V první polovině své práce jsem zkoumala reklamní diskurz. Zkoumala jsem konstrukční části reklamního textu a jeho jazykové funkce.
Ve druhé části jsem zkoumala jazykové prostředky na materiálu automobilové reklamy, funkce této reklamy (lexikální, gramatické a stylistické).
Anotace v angličtině
In the first half of my work, I studied advertising discourse. I have explored parts of the ad text and its language features.
In the second part I studied the language means on the material of the car advertising, the function of this advertisement (lexical, grammatical and stylistic).
V první polovině své práce jsem zkoumala reklamní diskurz. Zkoumala jsem konstrukční části reklamního textu a jeho jazykové funkce.
Ve druhé části jsem zkoumala jazykové prostředky na materiálu automobilové reklamy, funkce této reklamy (lexikální, gramatické a stylistické).
Anotace v angličtině
In the first half of my work, I studied advertising discourse. I have explored parts of the ad text and its language features.
In the second part I studied the language means on the material of the car advertising, the function of this advertisement (lexical, grammatical and stylistic).
Cílem BP je provést analýzu jazykových prostředků, užívaných v ruských reklamních textech na vybrané produkty (automobily, nápoje, kosmetika atd.)
Metody a postupy:
1.Rozšířit seznam sekundární literatury k tématu
2.Seznámit se s obecnou charakteristikou jazyka reklamy v ruštině
3.Vyhledat ruské reklamní texty, nabízející produkty dle vlastního výběru
4.Sestavit strukturu práce a stanovit základní teze k tématu a konzultovat svůj postup s vedoucí bakalářské práce
5.Jazyková analýza shromážděného materiálu
6.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací během ZS 2018/2019: aspoň 3 konzultace, během LS 2018/2019 alespoň 6 konzultací
Harmonogram:
1.Předložení struktury práce nejpozději do září 2018
2.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací - říjen 2018 leden 2019
3.Postupné předložení jednotlivých kapitol práce (dle předem dohodnuté struktury práce) a formulace závěrů leden březen 2019
4.Předložení kompletního textu BP k celkovému závěrečnému komentáři do poloviny dubna 2019
Zásady pro vypracování
Cílem BP je provést analýzu jazykových prostředků, užívaných v ruských reklamních textech na vybrané produkty (automobily, nápoje, kosmetika atd.)
Metody a postupy:
1.Rozšířit seznam sekundární literatury k tématu
2.Seznámit se s obecnou charakteristikou jazyka reklamy v ruštině
3.Vyhledat ruské reklamní texty, nabízející produkty dle vlastního výběru
4.Sestavit strukturu práce a stanovit základní teze k tématu a konzultovat svůj postup s vedoucí bakalářské práce
5.Jazyková analýza shromážděného materiálu
6.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací během ZS 2018/2019: aspoň 3 konzultace, během LS 2018/2019 alespoň 6 konzultací
Harmonogram:
1.Předložení struktury práce nejpozději do září 2018
2.Prezentace dílčích výsledků v rámci pravidelných konzultací - říjen 2018 leden 2019
3.Postupné předložení jednotlivých kapitol práce (dle předem dohodnuté struktury práce) a formulace závěrů leden březen 2019
4.Předložení kompletního textu BP k celkovému závěrečnému komentáři do poloviny dubna 2019
Seznam doporučené literatury
Berdyshev, S.N. Reklamnyi tekst. Metodika sostavleniia i oformleniia. Moskva: Dashkov i Ko, 2008. ISBN 978-5-394-00061-4.
Bernadskaya, Ju. C. Tekst v reklame. Moskva: Juniti-Dana, 2015. ISBN 978-5-238-01382-4.
Drozdov, R.K. O bedzhevom tekste v jazyke sredstv massovoj informacii i reklamy. Vestnik Cherepoveckogo gosudarstvennogo universiteta. Cherepovec: Cherepoveckij gosudarstvennyj universitet. 2011, 4-34, 59-62. ISSN: 1994-0637.
Pirogova, Ju.K. Reklamnyj tekst: Semantika i lingvistika[online]. Moskva: Izdatelskij dom Grebennikova. 2000. Dostupné z: http://linguistics-online.narod.ru/reklamnyj_tekst_semiotika_i_lingvistika.pdf
Shestakova, I.G. Adresovannost kak kategorialnyj priznak teksta nauchno-tehnicheskoj reklamy (na materiale anglijskogo i russkogo jazykov). Filologia i chelovek. Barnaul: Altajskij gosudarstvennyj universitet. 2008, 3, 18-30. ISSN: 1992-7940.
Seznam doporučené literatury
Berdyshev, S.N. Reklamnyi tekst. Metodika sostavleniia i oformleniia. Moskva: Dashkov i Ko, 2008. ISBN 978-5-394-00061-4.
Bernadskaya, Ju. C. Tekst v reklame. Moskva: Juniti-Dana, 2015. ISBN 978-5-238-01382-4.
Drozdov, R.K. O bedzhevom tekste v jazyke sredstv massovoj informacii i reklamy. Vestnik Cherepoveckogo gosudarstvennogo universiteta. Cherepovec: Cherepoveckij gosudarstvennyj universitet. 2011, 4-34, 59-62. ISSN: 1994-0637.
Pirogova, Ju.K. Reklamnyj tekst: Semantika i lingvistika[online]. Moskva: Izdatelskij dom Grebennikova. 2000. Dostupné z: http://linguistics-online.narod.ru/reklamnyj_tekst_semiotika_i_lingvistika.pdf
Shestakova, I.G. Adresovannost kak kategorialnyj priznak teksta nauchno-tehnicheskoj reklamy (na materiale anglijskogo i russkogo jazykov). Filologia i chelovek. Barnaul: Altajskij gosudarstvennyj universitet. 2008, 3, 18-30. ISSN: 1992-7940.