Bakalářská práce se zabývá tématem Fashion: Ne - módní fotografie: Fotografie módní kolekce v odlišném stylu, než je v současnosti běžný. V práci je rozebrána historie módní fotografie včetně představitelů, kteří měli důležitou roli při formování této fotografické disciplíny. Dále pojednává o vývoji, principu a formě praktické části bakalářské práce.
Pro vytvoření souboru jsem navázala spolupráci s irskou textilní designérkou Fiadh Durham, která se zabývá výrobou tkaných módních doplňků. Vytvořila jsem soubor skládající se ze tří rozdílných složek, které dohromady reflektují myšlenku značky Fiadh Handwoven Design. Výsledkem je spojení módní a umělecké fotografie demonstrující odlišné zpracování, ale i silný vizuál schopný plnohodnotné reklamy a prezentace produktu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with Fashion: non - fashion photography: Photography of fashion collections in a different style than is currently common. The thesis will analyse the history of fashion photography, including representatives who had an important role in shaping this photographic discipline. Furthermore, it deals with the development, principle and form of the practical part of the bachelor work.
To create the collection, I established cooperation with Irish textile designer Fiadh Durham, who is engaged with the production of fashion woven accessories. I created a set of three different components that together reflect the idea of brand Fiadh Handwoven Design. The result is a combination of fashion and art photography demonstrating different process, but also a powerful visual, capable of full-featured advertising and product presentation.
fashion photography, fashion, scarve, art lookbook,
photographic publication
Rozsah průvodní práce
34 s. (21 921 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem Fashion: Ne - módní fotografie: Fotografie módní kolekce v odlišném stylu, než je v současnosti běžný. V práci je rozebrána historie módní fotografie včetně představitelů, kteří měli důležitou roli při formování této fotografické disciplíny. Dále pojednává o vývoji, principu a formě praktické části bakalářské práce.
Pro vytvoření souboru jsem navázala spolupráci s irskou textilní designérkou Fiadh Durham, která se zabývá výrobou tkaných módních doplňků. Vytvořila jsem soubor skládající se ze tří rozdílných složek, které dohromady reflektují myšlenku značky Fiadh Handwoven Design. Výsledkem je spojení módní a umělecké fotografie demonstrující odlišné zpracování, ale i silný vizuál schopný plnohodnotné reklamy a prezentace produktu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with Fashion: non - fashion photography: Photography of fashion collections in a different style than is currently common. The thesis will analyse the history of fashion photography, including representatives who had an important role in shaping this photographic discipline. Furthermore, it deals with the development, principle and form of the practical part of the bachelor work.
To create the collection, I established cooperation with Irish textile designer Fiadh Durham, who is engaged with the production of fashion woven accessories. I created a set of three different components that together reflect the idea of brand Fiadh Handwoven Design. The result is a combination of fashion and art photography demonstrating different process, but also a powerful visual, capable of full-featured advertising and product presentation.
fashion photography, fashion, scarve, art lookbook,
photographic publication
Zásady pro vypracování
TVŮRČÍ ZÁMĚR
Soubor fotografií se bude zabývat netradiční fashion fotografií.
ZPŮSOB REALIZACE
Soubor bude subjektivně ztvárněn a výsledné fotografie by měly být převážně o atmosféře a pocitu, než o primárním zobrazení konkrétního produktu. Budu pracovat jak s modely, tak pouze s oblečením nebo doplňky samotnými. Velká část souboru bude tvořena v exteriéru - přírodě, či městě. Dále bude soubor doplněn o detaily či přírodní fragmenty. Při tvorbě budu používat DSLR.
CÍLE
Tento soubor je pro mne výzvou. Výzvou ztvárněním již "stanoveného" stylu jinak - subjektivně a nápaditě.
PŘEDPOKLÁDANÝ CHARAKTER VÝSTUPU
Výstupem bude minimálně 12 velkoformátových fotografií a portfolio s padesáti studijními snímky.
STANOVENÍ ROZSAHU PRŮVODNÍ ZPRÁVY
Rozsah průvodní zprávy je minimálně 8 normostran.
Zásady pro vypracování
TVŮRČÍ ZÁMĚR
Soubor fotografií se bude zabývat netradiční fashion fotografií.
ZPŮSOB REALIZACE
Soubor bude subjektivně ztvárněn a výsledné fotografie by měly být převážně o atmosféře a pocitu, než o primárním zobrazení konkrétního produktu. Budu pracovat jak s modely, tak pouze s oblečením nebo doplňky samotnými. Velká část souboru bude tvořena v exteriéru - přírodě, či městě. Dále bude soubor doplněn o detaily či přírodní fragmenty. Při tvorbě budu používat DSLR.
CÍLE
Tento soubor je pro mne výzvou. Výzvou ztvárněním již "stanoveného" stylu jinak - subjektivně a nápaditě.
PŘEDPOKLÁDANÝ CHARAKTER VÝSTUPU
Výstupem bude minimálně 12 velkoformátových fotografií a portfolio s padesáti studijními snímky.
STANOVENÍ ROZSAHU PRŮVODNÍ ZPRÁVY
Rozsah průvodní zprávy je minimálně 8 normostran.
Seznam doporučené literatury
REMY, Patrick. The art of Fashion Photography. Prestel, 2014. ISBN 379134840X, 9783791348407.
MARTINEAU, Paul. Icons of Style: A Century of Fashion Photography. Getty Publications, 2018. ISBN 1606065580, 9781606065587.
SLOMAN, Paul. New Fashion Photography. Prestel, 2013. ISBN 3791347918, 9783791347912.
Seznam doporučené literatury
REMY, Patrick. The art of Fashion Photography. Prestel, 2014. ISBN 379134840X, 9783791348407.
MARTINEAU, Paul. Icons of Style: A Century of Fashion Photography. Getty Publications, 2018. ISBN 1606065580, 9781606065587.
SLOMAN, Paul. New Fashion Photography. Prestel, 2013. ISBN 3791347918, 9783791347912.