Předložená bakalářská práce se zabývá etikou a korektností dvou vybraných televizních reklam společnosti Hyundai. Etika a korektnost v reklamě jsou bezpochyby důležitým tématem a neetické prvky v reklamách automobilového výrobce Hyundai jsou dlouhodobým problémem, proto byly tyto reklamy vybrány. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit názory vybraného segmentu spotřebitelů na danou problematiku, čehož autorka dosáhla pomocí dotazníkového šetření. V první části práce autorka vymezila základní pojmy, jako jsou reklama, etika a legislativa, které reklama podléhá. Rozebrán je také etický kodex reklamy a jak s ním pracuje Rada pro reklamu. V poslední části práce je rozebráno dotazníkové šetření ze vzorku 124 respondentů a jsou určena doporučení a závěry.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis is focused on ethics and correctness of two selected commercials of the car manufacturer Hyundai. Ethics and correctness in advertising are undoubtedly important topic. Commercials of car manufacturer Hyundai show unethical elements for a longer period of time, which is why these commercials were chosen. The aim of the thesis was to find out and evaluate opinions of a selected segment of consumers, which author achieved through an on-line survey. In the first part of the bachelor thesis, the author defined advertising, ethics and advertising legislation. The ethical code of advertising and the Advertising Councils is also discussed. In the last part of the work, there is analyzed the survey and recommnendations and conclusions are determined.
Klíčová slova
etika, korektnost, reklama, regulace reklamy, automobilový výrobce
Klíčová slova v angličtině
ethics, correctness, advertising, car manufacturer
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá etikou a korektností dvou vybraných televizních reklam společnosti Hyundai. Etika a korektnost v reklamě jsou bezpochyby důležitým tématem a neetické prvky v reklamách automobilového výrobce Hyundai jsou dlouhodobým problémem, proto byly tyto reklamy vybrány. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit názory vybraného segmentu spotřebitelů na danou problematiku, čehož autorka dosáhla pomocí dotazníkového šetření. V první části práce autorka vymezila základní pojmy, jako jsou reklama, etika a legislativa, které reklama podléhá. Rozebrán je také etický kodex reklamy a jak s ním pracuje Rada pro reklamu. V poslední části práce je rozebráno dotazníkové šetření ze vzorku 124 respondentů a jsou určena doporučení a závěry.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis is focused on ethics and correctness of two selected commercials of the car manufacturer Hyundai. Ethics and correctness in advertising are undoubtedly important topic. Commercials of car manufacturer Hyundai show unethical elements for a longer period of time, which is why these commercials were chosen. The aim of the thesis was to find out and evaluate opinions of a selected segment of consumers, which author achieved through an on-line survey. In the first part of the bachelor thesis, the author defined advertising, ethics and advertising legislation. The ethical code of advertising and the Advertising Councils is also discussed. In the last part of the work, there is analyzed the survey and recommnendations and conclusions are determined.
Klíčová slova
etika, korektnost, reklama, regulace reklamy, automobilový výrobce
Klíčová slova v angličtině
ethics, correctness, advertising, car manufacturer
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do zkoumané problematiky.
Představte existující formy regulace reklamy.
Pomocí vhodných metod analyzujte postoje a názory spotřebitelů na reklamy vybrané firmy.
Formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do zkoumané problematiky.
Představte existující formy regulace reklamy.
Pomocí vhodných metod analyzujte postoje a názory spotřebitelů na reklamy vybrané firmy.
Formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1589-9.
FIALA, Bohumil. Podnikatelská etika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1241-1.
KOBIELA, Roman. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2300-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1589-9.
FIALA, Bohumil. Podnikatelská etika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1241-1.
KOBIELA, Roman. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2300-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.