Práce poskytuje teoretický základ v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky a didaktiky německého jazyka, který slouží jako podklad pro výzkumnou část. Ta je tvořena výsledky dotazníkového šetření mezi studenty a učiteli různých typů středních škol, kteří byli tázáni na své představy o ideálním učiteli, popř. na možnost těmto požadavkům dostát.
Anotace v angličtině
The thesis provide a theoretical basis for the field of pedagogy, psychology, didactic and didactic of german language, which serve as an base for the research. It is composed with the results of the questionnaire survey among the students and teachers from various highschools, which has been asked about their image of an ideal teacher or about the possibility to reach that requirments.
Klíčová slova
učitel, němčina, německý jazyk, střední škola, učitel německého jazyka, didaktika, didaktika cizích jazyků
Klíčová slova v angličtině
teacher, german, german language, highschool, german teacher, didactic, didactic of foreign languages
Rozsah průvodní práce
72, v
Jazyk
NE
Anotace
Práce poskytuje teoretický základ v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky a didaktiky německého jazyka, který slouží jako podklad pro výzkumnou část. Ta je tvořena výsledky dotazníkového šetření mezi studenty a učiteli různých typů středních škol, kteří byli tázáni na své představy o ideálním učiteli, popř. na možnost těmto požadavkům dostát.
Anotace v angličtině
The thesis provide a theoretical basis for the field of pedagogy, psychology, didactic and didactic of german language, which serve as an base for the research. It is composed with the results of the questionnaire survey among the students and teachers from various highschools, which has been asked about their image of an ideal teacher or about the possibility to reach that requirments.
Klíčová slova
učitel, němčina, německý jazyk, střední škola, učitel německého jazyka, didaktika, didaktika cizích jazyků
Klíčová slova v angličtině
teacher, german, german language, highschool, german teacher, didactic, didactic of foreign languages
Zásady pro vypracování
Student pro práci zvolí vhodnou literaturu a nastuduje ji. Následně budou tvořeny dotazníky a získáváni respondenti, tzn. studenti středních škol, učilišť a gymnázií a jejich učitelé. Na základě získaných poznatků student připraví teoretickou část práce, díky níž bude schopen vyhodnotit dotazníky.
Zásady pro vypracování
Student pro práci zvolí vhodnou literaturu a nastuduje ji. Následně budou tvořeny dotazníky a získáváni respondenti, tzn. studenti středních škol, učilišť a gymnázií a jejich učitelé. Na základě získaných poznatků student připraví teoretickou část práce, díky níž bude schopen vyhodnotit dotazníky.
Seznam doporučené literatury
JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5035-8
STORCH, Günther. Deutsch als Fremdsprache: eine Didaktik: theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung. Paderborn: Wilhelm Fink, 2009. ISBN 978-3-7705-3408-1
HOCHSTADT, Christiane. Deutschdidaktik: Konzeptionen für die Praxis. KRAFFT, Andreas. OLSEN Ralph. Tübingen: A. Francke Verlag, c2013. ISBN 978-3-8252-4023-3
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. 2. vyd. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5
Seznam doporučené literatury
JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5035-8
STORCH, Günther. Deutsch als Fremdsprache: eine Didaktik: theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung. Paderborn: Wilhelm Fink, 2009. ISBN 978-3-7705-3408-1
HOCHSTADT, Christiane. Deutschdidaktik: Konzeptionen für die Praxis. KRAFFT, Andreas. OLSEN Ralph. Tübingen: A. Francke Verlag, c2013. ISBN 978-3-8252-4023-3
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. 2. vyd. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5