Moje bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o videohrách a jejich vzniku, o tom, jak jsou videohry úzce spojeny se vzděláváním a jejich využití v americké armádě. Další kapitoly, které se nacházejí v teoretické části, popisují videohry a jejich spolupráci s filmem, zejména s Hollywoodem. Je zde také zmíněn průmysl videoher a nejznámější herní společnosti. Praktická část se pak zabývá populární kulturou a politickými názory videoher a jejich změnami v průběhu let. Hlavní část praktické části je temná stránka videoher, což znamená násilné trestné činy, které se vztahují k videohrám, jako například střelby v amerických školách. Hlavní myšlenkou práce je nastínit, že videohry nejsou jen pro zábavu, ale že jejich hraní může mít důsledky.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is divided into two parts- the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with video games and their origin, how video games are closely connected with education and their use in the US military. The next chapters, which are found in the theoretical part, describe the video games and their cooperation with the film, especially with Hollywood. There is also mentioned the video game industry and the most famous gaming companies. The practical part then deals with popular culture and political views of video games and their changes over the years. The main part of the practical part is the dark side of video games, which means violent crimes that are related to video games, such as shooting in American schools. The main idea of the work is to outline the fact that video games are not just for entertainment, but that they can have consequences.
Klíčová slova
Videohry, populární kultura, videoherní průmysl, Amerika,
Klíčová slova v angličtině
Video games, popular culture, video game industry, America
Rozsah průvodní práce
54 s. (79 985 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Moje bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o videohrách a jejich vzniku, o tom, jak jsou videohry úzce spojeny se vzděláváním a jejich využití v americké armádě. Další kapitoly, které se nacházejí v teoretické části, popisují videohry a jejich spolupráci s filmem, zejména s Hollywoodem. Je zde také zmíněn průmysl videoher a nejznámější herní společnosti. Praktická část se pak zabývá populární kulturou a politickými názory videoher a jejich změnami v průběhu let. Hlavní část praktické části je temná stránka videoher, což znamená násilné trestné činy, které se vztahují k videohrám, jako například střelby v amerických školách. Hlavní myšlenkou práce je nastínit, že videohry nejsou jen pro zábavu, ale že jejich hraní může mít důsledky.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is divided into two parts- the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with video games and their origin, how video games are closely connected with education and their use in the US military. The next chapters, which are found in the theoretical part, describe the video games and their cooperation with the film, especially with Hollywood. There is also mentioned the video game industry and the most famous gaming companies. The practical part then deals with popular culture and political views of video games and their changes over the years. The main part of the practical part is the dark side of video games, which means violent crimes that are related to video games, such as shooting in American schools. The main idea of the work is to outline the fact that video games are not just for entertainment, but that they can have consequences.
Klíčová slova
Videohry, populární kultura, videoherní průmysl, Amerika,
Klíčová slova v angličtině
Video games, popular culture, video game industry, America
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
GOLDBERG, Harold. All your base are belong to us: how fifty years of videogames conquered pop culture. New York: Three Rivers Press, c2011. ISBN 978-0307463555.
DITTMER, Jason. Popular culture, geopolitics, and identity. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield Publishers, c2010. Human geography in the new millennium. ISBN 978-0742556348.
Salen, Katie; Eric Zimmerman (2005). The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology. The MIT Press. ISBN 0-262-19536-4.
WILLIAMS, J. Patrick a Jonas Heide. SMITH. The players' realm: studies on the culture of video games and gaming. Jefferson, N.C.: McFarland & Co., c2007. ISBN 978-0786428328.
Seznam doporučené literatury
GOLDBERG, Harold. All your base are belong to us: how fifty years of videogames conquered pop culture. New York: Three Rivers Press, c2011. ISBN 978-0307463555.
DITTMER, Jason. Popular culture, geopolitics, and identity. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield Publishers, c2010. Human geography in the new millennium. ISBN 978-0742556348.
Salen, Katie; Eric Zimmerman (2005). The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology. The MIT Press. ISBN 0-262-19536-4.
WILLIAMS, J. Patrick a Jonas Heide. SMITH. The players' realm: studies on the culture of video games and gaming. Jefferson, N.C.: McFarland & Co., c2007. ISBN 978-0786428328.