Práce zkoumá a reflektuje rozdílné možnosti narace fotografického a filmového média prostřednictvím inscenované fotografie. Fotografie a film jsou na první pohled blízké obory, zásadně se ale odlišují ve výrazových prostředcích. Jedním z důsledků je tak diametrálně odlišná schopnost vyprávění. Práce také konfrontuje podobu současné narativní fotografie a definuje její charakteristiky. Prostřednictvím fotografické publikace s názvem "Things left unsaid" pak aplikuje způsoby filmového vyprávění a záběrové skladby na skladbu fotografického souboru a definuje přednosti a limity obou médií.
Anotace v angličtině
Subject of this thesis is to explore and reflect the differences in narrative in photography and film. Film and photography appear to be closely related, however, they differ greatly in form of their means of expression. This results in their diametrically opposed abilities of storytelling. The thesis also confronts manners of contemporary narrative photography and defines its character. Means of expression and shot composition rules used in film were applied directly to creation of a photography series in form of the photobook named "Things left unsaid". This helps to define virtues and limits of each media.
Art, media, photography, staged photography, narrative photography, film, narration, means of expression, shot composition, sequence
Rozsah průvodní práce
35 s. (47 285 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce zkoumá a reflektuje rozdílné možnosti narace fotografického a filmového média prostřednictvím inscenované fotografie. Fotografie a film jsou na první pohled blízké obory, zásadně se ale odlišují ve výrazových prostředcích. Jedním z důsledků je tak diametrálně odlišná schopnost vyprávění. Práce také konfrontuje podobu současné narativní fotografie a definuje její charakteristiky. Prostřednictvím fotografické publikace s názvem "Things left unsaid" pak aplikuje způsoby filmového vyprávění a záběrové skladby na skladbu fotografického souboru a definuje přednosti a limity obou médií.
Anotace v angličtině
Subject of this thesis is to explore and reflect the differences in narrative in photography and film. Film and photography appear to be closely related, however, they differ greatly in form of their means of expression. This results in their diametrically opposed abilities of storytelling. The thesis also confronts manners of contemporary narrative photography and defines its character. Means of expression and shot composition rules used in film were applied directly to creation of a photography series in form of the photobook named "Things left unsaid". This helps to define virtues and limits of each media.
Art, media, photography, staged photography, narrative photography, film, narration, means of expression, shot composition, sequence
Zásady pro vypracování
a) tvůrčí záměr:
Vytvořit fotografickou publikaci experimentující se zásadami a zvyklostmi filmové tvorby.
Fotografie a film jsou na první pohled příbuzné obory, ovšem jejich tvůrčí
postupy jsou zcela odlišné. V práci bude zkoumán vliv rozdílných přístupů
na výslednou podobu díla a na jeho vnímání.
b) způsob (technika, technologie, žánr, atd.):
Fotografie budou vznikat digitální technologií a využije se všech dostupných
produkčních i postprodukčních technik a postupů k dosažení výsledku.
Dílo nemá za cíl vznikat autentickou, dokumentární cestou, naopak všechny složky
budou plánované a aranžované. Žánrově budou fotografie navazovat
na barevný film noir, ale ten bude dále rozvíjet. Kompozice a řazení snímků
v publikaci bude odpovídat pravidlům střihové skladby a filmového záběrování.
c) cíle, jichž se má skrze vytvoření práce dosáhnout:
Práce aspiruje na rozvoj výtvarného stylu autora, zároveň by měla přinést nové
poznatky ve vnímání vztahu médií filmu a fotografie.
d) předpokládaný charakter výstupu:
Obrazová publikace, popř. další výstup odpovídající charakteru díla.
Minimální počet 24 fotografií + volná prezentace dalších variant
a pracovních snímků, minimální počet 10.
e) stanovení rozsahu průvodní zprávy (počet normostran):
Minimální rozsah 3 strany.
Zásady pro vypracování
a) tvůrčí záměr:
Vytvořit fotografickou publikaci experimentující se zásadami a zvyklostmi filmové tvorby.
Fotografie a film jsou na první pohled příbuzné obory, ovšem jejich tvůrčí
postupy jsou zcela odlišné. V práci bude zkoumán vliv rozdílných přístupů
na výslednou podobu díla a na jeho vnímání.
b) způsob (technika, technologie, žánr, atd.):
Fotografie budou vznikat digitální technologií a využije se všech dostupných
produkčních i postprodukčních technik a postupů k dosažení výsledku.
Dílo nemá za cíl vznikat autentickou, dokumentární cestou, naopak všechny složky
budou plánované a aranžované. Žánrově budou fotografie navazovat
na barevný film noir, ale ten bude dále rozvíjet. Kompozice a řazení snímků
v publikaci bude odpovídat pravidlům střihové skladby a filmového záběrování.
c) cíle, jichž se má skrze vytvoření práce dosáhnout:
Práce aspiruje na rozvoj výtvarného stylu autora, zároveň by měla přinést nové
poznatky ve vnímání vztahu médií filmu a fotografie.
d) předpokládaný charakter výstupu:
Obrazová publikace, popř. další výstup odpovídající charakteru díla.
Minimální počet 24 fotografií + volná prezentace dalších variant
a pracovních snímků, minimální počet 10.
e) stanovení rozsahu průvodní zprávy (počet normostran):
Minimální rozsah 3 strany.
Seznam doporučené literatury
COTTON, Charlotte. The Photograph as Contemporary Art. London,
Thames Hudson, 2004. ISBN 978-0500204184.
MULLIGAN, Therese WOOTERS. A history of photography: from 1839
to the present. Köln: Taschen, 2012. ISBN 9783836540995.
BROWN, Blain. Cinematography: Theory and Practice : Image making
for cinematographers and directors. 2. Oxford: Taylor & Francis,
2016. ISBN 978-1138940925.
ARIJON, Daniel. Grammar of the Film Language. Hastings House,
1976. ISBN 978-1879505070.
Seznam doporučené literatury
COTTON, Charlotte. The Photograph as Contemporary Art. London,
Thames Hudson, 2004. ISBN 978-0500204184.
MULLIGAN, Therese WOOTERS. A history of photography: from 1839
to the present. Köln: Taschen, 2012. ISBN 9783836540995.
BROWN, Blain. Cinematography: Theory and Practice : Image making
for cinematographers and directors. 2. Oxford: Taylor & Francis,
2016. ISBN 978-1138940925.
ARIJON, Daniel. Grammar of the Film Language. Hastings House,
1976. ISBN 978-1879505070.