Tato diplomova prace sestava z fotografii z realneho sveta a snimku vytvorenych v konzolovych hrach. Tyto snimky jsou upraveny a zacleneny mezi fotografie tak, aby byly mezi fotografiemi skryty. Spolecne s volbou formatu, uzitych materialu, razenim fotografii, snimku aj. je dosazeno imediace, tedy upozadeni media a divak se tak soustredi vyhradne na obsah. Divak je vystaven dvema vlnam zmateni. Prvni vlna predstavuje vliv imediace a divak je klaman rozlisnymi stridajicimi se zdroji. Vlna druha ma dopad pouze na pozorne divaky, kteri imediaci odhali a zacnou paranoidne zpochybnovat i snimky ze skutecneho sveta, o nichz by je nenapadlo ani vahat.
Anotace v angličtině
This thesis consists of photos from the real world and screenshots created in console games. These screenshots are post-processed and integrated among photos to make them hidden. Along with the choice of format, used materials, sorting of photos and screenshots etc., immediacy is achieved. The media is insignificant and the viewer concentrates exclusively on the content. The viewer is exposed to two waves of confusion. The first wave represents the influence of the immediacy and the viewer is deceived by varying changing sources. The second wave only affects the attentive viewers who reveal the immediacy. This results in paranoia and the viewers become uncertain even about real-world photos that they would not even be hesitating about.
Klíčová slova
imediace, fotka, kniha, virtuální realita
Klíčová slova v angličtině
immediacy, photography, book, virtual reality
Rozsah průvodní práce
30 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomova prace sestava z fotografii z realneho sveta a snimku vytvorenych v konzolovych hrach. Tyto snimky jsou upraveny a zacleneny mezi fotografie tak, aby byly mezi fotografiemi skryty. Spolecne s volbou formatu, uzitych materialu, razenim fotografii, snimku aj. je dosazeno imediace, tedy upozadeni media a divak se tak soustredi vyhradne na obsah. Divak je vystaven dvema vlnam zmateni. Prvni vlna predstavuje vliv imediace a divak je klaman rozlisnymi stridajicimi se zdroji. Vlna druha ma dopad pouze na pozorne divaky, kteri imediaci odhali a zacnou paranoidne zpochybnovat i snimky ze skutecneho sveta, o nichz by je nenapadlo ani vahat.
Anotace v angličtině
This thesis consists of photos from the real world and screenshots created in console games. These screenshots are post-processed and integrated among photos to make them hidden. Along with the choice of format, used materials, sorting of photos and screenshots etc., immediacy is achieved. The media is insignificant and the viewer concentrates exclusively on the content. The viewer is exposed to two waves of confusion. The first wave represents the influence of the immediacy and the viewer is deceived by varying changing sources. The second wave only affects the attentive viewers who reveal the immediacy. This results in paranoia and the viewers become uncertain even about real-world photos that they would not even be hesitating about.
Klíčová slova
imediace, fotka, kniha, virtuální realita
Klíčová slova v angličtině
immediacy, photography, book, virtual reality
Zásady pro vypracování
1) Tvůrčí záměr: Skloubení fotografických, knihařských a jinak výtvarných tendencí,
které vyústí v autorsky laděnou fotografickou publikaci.
2) Technika: Fotografie, knihařská práce. Materiály pro publikaci budou zvoleny
dle tématiky a počtu stránek.
3) Cíle: Aplikace všech doposavaď nasbíraných tvůrčích i technických dovedností
se snahou přesahu.
4) Výstup: Tématicky jednotná autorská fotografická publikace + portfolio,
které bude obsahovat minimálně 20 fotografií.
5) Průvodní zpráva bude v rozsahu 10 normostran.
Zásady pro vypracování
1) Tvůrčí záměr: Skloubení fotografických, knihařských a jinak výtvarných tendencí,
které vyústí v autorsky laděnou fotografickou publikaci.
2) Technika: Fotografie, knihařská práce. Materiály pro publikaci budou zvoleny
dle tématiky a počtu stránek.
3) Cíle: Aplikace všech doposavaď nasbíraných tvůrčích i technických dovedností
se snahou přesahu.
4) Výstup: Tématicky jednotná autorská fotografická publikace + portfolio,
které bude obsahovat minimálně 20 fotografií.
5) Průvodní zpráva bude v rozsahu 10 normostran.
Seznam doporučené literatury
PŘIBYL, Ondřej. Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu.
1. vydání. Praha: Umprum, 2014. ISBN 9788086863771.
LÁB, Filip a TUREK, Jaroslav. Fotografie po fotografii.
1. vydní. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 9788024616179.
BIRGUS, Vladimír a MLČOCH, Jan. Česká fotografie 20. století.
1. vydání. Praha: Kant, 2010. ISBN 9788074370267.
BIRGUS, Vladimír. Česká fotografická avantgarda 1918-1948.
1. vydání. Praha: Kant, 1999. ISBN 8086217116.
MRÁZKOVÁ, Daniela. Příběh fotografie. 1. vydání. Praha:
Mladá fronta, 1985. ISBN 230338.
PARR, Martin a BADGER, Gerry. The Photobook: A History Volume I.
1. vydání. London: Phaidon, 2004. ISBN 9780714842851.
PARR, Martin a BADGER, Gerry. The Photobook: A History Volume II.
1. vydání. London: Phaidon, 2006. ISBN 9780714844336.
PARR, Martin a BADGER, Gerry. The Photobook: A History Volume III.
1. vydání. London: Phaidon, 2014. ISBN 9780714866772.
Seznam doporučené literatury
PŘIBYL, Ondřej. Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu.
1. vydání. Praha: Umprum, 2014. ISBN 9788086863771.
LÁB, Filip a TUREK, Jaroslav. Fotografie po fotografii.
1. vydní. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 9788024616179.
BIRGUS, Vladimír a MLČOCH, Jan. Česká fotografie 20. století.
1. vydání. Praha: Kant, 2010. ISBN 9788074370267.
BIRGUS, Vladimír. Česká fotografická avantgarda 1918-1948.
1. vydání. Praha: Kant, 1999. ISBN 8086217116.
MRÁZKOVÁ, Daniela. Příběh fotografie. 1. vydání. Praha:
Mladá fronta, 1985. ISBN 230338.
PARR, Martin a BADGER, Gerry. The Photobook: A History Volume I.
1. vydání. London: Phaidon, 2004. ISBN 9780714842851.
PARR, Martin a BADGER, Gerry. The Photobook: A History Volume II.
1. vydání. London: Phaidon, 2006. ISBN 9780714844336.
PARR, Martin a BADGER, Gerry. The Photobook: A History Volume III.
1. vydání. London: Phaidon, 2014. ISBN 9780714866772.