Bakalářská práce se zabývá tréninkem kognitivních funkcí pomocí počítačového programu Happy Neuron, kdy výsledky programu jsou porovnávány s využitými testy kognitivních funkcí. Smyslem práce je zjistit, zda se zlepšení kognitivních funkcí neprojeví jen ve využitém počítačovém programu Happy Neuron, ale zda se tyto výsledky projeví i ve využitých testovacích metodách u lidí po cévní mozkové příhodě. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části, kdy v teoretické části je popsaná cévní mozková příhoda, kognitivní funkce, jejich hodnocení a trénink v ergoterapii a samotný program Happy Neuron. Praktická část se zabývá výsledky z využitých testových metod a programu Happy Neuron a tím, jak tento program ovlivnil jednotlivé kognitivní funkce.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with training of cognitive functions using computer program Happy Neuron, when results are compared with used tests of cognitive functions. The purpose of this work was to find out whether the improvement of cognitive functions is reflected only in the used computer program Happy Neuron, but whether these results are reflected in used testing methods in people after stroke. This thesis is consisting of theoretical and practical part, when it theoretical part is described stroke, cognitive functions, their evaluations and their training in occupational therapy and program Happy Neuron. The practical part focuses on the results from the utilised testing methods and the Happy Neuron program, and how this program affected individual cognitive functions.
Klíčová slova
cévní mozková příhoda, ergoterapie, Happy Neuron, kognitivní funkce
Klíčová slova v angličtině
stroke, occupational therapy, Happy Neuron, cognitive function
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tréninkem kognitivních funkcí pomocí počítačového programu Happy Neuron, kdy výsledky programu jsou porovnávány s využitými testy kognitivních funkcí. Smyslem práce je zjistit, zda se zlepšení kognitivních funkcí neprojeví jen ve využitém počítačovém programu Happy Neuron, ale zda se tyto výsledky projeví i ve využitých testovacích metodách u lidí po cévní mozkové příhodě. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části, kdy v teoretické části je popsaná cévní mozková příhoda, kognitivní funkce, jejich hodnocení a trénink v ergoterapii a samotný program Happy Neuron. Praktická část se zabývá výsledky z využitých testových metod a programu Happy Neuron a tím, jak tento program ovlivnil jednotlivé kognitivní funkce.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with training of cognitive functions using computer program Happy Neuron, when results are compared with used tests of cognitive functions. The purpose of this work was to find out whether the improvement of cognitive functions is reflected only in the used computer program Happy Neuron, but whether these results are reflected in used testing methods in people after stroke. This thesis is consisting of theoretical and practical part, when it theoretical part is described stroke, cognitive functions, their evaluations and their training in occupational therapy and program Happy Neuron. The practical part focuses on the results from the utilised testing methods and the Happy Neuron program, and how this program affected individual cognitive functions.
Klíčová slova
cévní mozková příhoda, ergoterapie, Happy Neuron, kognitivní funkce
Klíčová slova v angličtině
stroke, occupational therapy, Happy Neuron, cognitive function
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
GAMON, David. Mozek a jak ho cvičit. Vyd. 2.,opr. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-680-2.
PORTMANN, Rosemarie. 99 her pro trénink mozku u seniorů. Přeložil Alena BEZDĚKOVÁ. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1297-3.
WEHNER, Lore a Ylva SCHWINGHAMMER. Smyslová aktivizace v péči o seniory a klienty s demencí. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4423-0.
VÁLKOVÁ, Lenka. Rehabilitace kognitivních funkcí v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2015. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5571-7.
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5580-9.
MCMORRIS, Terry., Phillip D. TOMPOROWSKI a Michel. AUDIFFREN. Exercise and cognitive function. Hoboken, NJ: Wiley, 2009. ISBN 978-0-470-51660-7.
Seznam doporučené literatury
GAMON, David. Mozek a jak ho cvičit. Vyd. 2.,opr. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-680-2.
PORTMANN, Rosemarie. 99 her pro trénink mozku u seniorů. Přeložil Alena BEZDĚKOVÁ. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1297-3.
WEHNER, Lore a Ylva SCHWINGHAMMER. Smyslová aktivizace v péči o seniory a klienty s demencí. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4423-0.
VÁLKOVÁ, Lenka. Rehabilitace kognitivních funkcí v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2015. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5571-7.
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5580-9.
MCMORRIS, Terry., Phillip D. TOMPOROWSKI a Michel. AUDIFFREN. Exercise and cognitive function. Hoboken, NJ: Wiley, 2009. ISBN 978-0-470-51660-7.