Předložená diplomová práce se věnuje měření a řízení výkonnosti ve vybraném podniku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je blíže popsán význam pojmu měření a řízení výkonnosti podniku. Dále jsou v rámci této části práce představeny tradiční a moderní ukazatele, finanční a strategická analýza. Praktická část se zabývá představením vybrané společnosti KERAMIKA SOUKUP a. s. V této části práce je provedena finanční analýza pomocí vybraných tradičních ukazatelů. Dále je vypracováno posouzení výkonnosti podniku pomocí zvoleného moderního ukazatele, ekonomické přidané hodnoty. V neposlední řadě je provedena strategická analýza vybraného podniku. Na závěr práce je vypracováno zhodnocení systému měření a řízení výkonnosti vybraného podniku a doporučení opatření vedoucí ke zlepšení současné situace podniku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with measurement and performance management in a selected company. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part describes the importance of the concept of measuring and managing the performance of a company. Furthermore, traditional and modern indicators as well as financial and strategic analysis are presented. The practical part deals with the introduction of the selected company, which is joint-stock company KERAMIKA SOUKUP. In this part of the thesis financial analysis is performed using selected traditional indicators. Subsequently, the business performance assessment is prepared with assistance of the chosen modern indicator: economic added value. Finally, the strategic analysis of the selected company is implemented. In conclusion of the thesis, an evaluation of the measurement system and performance management of the selected company is prepared and steps to improve the current situation of the company are recommended.
Klíčová slova
výkonnost podniku, tradiční a moderní ukazatele výkonnosti, finanční analýza, strategická analýza, ekonomická přidaná hodnota
Klíčová slova v angličtině
company performance, traditional and modern indicators, financial analysis, strategic analysis, Economic Value Added.
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se věnuje měření a řízení výkonnosti ve vybraném podniku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je blíže popsán význam pojmu měření a řízení výkonnosti podniku. Dále jsou v rámci této části práce představeny tradiční a moderní ukazatele, finanční a strategická analýza. Praktická část se zabývá představením vybrané společnosti KERAMIKA SOUKUP a. s. V této části práce je provedena finanční analýza pomocí vybraných tradičních ukazatelů. Dále je vypracováno posouzení výkonnosti podniku pomocí zvoleného moderního ukazatele, ekonomické přidané hodnoty. V neposlední řadě je provedena strategická analýza vybraného podniku. Na závěr práce je vypracováno zhodnocení systému měření a řízení výkonnosti vybraného podniku a doporučení opatření vedoucí ke zlepšení současné situace podniku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with measurement and performance management in a selected company. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part describes the importance of the concept of measuring and managing the performance of a company. Furthermore, traditional and modern indicators as well as financial and strategic analysis are presented. The practical part deals with the introduction of the selected company, which is joint-stock company KERAMIKA SOUKUP. In this part of the thesis financial analysis is performed using selected traditional indicators. Subsequently, the business performance assessment is prepared with assistance of the chosen modern indicator: economic added value. Finally, the strategic analysis of the selected company is implemented. In conclusion of the thesis, an evaluation of the measurement system and performance management of the selected company is prepared and steps to improve the current situation of the company are recommended.
Klíčová slova
výkonnost podniku, tradiční a moderní ukazatele výkonnosti, finanční analýza, strategická analýza, ekonomická přidaná hodnota
Klíčová slova v angličtině
company performance, traditional and modern indicators, financial analysis, strategic analysis, Economic Value Added.
Zásady pro vypracování
Zhodnoťte význam měření výkonnosti v podnikové praxi.
Zmapujte hlavní faktory determinující podnikovou výkonnost.
Vysvětlete hodnotové měření výkonnosti podniku a jeho význam.
Na podkladě účetních výkazů vybraného podniku analyzujte jeho vývoj, určete využívané nástroje hodnocení a doporučte další nástroje k monitorování podnikové výkonnosti.
Zásady pro vypracování
Zhodnoťte význam měření výkonnosti v podnikové praxi.
Zmapujte hlavní faktory determinující podnikovou výkonnost.
Vysvětlete hodnotové měření výkonnosti podniku a jeho význam.
Na podkladě účetních výkazů vybraného podniku analyzujte jeho vývoj, určete využívané nástroje hodnocení a doporučte další nástroje k monitorování podnikové výkonnosti.
Seznam doporučené literatury
BREALEY, Richard A.; MYERS, Stewart C. Principles of corporate finance. New York: McGraw Hill, 2003. ISBN 0-07-115144-3.
KALOUDA, František. Finanční analýza a řízení podniku. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-646-0.
KUBÍČKOVÁ, Dana; JINDŘICHOVSKÁ, Irena. Finanční analýza a hodnocení výkonnosti firmy. V Praze: C. H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-538-1.
MAŘÍKOVÁ, Pavla; MAŘÍK, Miloš. Moderní metody hodnocení výkonnosti a oceňování podniku: ekonomická přidaná hodnota, tržní přidaná hodnota. Praha: Ekopress, 2005. ISBN 80-86119-61-0.
ŠULÁK, Milan; VACÍK, Emil. Měření výkonnosti firem. V Plzni: Západočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7043-258-6.
Seznam doporučené literatury
BREALEY, Richard A.; MYERS, Stewart C. Principles of corporate finance. New York: McGraw Hill, 2003. ISBN 0-07-115144-3.
KALOUDA, František. Finanční analýza a řízení podniku. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 978-80-7380-646-0.
KUBÍČKOVÁ, Dana; JINDŘICHOVSKÁ, Irena. Finanční analýza a hodnocení výkonnosti firmy. V Praze: C. H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-538-1.
MAŘÍKOVÁ, Pavla; MAŘÍK, Miloš. Moderní metody hodnocení výkonnosti a oceňování podniku: ekonomická přidaná hodnota, tržní přidaná hodnota. Praha: Ekopress, 2005. ISBN 80-86119-61-0.
ŠULÁK, Milan; VACÍK, Emil. Měření výkonnosti firem. V Plzni: Západočeská univerzita, 2003. ISBN 80-7043-258-6.