Bakalářská práce obsahuje problematiku mobilních aplikací pro podporu studia na vysoké škole. V teoretické části se práce zaměřuje na mobilní zařízení a jejich typy. Dále se v teoretické části nachází výběr operačního systému a druhy operačního systému, jejich výhody a nevýhody. Na konci teoretické části jsou popsány obecně mobilní aplikace a jejich rozdělení do několika kategorií. V praktické části se práce zabývá vybranými mobilními aplikacemi pro podporu studia. Konkrétně se jedná o aplikace: myHomeworkStudentPlanner, Quizlet, Class Timetable, Udemy, Erasmus+. Další kapitola je věnovaná výzkumnému šetření, které proběhlo formou dotazníkového šetření. Poslední kapitola se věnuje podkladům kapitoly on-linu kurzu pro vysokoškolské studenty k efektivnímu využití mobilních zařízení při studiu.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis contains the topic of mobile applications as support to the studies at the university. The theoretical part of this bachelor thesis describes mobile devices and types of mobile devices. In the next section of the theoretical part are mentioned the selection of the operating system and types of operating system including their positives and negatives. At the end of the theoretical part are outlined mobile applications in general as well as their conceptualisation into several categories. The practical part of this bachelor thesis deals with mobile applications as support to the studies. More specifically, this includes: myHomeworkStudentPlanner, Quizlet, Class Timetable, Udemy, Erasmus+'. The next chapter includes research that was performed by an online questionnaire. The last chapter is dedicated to sources of the chapter concerning online course for university students to use mobile devices effectively by studies.
Klíčová slova
mobilní aplikace, popis aplikací, podpora studia, vysoká škola, mobilní zařízení, operační systém, využití mobilních aplikací
Klíčová slova v angličtině
mobile applications, description of applications, study support, college, mobile device, operating system, use of mobile applications
Rozsah průvodní práce
51 s. (67 085 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje problematiku mobilních aplikací pro podporu studia na vysoké škole. V teoretické části se práce zaměřuje na mobilní zařízení a jejich typy. Dále se v teoretické části nachází výběr operačního systému a druhy operačního systému, jejich výhody a nevýhody. Na konci teoretické části jsou popsány obecně mobilní aplikace a jejich rozdělení do několika kategorií. V praktické části se práce zabývá vybranými mobilními aplikacemi pro podporu studia. Konkrétně se jedná o aplikace: myHomeworkStudentPlanner, Quizlet, Class Timetable, Udemy, Erasmus+. Další kapitola je věnovaná výzkumnému šetření, které proběhlo formou dotazníkového šetření. Poslední kapitola se věnuje podkladům kapitoly on-linu kurzu pro vysokoškolské studenty k efektivnímu využití mobilních zařízení při studiu.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis contains the topic of mobile applications as support to the studies at the university. The theoretical part of this bachelor thesis describes mobile devices and types of mobile devices. In the next section of the theoretical part are mentioned the selection of the operating system and types of operating system including their positives and negatives. At the end of the theoretical part are outlined mobile applications in general as well as their conceptualisation into several categories. The practical part of this bachelor thesis deals with mobile applications as support to the studies. More specifically, this includes: myHomeworkStudentPlanner, Quizlet, Class Timetable, Udemy, Erasmus+'. The next chapter includes research that was performed by an online questionnaire. The last chapter is dedicated to sources of the chapter concerning online course for university students to use mobile devices effectively by studies.
Klíčová slova
mobilní aplikace, popis aplikací, podpora studia, vysoká škola, mobilní zařízení, operační systém, využití mobilních aplikací
Klíčová slova v angličtině
mobile applications, description of applications, study support, college, mobile device, operating system, use of mobile applications
Zásady pro vypracování
1. Seznamte s problematikou využití mobilních zařízení při studiu na vysoké škole.
2. Vyhledejte a popište vybrané aplikace vhodné pro podporu studia na vysoké škole.
3. Formou dotazníkového šetření zjistěte, které aplikace pro mobilní zařízení
a jakým způsobem využívají studenti FPE ZČU pro podporu svého studia.
4. Vytvořte podklady kapitoly on-line kurzu pro vysokoškolské studenty k efektivnímu
využití mobilních zařízení při studiu.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte s problematikou využití mobilních zařízení při studiu na vysoké škole.
2. Vyhledejte a popište vybrané aplikace vhodné pro podporu studia na vysoké škole.
3. Formou dotazníkového šetření zjistěte, které aplikace pro mobilní zařízení
a jakým způsobem využívají studenti FPE ZČU pro podporu svého studia.
4. Vytvořte podklady kapitoly on-line kurzu pro vysokoškolské studenty k efektivnímu
využití mobilních zařízení při studiu.
Seznam doporučené literatury
NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L., ZOUNEK, J. Učíme se s tabletem:
využití mobilních technologií ve vzdělávání. 1. vyd.
Praha: Wolters Kluwer, 2015, ISBN: 978-80-7478-768-3.
GAJZLEROVÁ, L., NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L.. Inkluzívní
vzdělávání s využitím digitálních technologií. Praha: Microsoft, 2016.
ŘÍHOVÁ, L. Kritéria výběru dobré vzdělávací aplikace.
Metodický portál: Články [online]. 30. 06. 2015, [cit. 2017-03-25].
Dostupný z www:
.
ISSN 1802-4785.
MAZÁČOVÁ, P., ČERNÝ, M.. Tablet ve školní praxi.
1. vyd. Brno: Flow, 2015. 195 s. ISBN 978-80-88123-02-6.
KLUBAL, L., GYBAS,V., SKÝBOVÁ, L., ČERNOTOVÁ, V. 55 tipů
jak využít iPad ve vyučování.
Ostrava-Poruba: Wichterlovo gymnázium, 2015. ISBN 978-80-87058-24-4.
ZOUNEK, J. Pohled do studentovy dílny aneb Jak vysokoškolští
studenti využívají moderní technologie. 2011.
Inflow: information journal, 4(5), s. 17.
ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online
technologiemi. 2012. Praha: Wolters Kluwer.
Seznam doporučené literatury
NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L., ZOUNEK, J. Učíme se s tabletem:
využití mobilních technologií ve vzdělávání. 1. vyd.
Praha: Wolters Kluwer, 2015, ISBN: 978-80-7478-768-3.
GAJZLEROVÁ, L., NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L.. Inkluzívní
vzdělávání s využitím digitálních technologií. Praha: Microsoft, 2016.
ŘÍHOVÁ, L. Kritéria výběru dobré vzdělávací aplikace.
Metodický portál: Články [online]. 30. 06. 2015, [cit. 2017-03-25].
Dostupný z www:
.
ISSN 1802-4785.
MAZÁČOVÁ, P., ČERNÝ, M.. Tablet ve školní praxi.
1. vyd. Brno: Flow, 2015. 195 s. ISBN 978-80-88123-02-6.
KLUBAL, L., GYBAS,V., SKÝBOVÁ, L., ČERNOTOVÁ, V. 55 tipů
jak využít iPad ve vyučování.
Ostrava-Poruba: Wichterlovo gymnázium, 2015. ISBN 978-80-87058-24-4.
ZOUNEK, J. Pohled do studentovy dílny aneb Jak vysokoškolští
studenti využívají moderní technologie. 2011.
Inflow: information journal, 4(5), s. 17.
ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online
technologiemi. 2012. Praha: Wolters Kluwer.