Předmětem mé diplomové práce je umožnit seznámení studentům oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka s oborem perioperační péče. Kurz je určen pro podporu výuky studentů v oboru perioperační péče. V diplomové práci jsem jako výukovou metodu zvolila e-learning. E-learning je moderní vzdělávací proces, který využívá komunikační a informační technologie k distribuci studijního obsahu. V teoretické části jsem se zabývala vytvořením e-learningového kurzu, vstupního a výstupního dotazníku. V rámci projektu inovace oboru perioperační péče bylo natočeno video o práci sester na operačním sále, financováno z projektu č. VS-18-006. V empirické části byla vyhodnocena evaluace e-learningového kurzu jako studijní opory pro studenty Fakulty zdravotnických studií.
Anotace v angličtině
The purpose of my thesis is to allow students of the General Nurse and Midwife majors to familiarize with perioperative care. In the thesis project, e-learning was selected as the teaching method. E-learning is a modern learning process which uses communication and information technology to distribute the study content. The theoretical part includes the preparation of the e-learning course as well as the initial and final questionnaires. The project of innovation in perioperative care included the making of a video about the responsibilities of the nurse in the operating theater; the video was funded from Project VS-18-006. The empirical part presents an evaluation of the e-learning course as a study resource for students of the Faculty of Health Studies.
Předmětem mé diplomové práce je umožnit seznámení studentům oboru Všeobecná sestra a Porodní asistentka s oborem perioperační péče. Kurz je určen pro podporu výuky studentů v oboru perioperační péče. V diplomové práci jsem jako výukovou metodu zvolila e-learning. E-learning je moderní vzdělávací proces, který využívá komunikační a informační technologie k distribuci studijního obsahu. V teoretické části jsem se zabývala vytvořením e-learningového kurzu, vstupního a výstupního dotazníku. V rámci projektu inovace oboru perioperační péče bylo natočeno video o práci sester na operačním sále, financováno z projektu č. VS-18-006. V empirické části byla vyhodnocena evaluace e-learningového kurzu jako studijní opory pro studenty Fakulty zdravotnických studií.
Anotace v angličtině
The purpose of my thesis is to allow students of the General Nurse and Midwife majors to familiarize with perioperative care. In the thesis project, e-learning was selected as the teaching method. E-learning is a modern learning process which uses communication and information technology to distribute the study content. The theoretical part includes the preparation of the e-learning course as well as the initial and final questionnaires. The project of innovation in perioperative care included the making of a video about the responsibilities of the nurse in the operating theater; the video was funded from Project VS-18-006. The empirical part presents an evaluation of the e-learning course as a study resource for students of the Faculty of Health Studies.
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační prácedle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační prácedle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
DRÁBKOVÁ,Jarmila.Perioperační nutrice-význam a nutnost edukace pacientů. Anesteziologie a intezivní medicína.2017,366s.ISSN 1214-2158.
WICHSOVÁ,Jana.Sestra a perioperační péče.Grada,2013. 192s.Sestra.ISBN978-80-247-3754-6.
TALIÁNOVÁ,Magda.Základy dezinfekce a sterilizace ve zdravotnictví.Pardubice:Univerrzita Pardubice,2015. 151s.ISNB978-80-7395-954-8.
WICHSOVÁ,Jana.Surgical Safety Checklist - prevence pochybení při operačních výkonech.Sestra.2010 ISSN 1210-0404. Dostupné také z http://www.zdn.cz./clanek/sestra/surgical-safety-checklist-prevence-pochybení-pri-operacnich-vykonech-449674
JUNKAR,Ita,Mukta KULKARNI,Barbara DAŠLER,et al.Influence of various sterilization procedures on TiO2 nanotubes used for biomedical devices.Bioelectrochemistry.(Amsterdam, Netherlands).2016. 79-86.ISSN 1878-562X.Dostupné z http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26900885
Seznam doporučené literatury
DRÁBKOVÁ,Jarmila.Perioperační nutrice-význam a nutnost edukace pacientů. Anesteziologie a intezivní medicína.2017,366s.ISSN 1214-2158.
WICHSOVÁ,Jana.Sestra a perioperační péče.Grada,2013. 192s.Sestra.ISBN978-80-247-3754-6.
TALIÁNOVÁ,Magda.Základy dezinfekce a sterilizace ve zdravotnictví.Pardubice:Univerrzita Pardubice,2015. 151s.ISNB978-80-7395-954-8.
WICHSOVÁ,Jana.Surgical Safety Checklist - prevence pochybení při operačních výkonech.Sestra.2010 ISSN 1210-0404. Dostupné také z http://www.zdn.cz./clanek/sestra/surgical-safety-checklist-prevence-pochybení-pri-operacnich-vykonech-449674
JUNKAR,Ita,Mukta KULKARNI,Barbara DAŠLER,et al.Influence of various sterilization procedures on TiO2 nanotubes used for biomedical devices.Bioelectrochemistry.(Amsterdam, Netherlands).2016. 79-86.ISSN 1878-562X.Dostupné z http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26900885