Informace o kvalifikační práci Dopravní karty vydávané dopravními podniky města Prahy, Plzně a Brna (Opencard, Lítačka, Plzeňská karta, brněnský systém "elektronické šalinkarty")
Tato bakalářská práce se zabývá dopravními kartami, které zavádějí či spravují městské dopravní podniky. Práce se zaměřila na čtyři typy karet v Praze, Plzni a Brně, konkrétně na Lítačku, Opencard, Plzeňskou kartu a "šalinkartu". První rozsáhlejší část se zabývá popisem karet. V teoretické části jsou tedy zmíněny náklady na zavedení a využívání karet, stejně jako problémy či bonusové služby, které jsou nabízeny cestujícím. Druhá část práce se zabývá empirickým zhodnocením karet. Tato část je vypracována na základě dvou dotazníků, první byl vytvořen pro cestující, kteří jsou držiteli karet Lítačka či Opencard a druhý dotazník byl vytvořen pro držitele Plzeňské karty. Odpovědi z těchto dotazníků pak slouží jako prostředek analýzy. Praktická část zaměřující se na EOC system ("šalinkarta") v Brně je sestavena na základě oficiálních zpráv Dopravního podniku města Brna.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with still increasing usage of urban transport cards which are being introduced in greater czech cities by city transport companies as an inovation.This bachelor is focused on four types of cards in Prague, Pilsen and Brno, specifically on Lítačka, Opencard, Pilsen card and "šalinkarta". First comprehensive part of the thesis deals with description of cards. This theoretical part is dealing with card implementation and usage costs, problems or bonus services offered to cardholders. Second part deals especially with empirical evaluation of cards. This part is based on two questionnaires, first one is designed for "Opencard" and "Lítačka" cardholders, seconds one is designed for "Pilsen card" cardholders. This practical part is focused on evaluation of responses. Practical part dealing with EOC system ("šalinkarta") in Brno is focused on official press releases of Brno City Transport Company.
Tato bakalářská práce se zabývá dopravními kartami, které zavádějí či spravují městské dopravní podniky. Práce se zaměřila na čtyři typy karet v Praze, Plzni a Brně, konkrétně na Lítačku, Opencard, Plzeňskou kartu a "šalinkartu". První rozsáhlejší část se zabývá popisem karet. V teoretické části jsou tedy zmíněny náklady na zavedení a využívání karet, stejně jako problémy či bonusové služby, které jsou nabízeny cestujícím. Druhá část práce se zabývá empirickým zhodnocením karet. Tato část je vypracována na základě dvou dotazníků, první byl vytvořen pro cestující, kteří jsou držiteli karet Lítačka či Opencard a druhý dotazník byl vytvořen pro držitele Plzeňské karty. Odpovědi z těchto dotazníků pak slouží jako prostředek analýzy. Praktická část zaměřující se na EOC system ("šalinkarta") v Brně je sestavena na základě oficiálních zpráv Dopravního podniku města Brna.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with still increasing usage of urban transport cards which are being introduced in greater czech cities by city transport companies as an inovation.This bachelor is focused on four types of cards in Prague, Pilsen and Brno, specifically on Lítačka, Opencard, Pilsen card and "šalinkarta". First comprehensive part of the thesis deals with description of cards. This theoretical part is dealing with card implementation and usage costs, problems or bonus services offered to cardholders. Second part deals especially with empirical evaluation of cards. This part is based on two questionnaires, first one is designed for "Opencard" and "Lítačka" cardholders, seconds one is designed for "Pilsen card" cardholders. This practical part is focused on evaluation of responses. Practical part dealing with EOC system ("šalinkarta") in Brno is focused on official press releases of Brno City Transport Company.
Bakalářská práce se bude týkat dopravních karet ve třech velkých městech ČR, konkrétně se práce zaměří na karty Lítačka a Opencard, které se používaly či stále používají v hlavním městě Praha, dále pak na Plzeňskou kartu používanou v integrované dopravě Plzeňska a na brněnskou kartu využívanou v Brně.
Cílem práce bude seznámit s teoretickými aspekty každé z karet, včetně způsobu vydávání, propagace či financování. Opomenuta nebude ani část týkající se funkce karet a výhod, které s sebou tyto karty nesou.
Bakalářská práce bude rozdělena do několika kapitol.
První kapitola se bude týkat pražských dopravních karet a bude rozdělena na dvě větší části. V první části se práce zaměří na seznámení s multifunkční čipovou kartou Opencard, používanou od roku 2006 a vydávanou Magistrátem hl. m. Prahy. Druhá část se bude věnovat kartě Lítačce, která nahradila problematickou Opencard.
V druhé kapitole se práce zaměří na Plzeňskou dopravní kartu, včetně jejího nového propojení s In kartou.
Třetí kapitola se pak dále zaměří na poslední z karet - na brněnskou kartu, spravovanou Brněnským dopravním podnikem.
Nezbytnou součástí práce bude i praktická část, která bude zpracována v kapitole čtvrté. Tato praktická část bude vypracována zejména prostřednictvím dotazníku s tamními obyvateli (v Praze a Plzni).
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude týkat dopravních karet ve třech velkých městech ČR, konkrétně se práce zaměří na karty Lítačka a Opencard, které se používaly či stále používají v hlavním městě Praha, dále pak na Plzeňskou kartu používanou v integrované dopravě Plzeňska a na brněnskou kartu využívanou v Brně.
Cílem práce bude seznámit s teoretickými aspekty každé z karet, včetně způsobu vydávání, propagace či financování. Opomenuta nebude ani část týkající se funkce karet a výhod, které s sebou tyto karty nesou.
Bakalářská práce bude rozdělena do několika kapitol.
První kapitola se bude týkat pražských dopravních karet a bude rozdělena na dvě větší části. V první části se práce zaměří na seznámení s multifunkční čipovou kartou Opencard, používanou od roku 2006 a vydávanou Magistrátem hl. m. Prahy. Druhá část se bude věnovat kartě Lítačce, která nahradila problematickou Opencard.
V druhé kapitole se práce zaměří na Plzeňskou dopravní kartu, včetně jejího nového propojení s In kartou.
Třetí kapitola se pak dále zaměří na poslední z karet - na brněnskou kartu, spravovanou Brněnským dopravním podnikem.
Nezbytnou součástí práce bude i praktická část, která bude zpracována v kapitole čtvrté. Tato praktická část bude vypracována zejména prostřednictvím dotazníku s tamními obyvateli (v Praze a Plzni).