Předložená bakalářská práce představuje Revenue management jako nástroj k řízení ubytovacího zařízení za účelem zvýšení příjmů a maximalizace zisku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou zpracovány teoretické podklady týkající se Revenue managementu. Dále je představen podnik Turnerova chata, jsou analyzovány již využívané techniky a nástroje Revenue managementu. Následně je zpracována SWOT analýza podniku a jsou předloženy výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, jakou maximální cenu by byli respondenti ochotni zaplatit za ubytování v obdobích nejvyšší poptávky. V poslední kapitole jsou uvedena doporučení pro podnik. Hlavním cílem této práce je analýza současného využívání nástrojů a technik Revenue Managementu v podniku Turnerova chata a předložení návrhu možných zlepšení v Revenue managementu a ostatních oblastech, které autorka považuje za důležité pro zvýšení příjmů a optimalizaci zisku podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents Revenue Management as a tool to manage accommodation facilities in order to increase income and maximize profit. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with theoretical background concerning Revenue management. Furthermore, Turner's Chalet is introduced and next already used techniques and tools of Revenue management are analyzed. Subsequently, the SWOT analysis of the company is elaborated and the results of the questionnaire survey are presented, the aim of the survey was to find out the maximum price that the respondents would be willing to pay for accommodation in seasons of highest demand. The last chapter presents recommendations for the company. The main goal of this thesis is to analyze the current use of Revenue Management tools and techniques in Turner's Chalet and to propose possible improvements in Revenue Management and other areas that the author considers important to increase revenue and profit optimalization.
Klíčová slova
Revenue management, nástroje Revenue managementu, optimalizace zisku
Klíčová slova v angličtině
Revenue Management, tools of Revenue Management, profit optimalization
Rozsah průvodní práce
55 s. (86 700 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce představuje Revenue management jako nástroj k řízení ubytovacího zařízení za účelem zvýšení příjmů a maximalizace zisku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou zpracovány teoretické podklady týkající se Revenue managementu. Dále je představen podnik Turnerova chata, jsou analyzovány již využívané techniky a nástroje Revenue managementu. Následně je zpracována SWOT analýza podniku a jsou předloženy výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, jakou maximální cenu by byli respondenti ochotni zaplatit za ubytování v obdobích nejvyšší poptávky. V poslední kapitole jsou uvedena doporučení pro podnik. Hlavním cílem této práce je analýza současného využívání nástrojů a technik Revenue Managementu v podniku Turnerova chata a předložení návrhu možných zlepšení v Revenue managementu a ostatních oblastech, které autorka považuje za důležité pro zvýšení příjmů a optimalizaci zisku podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents Revenue Management as a tool to manage accommodation facilities in order to increase income and maximize profit. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with theoretical background concerning Revenue management. Furthermore, Turner's Chalet is introduced and next already used techniques and tools of Revenue management are analyzed. Subsequently, the SWOT analysis of the company is elaborated and the results of the questionnaire survey are presented, the aim of the survey was to find out the maximum price that the respondents would be willing to pay for accommodation in seasons of highest demand. The last chapter presents recommendations for the company. The main goal of this thesis is to analyze the current use of Revenue Management tools and techniques in Turner's Chalet and to propose possible improvements in Revenue Management and other areas that the author considers important to increase revenue and profit optimalization.
Klíčová slova
Revenue management, nástroje Revenue managementu, optimalizace zisku
Klíčová slova v angličtině
Revenue Management, tools of Revenue Management, profit optimalization
Zásady pro vypracování
Charakterizujte revenue management, jeho historii a vývoj.
Uveďte předpoklady aplikace revenue managementu.
Charakterizujte revenue management v hotelnictví.
Analyzujte využití revenue managementu v konkrétním podniku.
Proveďte dotazníkové šetření.
Uveďte návrhy pro zlepšení revenue managementu v podniku.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte revenue management, jeho historii a vývoj.
Uveďte předpoklady aplikace revenue managementu.
Charakterizujte revenue management v hotelnictví.
Analyzujte využití revenue managementu v konkrétním podniku.
Proveďte dotazníkové šetření.
Uveďte návrhy pro zlepšení revenue managementu v podniku.
Seznam doporučené literatury
BARROWS, Clayton W. a POWERS, Thomas F. Introduction to management in the hospitality industry. 9th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2009. 695 s. ISBN 978-0-471-78277-3.
BERÁNEK, Jaromír. Moderní řízení hotelového provozu. 5. vyd. Praha: MAG Consulting, 2013. 335 s. ISBN 978-80-86724-45-4.
FIALA, Petr. Revenue management: modely a analýzy. Praha: Professional Publishing, 2015. 160 s. ISBN 978-80-7431-115-4.
KŘÍŽEK, Felix. Moderní hotelový management. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 224 s. ISBN 978-80-247-4835-1.
Seznam doporučené literatury
BARROWS, Clayton W. a POWERS, Thomas F. Introduction to management in the hospitality industry. 9th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2009. 695 s. ISBN 978-0-471-78277-3.
BERÁNEK, Jaromír. Moderní řízení hotelového provozu. 5. vyd. Praha: MAG Consulting, 2013. 335 s. ISBN 978-80-86724-45-4.
FIALA, Petr. Revenue management: modely a analýzy. Praha: Professional Publishing, 2015. 160 s. ISBN 978-80-7431-115-4.
KŘÍŽEK, Felix. Moderní hotelový management. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 224 s. ISBN 978-80-247-4835-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta BP a sken průběhu obhajoby.