Bakalářská práce popisuje možnosti hodnocení dodavatelů v konkrétním podniku. Cílem práce je popsat stávající systém hodnocení dodavatelů dle dostupných zdrojů a najít možná vylepšení. Teoretická část se věnuje nákupnímu procesu, výběru dodavatelů, následné spolupráci a rozvoji partnerství s dodavateli. Popisuje metody pro stanovení vah kritérií a metody běžně využívané k hodnocení těchto dodavatelů. Praktická část nejdříve popisuje aktuálně používané metody hodnocení v konkrétním podniku a následně navrhuje možné změny dle teoretických poznatků. Na závěr jsou popsána možná vylepšení stávajícího stavu a doporučena opatření do budoucna.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis describes the possibilities of evaluating suppliers in a particular company. This thesis aims to describe the current system of supplier evaluation according to available resources and to find possible improvements. The theoretical part deals with the purchasing process, selection of suppliers, subsequent cooperation and development of partnerships with suppliers. It describes methods for determining weights of the criteria and approaches commonly used to evaluate those suppliers. The practical part first describes currently used evaluation methods in a particular company and then suggests possible changes according to theoretical knowledge. Finally, possible improvements to the current situation and recommended precautions for the future are described.
Klíčová slova
dodavatel, nákup, hodnocení dodavatelů, kvalita
Klíčová slova v angličtině
supplier, purchase, supplier evaluation, quality
Rozsah průvodní práce
61 s. (71 216 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje možnosti hodnocení dodavatelů v konkrétním podniku. Cílem práce je popsat stávající systém hodnocení dodavatelů dle dostupných zdrojů a najít možná vylepšení. Teoretická část se věnuje nákupnímu procesu, výběru dodavatelů, následné spolupráci a rozvoji partnerství s dodavateli. Popisuje metody pro stanovení vah kritérií a metody běžně využívané k hodnocení těchto dodavatelů. Praktická část nejdříve popisuje aktuálně používané metody hodnocení v konkrétním podniku a následně navrhuje možné změny dle teoretických poznatků. Na závěr jsou popsána možná vylepšení stávajícího stavu a doporučena opatření do budoucna.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis describes the possibilities of evaluating suppliers in a particular company. This thesis aims to describe the current system of supplier evaluation according to available resources and to find possible improvements. The theoretical part deals with the purchasing process, selection of suppliers, subsequent cooperation and development of partnerships with suppliers. It describes methods for determining weights of the criteria and approaches commonly used to evaluate those suppliers. The practical part first describes currently used evaluation methods in a particular company and then suggests possible changes according to theoretical knowledge. Finally, possible improvements to the current situation and recommended precautions for the future are described.
Klíčová slova
dodavatel, nákup, hodnocení dodavatelů, kvalita
Klíčová slova v angličtině
supplier, purchase, supplier evaluation, quality
Zásady pro vypracování
Popište význam hodnocení dodavatelů z hlediska teorie.
Charakterizujte stávající systém hodnocení dodavatelů v konkrétním podniku.
Analyzujte pozitiva a negativa hodnocení dodavatelů v konkrétním podniku.
Navrhněte možné změny v hodnocení dodavatelů a formulujte závěr.
Zásady pro vypracování
Popište význam hodnocení dodavatelů z hlediska teorie.
Charakterizujte stávající systém hodnocení dodavatelů v konkrétním podniku.
Analyzujte pozitiva a negativa hodnocení dodavatelů v konkrétním podniku.
Navrhněte možné změny v hodnocení dodavatelů a formulujte závěr.
Seznam doporučené literatury
ČERVENÝ, Radim. Strategie nákupu: krok za krokem. V Praze: C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-414-8.
GROS, Ivan; GROSOVÁ, Stanislava. Tajemství moderního nákupu. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 2006. ISBN 80-7080-598-6.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0174-6.
NENADÁL, Jaroslav. Management partnerství s dodavateli: nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-152-6.
Seznam doporučené literatury
ČERVENÝ, Radim. Strategie nákupu: krok za krokem. V Praze: C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-414-8.
GROS, Ivan; GROSOVÁ, Stanislava. Tajemství moderního nákupu. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 2006. ISBN 80-7080-598-6.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0174-6.
NENADÁL, Jaroslav. Management partnerství s dodavateli: nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-152-6.