Bakalářská práce je zaměřena na intenzitu dopravy v Plzeňském kraji. Intenzita dopravy je hodnocena na základě dat získaných z webových stránek dopravy Plzeňského kraje. Pro sledování intenzity dopravy bylo vybráno 18 obcí v Plzeňském kraji, kde se zkoumala data ve 4 zvolených týdnech v roce 2018. Práce je rozdělena na několik částí. V první části práce jsou stanovené cíle a metodika, která je v práci vyuţita. Ve druhé části je popsána odborná literatura, ze které bylo čerpáno. Třetí část popisuje Plzeňský kraj, ve kterém byla sledovaná intenzita dopravy. Kraj je charakterizován z hlediska fyzicko-geografického, ale především socioekonomického hlediska. Ve čtvrté části je charakterizována intenzita dopravy a faktory, které mohou ovlivnit její velikost. V poslední části je vyhodnocena intenzita dopravy ve vybraných obcích za jednotlivé týdny. Intenzita dopravy je hodnocena z hlediska celkového počtu vozidel za týden, průměrného počtu vozidel za den, celkového počtu vozidel za den a dále také podle počtu jednotlivých druhů vozidel (osobní vozidlo, dodávka, lehký nákladní automobil a nákladní automobil). Jednotlivé výsledky jsou mezi sebou porovnány a zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on traffic intensity in Pilsen region. Traffic intensity is evaluated based on data from the Pilsen region website. To monitor traffic intensity it was selected 18 municipalities in the Pilsen Ragion, where data were analyzed in 4 weeks in 2018. The work is divided into several parts. In the first part of the thesis are goals and methodology, that is used. The second part describes the specialized literature that was used. The third part describes the Pilsen region, where the traffic intensity was monitored. The region is characterized by a physical-geographic and socio-economic point of view. The fourth part describes the traffic intensity and factors, which can influence its size. The last part contains information about traffic intensity in selected municipalities for individual weeks. Traffic intensity is evaluated in terms of total count of vehicles per day, average of vehicles per day, total count of vehicles and by the vehicle type (car, van, truck, light truck). The individual results are compared and evaluated.
Klíčová slova
intenzita dopravy, vozidla, Plzeňský kraj, silniční doprava
Bakalářská práce je zaměřena na intenzitu dopravy v Plzeňském kraji. Intenzita dopravy je hodnocena na základě dat získaných z webových stránek dopravy Plzeňského kraje. Pro sledování intenzity dopravy bylo vybráno 18 obcí v Plzeňském kraji, kde se zkoumala data ve 4 zvolených týdnech v roce 2018. Práce je rozdělena na několik částí. V první části práce jsou stanovené cíle a metodika, která je v práci vyuţita. Ve druhé části je popsána odborná literatura, ze které bylo čerpáno. Třetí část popisuje Plzeňský kraj, ve kterém byla sledovaná intenzita dopravy. Kraj je charakterizován z hlediska fyzicko-geografického, ale především socioekonomického hlediska. Ve čtvrté části je charakterizována intenzita dopravy a faktory, které mohou ovlivnit její velikost. V poslední části je vyhodnocena intenzita dopravy ve vybraných obcích za jednotlivé týdny. Intenzita dopravy je hodnocena z hlediska celkového počtu vozidel za týden, průměrného počtu vozidel za den, celkového počtu vozidel za den a dále také podle počtu jednotlivých druhů vozidel (osobní vozidlo, dodávka, lehký nákladní automobil a nákladní automobil). Jednotlivé výsledky jsou mezi sebou porovnány a zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on traffic intensity in Pilsen region. Traffic intensity is evaluated based on data from the Pilsen region website. To monitor traffic intensity it was selected 18 municipalities in the Pilsen Ragion, where data were analyzed in 4 weeks in 2018. The work is divided into several parts. In the first part of the thesis are goals and methodology, that is used. The second part describes the specialized literature that was used. The third part describes the Pilsen region, where the traffic intensity was monitored. The region is characterized by a physical-geographic and socio-economic point of view. The fourth part describes the traffic intensity and factors, which can influence its size. The last part contains information about traffic intensity in selected municipalities for individual weeks. Traffic intensity is evaluated in terms of total count of vehicles per day, average of vehicles per day, total count of vehicles and by the vehicle type (car, van, truck, light truck). The individual results are compared and evaluated.
Klíčová slova
intenzita dopravy, vozidla, Plzeňský kraj, silniční doprava
MARADA, Miroslav a kol. Doprava a geografická organizace společnosti v Česku. 1. vyd. Praha: Česká geografická společnost, Geographica, sv. 2, 2010, 165 s. ISBN 978-80-904521-2-1.
RODRIGUE, Jean-Paul, COMTOIS Claude, SLACK Brian. The geography of transport systems. 4th edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1138669574.
BARTOŠ, Luděk, MARTOLOS, Jan. Stanovení intenzit dopravy na pozemních komunikacích. TP 189, 2012.
Seznam doporučené literatury
MARADA, Miroslav a kol. Doprava a geografická organizace společnosti v Česku. 1. vyd. Praha: Česká geografická společnost, Geographica, sv. 2, 2010, 165 s. ISBN 978-80-904521-2-1.
RODRIGUE, Jean-Paul, COMTOIS Claude, SLACK Brian. The geography of transport systems. 4th edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1138669574.