Využití animací ve výuce zeměpisu na druhém stupni ZŠ. Tvorba, využití a testování navrhnuté animace během výuky. Výběr kritického místa, které bylo zjištěno během polostrukturovaného rozhovoru. Použití testové analýzi - pretest, posttest.
Anotace v angličtině
Use of animation in teaching geography at the second level of primary school. Creation, use and testing of the proposed animation during teaching. Selection of a critical point found during interviews. Use test analysis - pretest, posttest.
Klíčová slova
Animace, rozhovor, návrh, tvorba, kritické místo
Klíčová slova v angličtině
Animation, interview, design, creation, critical point
Rozsah průvodní práce
16 s. (14 977 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Využití animací ve výuce zeměpisu na druhém stupni ZŠ. Tvorba, využití a testování navrhnuté animace během výuky. Výběr kritického místa, které bylo zjištěno během polostrukturovaného rozhovoru. Použití testové analýzi - pretest, posttest.
Anotace v angličtině
Use of animation in teaching geography at the second level of primary school. Creation, use and testing of the proposed animation during teaching. Selection of a critical point found during interviews. Use test analysis - pretest, posttest.
Klíčová slova
Animace, rozhovor, návrh, tvorba, kritické místo
Klíčová slova v angličtině
Animation, interview, design, creation, critical point
Zásady pro vypracování
Analýza odborné literatury a publikací (odborně geografická literatura, oborově didaktická literatura, literatura zaměřená na tvorbu animací).
Analýza rozhovorů s učiteli na téma kritická místa ve výuce zeměpisu a výběr témat náročných na představivost.
Návrh a tvorba animace/í na vybraná témata.
Testování navržených animací ve výuce zeměpisu na ZŠ.
Vyhodnocení výsledků, jejich diskuse a interpretace.
Stanovení závěrů práce.
Zásady pro vypracování
Analýza odborné literatury a publikací (odborně geografická literatura, oborově didaktická literatura, literatura zaměřená na tvorbu animací).
Analýza rozhovorů s učiteli na téma kritická místa ve výuce zeměpisu a výběr témat náročných na představivost.
Návrh a tvorba animace/í na vybraná témata.
Testování navržených animací ve výuce zeměpisu na ZŠ.
Vyhodnocení výsledků, jejich diskuse a interpretace.
Stanovení závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
Dostál, J. 2009. Výukový software a počítačové hry nástroje moderního vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. Olomouc, Univerzita Palackého, Ročník 1.
Faltýn, J., Nemčíková, K., Zelenková, E. 2010. Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele. VÚP, Praha. ISBN: 978-80-87000-39-7.
Chromý, J. 2006. Analýza výkladu pojmů média a multimédia. Technology of Education, 14(3), stránky 5 8.
Jones, M., Rycraft, P. (2007). Animated discussion in geography (online) Teaching Geography, 32(2), 93-96. Dostupné na WWW:
Knecht, P. 2007. Didaktická transformace aneb od "didaktického zjednodušení" k "didaktické rekonstrukci". ORBIS SCHOLAE, 2(1), stránky 6781.
Kotrba, T., Lacina, L. 2007. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Barrister a Principal.
Mareš, J. 1995. Učení z obrazového materiálu. Pedagogika, Olomouc. 45(4), 318327.
Parkinson, A., Vannet, V. (2008). Using Digital Learning Resources in Geography Teaching (online). Teaching Geography, 33(1). Dostupné na WWW: .
Seznam doporučené literatury
Dostál, J. 2009. Výukový software a počítačové hry nástroje moderního vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. Olomouc, Univerzita Palackého, Ročník 1.
Faltýn, J., Nemčíková, K., Zelenková, E. 2010. Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele. VÚP, Praha. ISBN: 978-80-87000-39-7.
Chromý, J. 2006. Analýza výkladu pojmů média a multimédia. Technology of Education, 14(3), stránky 5 8.
Jones, M., Rycraft, P. (2007). Animated discussion in geography (online) Teaching Geography, 32(2), 93-96. Dostupné na WWW:
Knecht, P. 2007. Didaktická transformace aneb od "didaktického zjednodušení" k "didaktické rekonstrukci". ORBIS SCHOLAE, 2(1), stránky 6781.
Kotrba, T., Lacina, L. 2007. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Barrister a Principal.
Mareš, J. 1995. Učení z obrazového materiálu. Pedagogika, Olomouc. 45(4), 318327.
Parkinson, A., Vannet, V. (2008). Using Digital Learning Resources in Geography Teaching (online). Teaching Geography, 33(1). Dostupné na WWW: .