Tato práce se zabývá návrhem pravidel modelování za účelem generování efektivnějšího kódu pro řídicí jednotku automatické převodovky do nákladních vozidel. První část práce obsahuje stručný popis použitých softwarových nástrojů a pravidel programování používaných v automobilovém průmyslu. V další části je provedena analýza hardwarových prostředků řídicí jednotky a je popsán způsob generování zdrojového kódu. Následující kapitola práce je věnována způsobům měření zátěže procesoru, zajištění validace měření a jeho následnému zpracování. V závěrečné části jsou navrženy optimalizační metody modelování, ve smyslu nejnižší zátěže procesoru, dále je provedena jejich analýza a zhodnocení.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is designing modeling rules for generating more efective code for electronic control unit for a truck automatic transmission. The
first part of the thesis contains a short description of used software tools and there is also description of programming rules for automotive. In the next part an analysis of hardware resources of electronic control unit was made and there is a description of how to generate code. The next chapters of thesis describes ways how to measure runtime load on the processor, how to ensure measurement validity and how to proces measurements. In the final part optimize methods are designed for modeling in the terms of the lowest ECU load and analyzis of the methods is performed.
Tato práce se zabývá návrhem pravidel modelování za účelem generování efektivnějšího kódu pro řídicí jednotku automatické převodovky do nákladních vozidel. První část práce obsahuje stručný popis použitých softwarových nástrojů a pravidel programování používaných v automobilovém průmyslu. V další části je provedena analýza hardwarových prostředků řídicí jednotky a je popsán způsob generování zdrojového kódu. Následující kapitola práce je věnována způsobům měření zátěže procesoru, zajištění validace měření a jeho následnému zpracování. V závěrečné části jsou navrženy optimalizační metody modelování, ve smyslu nejnižší zátěže procesoru, dále je provedena jejich analýza a zhodnocení.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is designing modeling rules for generating more efective code for electronic control unit for a truck automatic transmission. The
first part of the thesis contains a short description of used software tools and there is also description of programming rules for automotive. In the next part an analysis of hardware resources of electronic control unit was made and there is a description of how to generate code. The next chapters of thesis describes ways how to measure runtime load on the processor, how to ensure measurement validity and how to proces measurements. In the final part optimize methods are designed for modeling in the terms of the lowest ECU load and analyzis of the methods is performed.
Popis vhodných metod měření systémových prostředků (RAM,ROM,CPU runtime) řídící jednotky převodovky (TCU).
Analýza generování C/C++ kódu [1][2] ze Simulink [3] modelu pomocí programu dSpace TargetLink.
Měření náročnosti jednotlivých částí aplikace pro řízení automatické převodovky.
Návrh pravidel za účelem generování efektivního kódu pro snížení nároků na systémové prostředky.
Úprava modelu v Simulinku na základě navržených pravidel a vygenerování nové verze softwaru.
Srovnání využití systémových prostředků původního SW a SW po úpravách.
Zásady pro vypracování
Popis vhodných metod měření systémových prostředků (RAM,ROM,CPU runtime) řídící jednotky převodovky (TCU).
Analýza generování C/C++ kódu [1][2] ze Simulink [3] modelu pomocí programu dSpace TargetLink.
Měření náročnosti jednotlivých částí aplikace pro řízení automatické převodovky.
Návrh pravidel za účelem generování efektivního kódu pro snížení nároků na systémové prostředky.
Úprava modelu v Simulinku na základě navržených pravidel a vygenerování nové verze softwaru.
Srovnání využití systémových prostředků původního SW a SW po úpravách.
Seznam doporučené literatury
[1] HEROUT, Pavel. Učebnice jazyka C 1. díl. České Budějovice: KOPP, 2016. ISBN 978-80-7232-383-8.\\
[2] DUFOUR, Emmanuel. MISRA C++:2008 Guidelines for the use of the C++ language in critical systems. Warwickshire, UK: Hobbs the Printers, 2008. ISBN 978-1-906400-04-0.\\
[3] COLGREN, Richard. Basic MATLAB, Simulink and Stateflow. Lawrence, Kansas: American Institute of Aeronautic and Astronautics, 2007. ISBN 978-1-56347-838-3.
Seznam doporučené literatury
[1] HEROUT, Pavel. Učebnice jazyka C 1. díl. České Budějovice: KOPP, 2016. ISBN 978-80-7232-383-8.\\
[2] DUFOUR, Emmanuel. MISRA C++:2008 Guidelines for the use of the C++ language in critical systems. Warwickshire, UK: Hobbs the Printers, 2008. ISBN 978-1-906400-04-0.\\
[3] COLGREN, Richard. Basic MATLAB, Simulink and Stateflow. Lawrence, Kansas: American Institute of Aeronautic and Astronautics, 2007. ISBN 978-1-56347-838-3.