Ve své práci se zabývám hlukem ve školské fyzice, tedy na základní a střední škole. Práci jsem rozdělil na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části mám základy o hluku, základní veličiny, anatomii ucha, pokusy prováděné na střední škole. V praktické části se věnuji dotazníkovému šetření, které jsem předložil studentům gymnázia v Sokolově. Šetření následně zpracuji a vyhodnotím.
Anotace v angličtině
In my work I´m dealing with noise in school physics, thus in elementary school and in high school. My work I split to two parts theoretical and practical. In theoretical part I have basics about noise, basic quantities, ear anatomy and experiments, that are performer in high school. In practical part I dedicated to survey, which I submitted to grammar school students in Sokolov. Survey then I process and shoot.
Klíčová slova
zvuk, hluk, Dopplerův princip, sluchové ústrojí, školní pokusy
Klíčová slova v angličtině
sound, noise, Doppler principle, auditory system, school experiments
Rozsah průvodní práce
i - iv, 1 - 50, 44 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci se zabývám hlukem ve školské fyzice, tedy na základní a střední škole. Práci jsem rozdělil na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části mám základy o hluku, základní veličiny, anatomii ucha, pokusy prováděné na střední škole. V praktické části se věnuji dotazníkovému šetření, které jsem předložil studentům gymnázia v Sokolově. Šetření následně zpracuji a vyhodnotím.
Anotace v angličtině
In my work I´m dealing with noise in school physics, thus in elementary school and in high school. My work I split to two parts theoretical and practical. In theoretical part I have basics about noise, basic quantities, ear anatomy and experiments, that are performer in high school. In practical part I dedicated to survey, which I submitted to grammar school students in Sokolov. Survey then I process and shoot.
Klíčová slova
zvuk, hluk, Dopplerův princip, sluchové ústrojí, školní pokusy
Klíčová slova v angličtině
sound, noise, Doppler principle, auditory system, school experiments
Zásady pro vypracování
1) hluk v učivu fyziky na základní a střední škole
2) zpracování návodů na školní experimenty a měření
3) srovnání výsledků experimentů a měření s teorií, rozbor fyzikálních principů
4) možnost využití výpočetního prostředí
5) zhodnocení možnosti využití ve školské fyzice
Zásady pro vypracování
1) hluk v učivu fyziky na základní a střední škole
2) zpracování návodů na školní experimenty a měření
3) srovnání výsledků experimentů a měření s teorií, rozbor fyzikálních principů
4) možnost využití výpočetního prostředí
5) zhodnocení možnosti využití ve školské fyzice
Seznam doporučené literatury
RAUNER, K. Fyzika 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia.
1.vyd. Plzeň:Fraus, 2006. 128s. ISBN 80-723-8525-9.
LEPIL, O., ŠEDIVÝ, P. Fyzika pro gymnázia: Mechanické kmitání
a vlnění. 2.vyd. Praha: Galaxie, 1993. 398s. ABC pro střední školy.
ISBN 80-852-0420-7.
SVOBODA E. a kol. Pokusy z fyziky na střední škole 2.
Praha: Prometheus, 1997.
HOWARD, D.M., ANGUS, Jamie A.S. Acoustics and psychoacoustics.
4th ed. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-52175-6.
Hellmuth, T., Michal, J., Potužníková, D. Hluk v komunálním prostředí.
ROSSING T.D., WHEELER P., MOORE R. The Science of Sound.
(rd edition) Addison Wesley, San Francisco 2002
Seznam doporučené literatury
RAUNER, K. Fyzika 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia.
1.vyd. Plzeň:Fraus, 2006. 128s. ISBN 80-723-8525-9.
LEPIL, O., ŠEDIVÝ, P. Fyzika pro gymnázia: Mechanické kmitání
a vlnění. 2.vyd. Praha: Galaxie, 1993. 398s. ABC pro střední školy.
ISBN 80-852-0420-7.
SVOBODA E. a kol. Pokusy z fyziky na střední škole 2.
Praha: Prometheus, 1997.
HOWARD, D.M., ANGUS, Jamie A.S. Acoustics and psychoacoustics.
4th ed. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-52175-6.
Hellmuth, T., Michal, J., Potužníková, D. Hluk v komunálním prostředí.
ROSSING T.D., WHEELER P., MOORE R. The Science of Sound.
(rd edition) Addison Wesley, San Francisco 2002