Bakalářská práce Didaktické pomůcky pro rozvoj předčtenářské gramotnosti, se věnuje tématu, jak by mohly vypadat didaktické pomůcky vhodné pro rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole. V teoretické části je definován pojem předškolní dítě. Dále jsou uvedeny oblasti, které spadají pod pojem předčtenářská gramotnost. V praktické části jsou navrženy pomůcky, které rozvíjejí oblasti předčtenářských dovedností.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis Didactic aids for the development of pre-reading literacy deals with the topic of what didactic aids suitable for the development of pre-reading skills in kindergarten could look like. The theoretical part defines the concept of preschool child. The following are areas that fall under the notion of pre-reading literacy. In the practical part, aids are designed that develop the areas of reading skills.
Klíčová slova
oblasti předčtenářské gramotnosti, fáze vývoje, didaktické pomůcky, výroba, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
areas of pre-reading literacy, development phase, didactic aids, production, preschool child
Rozsah průvodní práce
55 s., LXII
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Didaktické pomůcky pro rozvoj předčtenářské gramotnosti, se věnuje tématu, jak by mohly vypadat didaktické pomůcky vhodné pro rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole. V teoretické části je definován pojem předškolní dítě. Dále jsou uvedeny oblasti, které spadají pod pojem předčtenářská gramotnost. V praktické části jsou navrženy pomůcky, které rozvíjejí oblasti předčtenářských dovedností.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis Didactic aids for the development of pre-reading literacy deals with the topic of what didactic aids suitable for the development of pre-reading skills in kindergarten could look like. The theoretical part defines the concept of preschool child. The following are areas that fall under the notion of pre-reading literacy. In the practical part, aids are designed that develop the areas of reading skills.
Klíčová slova
oblasti předčtenářské gramotnosti, fáze vývoje, didaktické pomůcky, výroba, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
areas of pre-reading literacy, development phase, didactic aids, production, preschool child
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Dítě předškolního věku.
3. Předčtenářská gramotnost a její rozvoj.
4. Výroba pomůcek pro rozvoj předčtenářské gramotnosti.
5. Metodické postupy při práci s danými pomůckami.
6. Nedílnou součástí BP je soubor vyrobených pomůcek, které zůstanou trvale na KČJ.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Dítě předškolního věku.
3. Předčtenářská gramotnost a její rozvoj.
4. Výroba pomůcek pro rozvoj předčtenářské gramotnosti.
5. Metodické postupy při práci s danými pomůckami.
6. Nedílnou součástí BP je soubor vyrobených pomůcek, které zůstanou trvale na KČJ.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, I. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno : MU, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.
LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86898-01-6.
TOMÁŠKOVÁ, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost. Praha : Potál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0.
VĚŘÍŠOVÁ, I. Kudy vede cesta čtenářství? Praha : GAC, 2007. ISBN 978-80-254-0669-4.
WILDOVÁ, R. Rozvíjíme počáteční čtenářskou gramotnost. Praha : UK, 2005. ISBN 80-7290-228-8.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, I. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno : MU, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.
LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha. Plzeň : Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86898-01-6.
TOMÁŠKOVÁ, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost. Praha : Potál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0.
VĚŘÍŠOVÁ, I. Kudy vede cesta čtenářství? Praha : GAC, 2007. ISBN 978-80-254-0669-4.
WILDOVÁ, R. Rozvíjíme počáteční čtenářskou gramotnost. Praha : UK, 2005. ISBN 80-7290-228-8.