Předmětem této práce je zájem najít odpověď na to, do jaké míry nás naše tělo a jeho fyzické predispozice v životě determinují. Hlavním cílem bylo vytvořit prostorový objekt demonstrující myšlenku o provázanosti lidského těla a mysli a pokusit se o interakci s divákem. Jedná se o nosnou metaforu pro situaci dnešního člověka, jenž si v konfrontaci s chaosem civilizačních labyrintů ujasňuje své vlastní místo a identitu.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find an answer to what extent our body and its physical pre-disposition determine
who we are. The main goal is to create a spatial object demonstrating this idea. In other words, to try connecting with the viewer by pointing them towards some of the deeper and more metaphorical aspects of the human body that lurk beyond its physical aesthetic. It is a supporting metaphor for the situation of today's human being, who attempts to clarify his own place and identity within this chaotic civilization and its many labyrinths using the knowledge available to him or her.
Klíčová slova
Prostorová instalace, Video, Zvuk
Klíčová slova v angličtině
Installation, Video, Sound
Rozsah průvodní práce
35 s. (23 440 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je zájem najít odpověď na to, do jaké míry nás naše tělo a jeho fyzické predispozice v životě determinují. Hlavním cílem bylo vytvořit prostorový objekt demonstrující myšlenku o provázanosti lidského těla a mysli a pokusit se o interakci s divákem. Jedná se o nosnou metaforu pro situaci dnešního člověka, jenž si v konfrontaci s chaosem civilizačních labyrintů ujasňuje své vlastní místo a identitu.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find an answer to what extent our body and its physical pre-disposition determine
who we are. The main goal is to create a spatial object demonstrating this idea. In other words, to try connecting with the viewer by pointing them towards some of the deeper and more metaphorical aspects of the human body that lurk beyond its physical aesthetic. It is a supporting metaphor for the situation of today's human being, who attempts to clarify his own place and identity within this chaotic civilization and its many labyrinths using the knowledge available to him or her.
Klíčová slova
Prostorová instalace, Video, Zvuk
Klíčová slova v angličtině
Installation, Video, Sound
Zásady pro vypracování
a) Tvůrčí záměr - Na umění je po psychologické stránce velmi zajímavé,
že vyjadřuje něco, co člověk jen tak slovy nesdělí. Každé dílo zahrnuje
složitý komplex všech duševních, citových i rozumových sil, které na umělce působí.
Pocity, které jsou příliš složité na to, abychom o nich dokázali mluvit
nebo abychom si je vůbec sami uvědomili, se dají snadno vtěsnat do obrazu,
melodie či básně. Předmětem této diplomové práce je realizace autorského
projektu na základě vztahu psychologie a umělecké tvorby.
b) Způsob, jímž bude téma a tvůrčí záměr realizován - Způsob a jeho rozsah
vyplyne v průběhu tvorby. Důraz bude kladen na vlastní subjektivní přístup,
výtvarné a emotivní pojetí. Stavit do popředí myšlenku, záměr, koncept a ideu.
c) Cíle, jichž se má skrze vytvoření práce dosáhnout - Zaměřit se na oblast
lidského prožívání a poznávání jakou nabízí právě paměť a imaginace.
Za využití zvukové a vizuální technologie, jako prvek komunikace s divákem,
integrace s prostředím pro získání ojedinělého audiovizuálního zážitku
a dokončení "konceptu" ve své mysli.
d) Předpokládaný charakter výstupu - Autorská zvuková instalace.
e) Stanovení rozsahu průvodní zprávy - Minimální rozsah průvodní zprávy
je stanoven na 3 normostrany (celkem 5 400 znaků včetně mezer).
Zásady pro vypracování
a) Tvůrčí záměr - Na umění je po psychologické stránce velmi zajímavé,
že vyjadřuje něco, co člověk jen tak slovy nesdělí. Každé dílo zahrnuje
složitý komplex všech duševních, citových i rozumových sil, které na umělce působí.
Pocity, které jsou příliš složité na to, abychom o nich dokázali mluvit
nebo abychom si je vůbec sami uvědomili, se dají snadno vtěsnat do obrazu,
melodie či básně. Předmětem této diplomové práce je realizace autorského
projektu na základě vztahu psychologie a umělecké tvorby.
b) Způsob, jímž bude téma a tvůrčí záměr realizován - Způsob a jeho rozsah
vyplyne v průběhu tvorby. Důraz bude kladen na vlastní subjektivní přístup,
výtvarné a emotivní pojetí. Stavit do popředí myšlenku, záměr, koncept a ideu.
c) Cíle, jichž se má skrze vytvoření práce dosáhnout - Zaměřit se na oblast
lidského prožívání a poznávání jakou nabízí právě paměť a imaginace.
Za využití zvukové a vizuální technologie, jako prvek komunikace s divákem,
integrace s prostředím pro získání ojedinělého audiovizuálního zážitku
a dokončení "konceptu" ve své mysli.
d) Předpokládaný charakter výstupu - Autorská zvuková instalace.
e) Stanovení rozsahu průvodní zprávy - Minimální rozsah průvodní zprávy
je stanoven na 3 normostrany (celkem 5 400 znaků včetně mezer).
Seznam doporučené literatury
TEOCHARISOVÁ, Vanda. Sound design CD. Muzikus, 2009.
ISBN 978-80-262-0010-9.
KIMMELMAN, Michael. Mistrovské dílo náhody: ars vitae & vice versa.
Přeložila Kateřina PIETRASOVÁ. Zlín: Kniha Zlín, 2017.
ISBN 978-80-7473-520-2.
DE BOTTON, Alain a ARMSTRONG, John. Umění jako terapie. Zlín:
Kniha Zlín, 2014. ISBN 978-80-7473-161-7.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
Seznam doporučené literatury
TEOCHARISOVÁ, Vanda. Sound design CD. Muzikus, 2009.
ISBN 978-80-262-0010-9.
KIMMELMAN, Michael. Mistrovské dílo náhody: ars vitae & vice versa.
Přeložila Kateřina PIETRASOVÁ. Zlín: Kniha Zlín, 2017.
ISBN 978-80-7473-520-2.
DE BOTTON, Alain a ARMSTRONG, John. Umění jako terapie. Zlín:
Kniha Zlín, 2014. ISBN 978-80-7473-161-7.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.