V diplomové práci bylo poukázáno na problematiku příprava studentek oboru Všeobecná sestra na komunikaci s handicapovaným klientem. Na studentky a sestry jsou kladeny stále větší nároky při vykonávání jejich profese. Proto je důležité, aby se zlepšila i úroveň komunikace. Komunikace mezi studentkou, sestrou a pacientem je základním kamenem při vykonávání ošetřovatelské péče. Komunikace je velmi důležitá pro profesionální ošetřovatelství. Je nutné ji stále rozvíjet, hlavně pokud se jedná o komunikaci se specifickými skupinami. Komunikace s handicapovanými jedinci mající narušenou komunikační schopnost. Právě proto vyžaduje vždy znalost komunikačních technik a je pro sestry i studentky náročná. V empirické části byla použita e-learningová evaluace, což je inovativní, moderní, vzdělávací proces, který využívá informační a komunikační technologie k distribuci studijního obsahu.
Anotace v angličtině
In this thesis it was pointed out to the problematics of prepation of General nursing students for the communication with a handicapped patient. There are evergrowing claims being made on the students and nurses in performing their profession. That is why it is important to improve the level of communication. Communication between student, nurse and patient is the corner stone in the performance of nursing care. Communication is very important in professional nursing. It should be further developed, especially when communication with specific groups is concerned. Communication with handicapped individuals with disrupted communication ability requires the knowledge of communicating techniques and therefore it is very demanding for the students and the nurses. In the empirical part, we used e-learning evaluation, which is an innovative, modern, educational process which uses information and communication technologies for the distribution of study content.
V diplomové práci bylo poukázáno na problematiku příprava studentek oboru Všeobecná sestra na komunikaci s handicapovaným klientem. Na studentky a sestry jsou kladeny stále větší nároky při vykonávání jejich profese. Proto je důležité, aby se zlepšila i úroveň komunikace. Komunikace mezi studentkou, sestrou a pacientem je základním kamenem při vykonávání ošetřovatelské péče. Komunikace je velmi důležitá pro profesionální ošetřovatelství. Je nutné ji stále rozvíjet, hlavně pokud se jedná o komunikaci se specifickými skupinami. Komunikace s handicapovanými jedinci mající narušenou komunikační schopnost. Právě proto vyžaduje vždy znalost komunikačních technik a je pro sestry i studentky náročná. V empirické části byla použita e-learningová evaluace, což je inovativní, moderní, vzdělávací proces, který využívá informační a komunikační technologie k distribuci studijního obsahu.
Anotace v angličtině
In this thesis it was pointed out to the problematics of prepation of General nursing students for the communication with a handicapped patient. There are evergrowing claims being made on the students and nurses in performing their profession. That is why it is important to improve the level of communication. Communication between student, nurse and patient is the corner stone in the performance of nursing care. Communication is very important in professional nursing. It should be further developed, especially when communication with specific groups is concerned. Communication with handicapped individuals with disrupted communication ability requires the knowledge of communicating techniques and therefore it is very demanding for the students and the nurses. In the empirical part, we used e-learning evaluation, which is an innovative, modern, educational process which uses information and communication technologies for the distribution of study content.
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet minimální předepsaný počet konzultací s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet minimální předepsaný počet konzultací s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2016.128s. Sestra (Grada) ISBN 978-80-271-0156-6.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. 155s. ISBN 978-80-7367-691-9.
POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v Ošetřovatelství. 3. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. 104 s. ISBN 978-80-7013-466-5.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1 Paha: Portál, 2011, 511 s. Psyché(Grada). ISBN 978-807-3678-593.
GOPPE, N. Mentoring and Supervion in Healthcare. 2.vyd. London:SAGE Publications Inc. 287 s. ISBN 978-0857024190.
Seznam doporučené literatury
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2016.128s. Sestra (Grada) ISBN 978-80-271-0156-6.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. 155s. ISBN 978-80-7367-691-9.
POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v Ošetřovatelství. 3. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. 104 s. ISBN 978-80-7013-466-5.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1 Paha: Portál, 2011, 511 s. Psyché(Grada). ISBN 978-807-3678-593.
GOPPE, N. Mentoring and Supervion in Healthcare. 2.vyd. London:SAGE Publications Inc. 287 s. ISBN 978-0857024190.