debatami v České televizi a na FTV Prima, nová média představují sociální sítě Twitter a Facebook. Pomocí analýzy těchto výroků a příspěvků, práce přináší ucelený přehled o rozdílech v politické kampani jednotlivých kandidátů. Výzkumné otázky práce se zabývají tím, zda obsah těchto dvou druhů médií se liší, či jejich obsah a strategie jsou totožné. Práce tak přináší ucelený přehled o negativní politické kampani druhého kola prezidentských voleb v roce 2018 na sociálních sítích a na televizních obrazovkách.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the negative campaigning during the Czech presidential election in January 2018. The goal is to compare politic campaigning between traditional and new media and discover the essential differences in strategies and using of negative advertising in them. Using content analysis posts and statements of both candidates of the second phase are being compared. In analysis the traditional media are comprised of two television debates the first one on FTV Prima and the second one on Czech public television, the new media are contained social sites Twitter and Facebook. By analysis of posts and statements in this thesis there is comprehensive overview of differences in political advertising of individual candidates. The focus of research questions is on contrast of traditional and new media strategies and content.
Klíčová slova
negativní kampaň, Facebook, Twitter, sociální média, tradiční média, politika
Klíčová slova v angličtině
negative campaigning, Facebook, Twitter, social media, traditional media, politics
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce ve spolupráci s vedoucím diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce ve spolupráci s vedoucím diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Barabási, A. L. FRANGOS, J. (2014): Linked: The New Science of Networks Science of Networks. New York: Basic Books.
Bekafigo, M. A. Cohen, D. T. Gainous, J. Wagner, K. M. (2013): State Parties 2.0: Facebook, Campigning, and Elections. International Journal of Technology, Knowledge and Society, 9, č. 1, s. 99.
Borgatti, S. P. (2013): Analyzing Social Networks. London: Sage.
Buckland T. (2016): Negative campaigning still used. Wilmington: Star News.
Conor M. Dowling Amber Wichowsky: Attacks without Consequence? Candidates, Parties, Groups, and the Changing Face of Negative Advertising. American Journal of Political Science, 59, č. 1, s. 19-36.
Copeland, G. Johnson-Cartee, K. S. (2010). Negative Political Advertising: Coming of Age. New York: Routledge.
Detrow, S. (2015): Like It Or Not, Political Campaigns Are Using Facebook To Target You. Dostupné online na: http://nhpr.org/post/it-or-not-politicalcampaigns- are-using-facebook-target-you#stream/0, 5. 4. 2018.
Hannerman, R. A. Riddle, M. (2005): Introduction to Social Network Methods. California: Riverside.
McCarthy, C. Molina, J. L. (2014): Social Network Analysis. In: Bernard, H. R. Gravlee, C. C. (ed.): Handbook of Methods in Cultural Anthropology. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, s. 631660.
Pedersen, E. T. (2011): Covering The Fight: The News Media and Negative Campaigning. Copenhagen: University of Copenhagen.
Seznam doporučené literatury
Barabási, A. L. FRANGOS, J. (2014): Linked: The New Science of Networks Science of Networks. New York: Basic Books.
Bekafigo, M. A. Cohen, D. T. Gainous, J. Wagner, K. M. (2013): State Parties 2.0: Facebook, Campigning, and Elections. International Journal of Technology, Knowledge and Society, 9, č. 1, s. 99.
Borgatti, S. P. (2013): Analyzing Social Networks. London: Sage.
Buckland T. (2016): Negative campaigning still used. Wilmington: Star News.
Conor M. Dowling Amber Wichowsky: Attacks without Consequence? Candidates, Parties, Groups, and the Changing Face of Negative Advertising. American Journal of Political Science, 59, č. 1, s. 19-36.
Copeland, G. Johnson-Cartee, K. S. (2010). Negative Political Advertising: Coming of Age. New York: Routledge.
Detrow, S. (2015): Like It Or Not, Political Campaigns Are Using Facebook To Target You. Dostupné online na: http://nhpr.org/post/it-or-not-politicalcampaigns- are-using-facebook-target-you#stream/0, 5. 4. 2018.
Hannerman, R. A. Riddle, M. (2005): Introduction to Social Network Methods. California: Riverside.
McCarthy, C. Molina, J. L. (2014): Social Network Analysis. In: Bernard, H. R. Gravlee, C. C. (ed.): Handbook of Methods in Cultural Anthropology. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, s. 631660.
Pedersen, E. T. (2011): Covering The Fight: The News Media and Negative Campaigning. Copenhagen: University of Copenhagen.