Záměrem této bakalářské práce je vyzdvihnout současné a na informačních technologiích založené metody osvojení si anglického jazyka a nastínit tak v širším měřítku, jakými různými způsoby se člověk 21. století může vzdělávat v angličtině. První část je věnována teoretickým modelům věnujícím se osvojení si angličtiny jako druhého jazyka a mnohočetným inteligencím; hlavní část pak tvoří osvojení si angličtiny skrz informační technologie na základě popisu souvisejících metodik a vyobrazení konkrétních příkladů založených na různých technologických platformách a jejich využití pro tento specifický účel. Závěrem práce je pak poukázáno na individuální metody učení se angličtiny různých věkových skupin na základě dat z online dotazníkového šetření, vytvořeného autorem speciálně pro účely této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor's thesis is to highlight contemporary and information technology-based approaches for second language acquisition. In particular, to outline more widely what different ways can be employed by a 21st century person to learn English as a second language. The first part focuses on theoretical models of second language acquisition and multiple intelligences; the central part of this thesis is composed of English language acquisition through information technologies by outlining related methodologies and particular examples based on various technological platforms and their utilisation for this specific purpose. The last chapter points out the individual methods of learning English by differently aged respondents on the basis of authentic data collected from an online questionnaire created by the author especially for the purpose of this bachelor thesis.
Klíčová slova
osvojení si anglického jazyka, osvojení si angličtiny, informační technologie, současné metody, teoretické modely, vědomé učení se angličtiny, podvědomé osvojení si angličtiny, mnohočetné inteligence, technologické platformy, individuální metody
Klíčová slova v angličtině
second language acquisition, English language acquisition, information technologies, contemporary methods, theoretical models, conscious English learning, subconscious English acquisition, multiple intelligences, technological platforms, individual methods
Rozsah průvodní práce
81 s. (140 451 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Záměrem této bakalářské práce je vyzdvihnout současné a na informačních technologiích založené metody osvojení si anglického jazyka a nastínit tak v širším měřítku, jakými různými způsoby se člověk 21. století může vzdělávat v angličtině. První část je věnována teoretickým modelům věnujícím se osvojení si angličtiny jako druhého jazyka a mnohočetným inteligencím; hlavní část pak tvoří osvojení si angličtiny skrz informační technologie na základě popisu souvisejících metodik a vyobrazení konkrétních příkladů založených na různých technologických platformách a jejich využití pro tento specifický účel. Závěrem práce je pak poukázáno na individuální metody učení se angličtiny různých věkových skupin na základě dat z online dotazníkového šetření, vytvořeného autorem speciálně pro účely této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor's thesis is to highlight contemporary and information technology-based approaches for second language acquisition. In particular, to outline more widely what different ways can be employed by a 21st century person to learn English as a second language. The first part focuses on theoretical models of second language acquisition and multiple intelligences; the central part of this thesis is composed of English language acquisition through information technologies by outlining related methodologies and particular examples based on various technological platforms and their utilisation for this specific purpose. The last chapter points out the individual methods of learning English by differently aged respondents on the basis of authentic data collected from an online questionnaire created by the author especially for the purpose of this bachelor thesis.
Klíčová slova
osvojení si anglického jazyka, osvojení si angličtiny, informační technologie, současné metody, teoretické modely, vědomé učení se angličtiny, podvědomé osvojení si angličtiny, mnohočetné inteligence, technologické platformy, individuální metody
Klíčová slova v angličtině
second language acquisition, English language acquisition, information technologies, contemporary methods, theoretical models, conscious English learning, subconscious English acquisition, multiple intelligences, technological platforms, individual methods
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
KRASHEN, Stephen. Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press, 1981. ISBN 0-08-025338-5
KRASHEN, Stephen. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Oxford: Pergamon Press, 1981. ISBN 0-08-028628-3
GARDNER, Howard. Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences. 2. vyd. New York: BasicBooks, 1993. ISBN 0-465-02510-2
BEATTY, Ken. Teaching and Researching Computer-Assisted Language Learning. 2. vyd. London: Pearson Education Limited, 2010. ISBN 978-1-4082-0500-6
JARVIS, Huw, ACHILLEOS, Marianna. From Computer Assisted Language Learning (CALL) to Mobile Assisted Language Use (MALU). TESL-EJ. 2013, 16(4), s. 1-18. ISSN 1072-4303
ZIN, Mat, Azan, Nor, JAAFAR, Azizah, YUE, Seng, Yue. Digital Game-based learning (DGBL) model and development methodology for teaching history. WSEAS TRANSACTIONS on COMPUTERS. 2009, 8(2), s. 1-12. ISSN 1109-2750
HOSTÝNEK, Tomáš. Online videohry jako prostředek lepšího rozvoje a osvojení jazykových dovedností. In: Profilingua 2016. Vícejazyčnost jako cesta k úspěchu a k překonání hranic. Plzeň: Dragon Print, 2016, s. 182-194. ISBN 978-80-261-0681-4
Seznam doporučené literatury
KRASHEN, Stephen. Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press, 1981. ISBN 0-08-025338-5
KRASHEN, Stephen. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Oxford: Pergamon Press, 1981. ISBN 0-08-028628-3
GARDNER, Howard. Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences. 2. vyd. New York: BasicBooks, 1993. ISBN 0-465-02510-2
BEATTY, Ken. Teaching and Researching Computer-Assisted Language Learning. 2. vyd. London: Pearson Education Limited, 2010. ISBN 978-1-4082-0500-6
JARVIS, Huw, ACHILLEOS, Marianna. From Computer Assisted Language Learning (CALL) to Mobile Assisted Language Use (MALU). TESL-EJ. 2013, 16(4), s. 1-18. ISSN 1072-4303
ZIN, Mat, Azan, Nor, JAAFAR, Azizah, YUE, Seng, Yue. Digital Game-based learning (DGBL) model and development methodology for teaching history. WSEAS TRANSACTIONS on COMPUTERS. 2009, 8(2), s. 1-12. ISSN 1109-2750
HOSTÝNEK, Tomáš. Online videohry jako prostředek lepšího rozvoje a osvojení jazykových dovedností. In: Profilingua 2016. Vícejazyčnost jako cesta k úspěchu a k překonání hranic. Plzeň: Dragon Print, 2016, s. 182-194. ISBN 978-80-261-0681-4