Práce se zabývá kvalitou současné společnosti, respektive rozpadem struktury a rostoucími individualistickými tendencemy. Finální podobou je serie čtyř olejomaleb na plátně. Teoretická část analyzuje masový individualismus, který je nebezpečným jevem pro naši komunikaci a další spolupráci. Malby jsou kombinací iluzivní malby a abstraktním momentů. Motivy zvířecí lebky znázornují pocit "ovce" v kolektivu. Kompozice je vytvořena jako kombinace jednoduchých základních tvarů- kruhu a čtverce. Série má jasné řazení a vzniká v ní příběh, podobně jako u komiksu. Tyto malby následují symbolismus z přelomu 19/20. století
Anotace v angličtině
This thesis deals with quality of contemporary society, breakdown of structures and expanding individualism. The final form is a set of four paintings on canvas, painted with oil colours. The theoretical part analyze theory of mass individualism, which becomes dangerous for our communication and cooperation. Paintings are combination of illusive painting and abstract elements. Motives of animal skulls represent the feeling of "sheep" in collective. All scenes are conceived as simple combination of elementary shapes of circle and square. This series has a clear sorting and development similar to comic story- storyboard. Paintings probably follow the historical line of symbolism of the turn of 19/20. century.
Klíčová slova
umění, malba, olejomalba, současná společnost, symbolismus, kosti
Práce se zabývá kvalitou současné společnosti, respektive rozpadem struktury a rostoucími individualistickými tendencemy. Finální podobou je serie čtyř olejomaleb na plátně. Teoretická část analyzuje masový individualismus, který je nebezpečným jevem pro naši komunikaci a další spolupráci. Malby jsou kombinací iluzivní malby a abstraktním momentů. Motivy zvířecí lebky znázornují pocit "ovce" v kolektivu. Kompozice je vytvořena jako kombinace jednoduchých základních tvarů- kruhu a čtverce. Série má jasné řazení a vzniká v ní příběh, podobně jako u komiksu. Tyto malby následují symbolismus z přelomu 19/20. století
Anotace v angličtině
This thesis deals with quality of contemporary society, breakdown of structures and expanding individualism. The final form is a set of four paintings on canvas, painted with oil colours. The theoretical part analyze theory of mass individualism, which becomes dangerous for our communication and cooperation. Paintings are combination of illusive painting and abstract elements. Motives of animal skulls represent the feeling of "sheep" in collective. All scenes are conceived as simple combination of elementary shapes of circle and square. This series has a clear sorting and development similar to comic story- storyboard. Paintings probably follow the historical line of symbolism of the turn of 19/20. century.
Klíčová slova
umění, malba, olejomalba, současná společnost, symbolismus, kosti
Záměrem mé diplomové práce je vystihnout v sérii obrazů současný stav jedince,
který je odtrhnutý od reality. Nasbírané zkušenosti v průběhu studia mi dávají
dostatečnou oporu toto téma pestře zpracovat.
Obrazy budou realizované kombinovanou technikou. V řadě variant, vybírám zobrazení
figury skrze náznaky, a tak technicky navazuji na svou bakalářskou práci.
Jedná se o min. 3 plátna o min. rozměru každý 1m x 1,2m, která budou prezentována,
dle možností výstavního prostoru, jako klasický závěsný obraz.
Způsobem zpracování a zamyšlení se nad tématem, se pohybuji v existenciální rovině.
V rámci práce zahrnuji osobní prožitky i obecně pozorovatelné jevy, podporou mi
je zájem o psychologii či filozofii, výsledky testů a veřejné průzkumy.
Vzhledem k obsáhlému tématu předpokládám rozsah teoretické práce cca 20 normostran
a 10 stran obrazových příloh.
Zásady pro vypracování
Záměrem mé diplomové práce je vystihnout v sérii obrazů současný stav jedince,
který je odtrhnutý od reality. Nasbírané zkušenosti v průběhu studia mi dávají
dostatečnou oporu toto téma pestře zpracovat.
Obrazy budou realizované kombinovanou technikou. V řadě variant, vybírám zobrazení
figury skrze náznaky, a tak technicky navazuji na svou bakalářskou práci.
Jedná se o min. 3 plátna o min. rozměru každý 1m x 1,2m, která budou prezentována,
dle možností výstavního prostoru, jako klasický závěsný obraz.
Způsobem zpracování a zamyšlení se nad tématem, se pohybuji v existenciální rovině.
V rámci práce zahrnuji osobní prožitky i obecně pozorovatelné jevy, podporou mi
je zájem o psychologii či filozofii, výsledky testů a veřejné průzkumy.
Vzhledem k obsáhlému tématu předpokládám rozsah teoretické práce cca 20 normostran
a 10 stran obrazových příloh.
Seznam doporučené literatury
BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník: malířství, sochařství,
grafika. Praha: Academia, 1997. ISBN 978-80-200-1909-7.
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-7203-143-0.
LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů. Praha: Odeon, 1989.
ISBN 80-207-0087-0.
RUHRBERG, Karl. Umění 20. století. Praha: Slovart, 2004.
Seznam doporučené literatury
BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník: malířství, sochařství,
grafika. Praha: Academia, 1997. ISBN 978-80-200-1909-7.
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-7203-143-0.
LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů. Praha: Odeon, 1989.
ISBN 80-207-0087-0.
RUHRBERG, Karl. Umění 20. století. Praha: Slovart, 2004.