Bakalářská práce, která nese název prevence v oblasti reprodukčního zdraví budoucích matek, je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám definicí reprodukčního zdraví, výchovou k sexuálně reprodukčnímu zdraví, a to nejen v rodině, ale také v institucionálním vzdělávacím zařízení, kterým je škola. Dalšími kapitolami jsou plánované rodičovství, antikoncepce a dělení antikoncepčních metod, hrozby a rizika reprodukčního zdraví. Poslední kapitola představuje shrnutí předešlých kapitol a vytyčuje prevenci jako soubor opatření, která vedou k zachování reprodukčního zdraví.
V praktické části jsou předloženy a vyhodnoceny výsledky kvalitativního výzkumu, ve kterém zjišťuji, na jaké úrovni je informovanost o reprodukčním zdraví u žen ve věkovém rozmezí od 20 do 28 let, jaké postoje zaujímají k rodičovství, pohlavně přenosným chorobám a k neplodnosti. V poslední části výzkumné práce zjišťuji, na základě jakých kritérií si volí partnera.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis, which bears the name of prevention in the reproductive health of future mothers, is divided into a theoretical and practical parts. In the theoretical part, I deal with the definitiv of reproductive health, education for sexual reproductive health, not only in the family but also in institutional educational establishments, which is school. The next chapters are family planning, contraception and separation of contraceptive methods and threats and risks to reproductive health. The last chapter presents a summary of previous chapters and outlines prevention, as a set of measures that lead to the preservativ of reproductive health.
The practical part shows the results of qualitative research, where I find out at chat level there is awareness of reproductive health among women in the agerange of 20 years to 28 years, chat attitudes they occupy for parenthood, sexually transmitted diseases and infertility. In the last part of the research work, I find out how the partner is chosen.
Bakalářská práce, která nese název prevence v oblasti reprodukčního zdraví budoucích matek, je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám definicí reprodukčního zdraví, výchovou k sexuálně reprodukčnímu zdraví, a to nejen v rodině, ale také v institucionálním vzdělávacím zařízení, kterým je škola. Dalšími kapitolami jsou plánované rodičovství, antikoncepce a dělení antikoncepčních metod, hrozby a rizika reprodukčního zdraví. Poslední kapitola představuje shrnutí předešlých kapitol a vytyčuje prevenci jako soubor opatření, která vedou k zachování reprodukčního zdraví.
V praktické části jsou předloženy a vyhodnoceny výsledky kvalitativního výzkumu, ve kterém zjišťuji, na jaké úrovni je informovanost o reprodukčním zdraví u žen ve věkovém rozmezí od 20 do 28 let, jaké postoje zaujímají k rodičovství, pohlavně přenosným chorobám a k neplodnosti. V poslední části výzkumné práce zjišťuji, na základě jakých kritérií si volí partnera.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis, which bears the name of prevention in the reproductive health of future mothers, is divided into a theoretical and practical parts. In the theoretical part, I deal with the definitiv of reproductive health, education for sexual reproductive health, not only in the family but also in institutional educational establishments, which is school. The next chapters are family planning, contraception and separation of contraceptive methods and threats and risks to reproductive health. The last chapter presents a summary of previous chapters and outlines prevention, as a set of measures that lead to the preservativ of reproductive health.
The practical part shows the results of qualitative research, where I find out at chat level there is awareness of reproductive health among women in the agerange of 20 years to 28 years, chat attitudes they occupy for parenthood, sexually transmitted diseases and infertility. In the last part of the research work, I find out how the partner is chosen.
Zpracování bakalářské práce, teoreticko-výzkumný charakter
Praktické závěry a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Prostudování literatury
Analýza a komparace odborných informací
Stanovení cíle bakalářské práce
Vypracování osnovy
Zpracování bakalářské práce, teoreticko-výzkumný charakter
Praktické závěry a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
ŠULOVÁ, Lenka, Tomáš FAIT a Petr WEISS. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf, c2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
MACHOVÁ, Jitka a Jana HAMANOVÁ. Reprodukční zdraví v dospívání. Praha: H & H, 2002. ISBN 80-86022-94-3.
VRÁNOVÁ, Věra. Výchova k reprodukčnímu zdraví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2629-7.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.
Seznam doporučené literatury
ŠULOVÁ, Lenka, Tomáš FAIT a Petr WEISS. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf, c2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
MACHOVÁ, Jitka a Jana HAMANOVÁ. Reprodukční zdraví v dospívání. Praha: H & H, 2002. ISBN 80-86022-94-3.
VRÁNOVÁ, Věra. Výchova k reprodukčnímu zdraví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2629-7.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.