Bakalářská práce obsahuje popis selektivní katalytické redukce, používaných katalyzátorů a jejich zapojení. Dále se tato práce zabývá numerickou simulací proudění spalin ve vstupní komoře katalyzátoru. Cílem výpočtu je zhodnocení geometrických modifikaci zejména z hlediska rychlosti a tlakové ztráty. V této práci je zahrnuta tvorba geometrie, diskretizace, nastavení řešiče a následný výpočet. Pro celou simulaci a vyhodnocení výsledků byl použit software ANSYS 19.2.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis contains a description of selective catalytic reduction, catalysts and their involvement. Furthermore, this work deals with the numerical simulation of gas flow in the catalyst inlet chamber. The aim of the calculation is to evaluate geometric modifications, especially speed and pressure drop. In this work is included design of geometry, discretization, solver setting and numerical calculation. The software ANSYS 19.2 was used for the whole simulation and results evaluation.
Bakalářská práce obsahuje popis selektivní katalytické redukce, používaných katalyzátorů a jejich zapojení. Dále se tato práce zabývá numerickou simulací proudění spalin ve vstupní komoře katalyzátoru. Cílem výpočtu je zhodnocení geometrických modifikaci zejména z hlediska rychlosti a tlakové ztráty. V této práci je zahrnuta tvorba geometrie, diskretizace, nastavení řešiče a následný výpočet. Pro celou simulaci a vyhodnocení výsledků byl použit software ANSYS 19.2.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis contains a description of selective catalytic reduction, catalysts and their involvement. Furthermore, this work deals with the numerical simulation of gas flow in the catalyst inlet chamber. The aim of the calculation is to evaluate geometric modifications, especially speed and pressure drop. In this work is included design of geometry, discretization, solver setting and numerical calculation. The software ANSYS 19.2 was used for the whole simulation and results evaluation.