Příjmení a jméno: Markéta Váchová
Katedra: Rehabilitačních oborů
Název práce: Vliv tréninku kognitivních funkcí na pozornost a krátkodobou paměť u klientů s diagnostikou stařecké demence
Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D.
Počet stran - číslované 50
Počet stran - nečíslované 34
Počet příloh: 6
Počet titulů použité literatury: 21
Souhrn
Tato bakalářská práce se zabývá tréninkem kognitivních funkcí u klientů se stařeckou demencí. První kapitola pojednává o definici demence, plasticitě mozku, ergoterapeutických přístupech zaměřených na kognitivní funkce a jejich rozdělení, o jejich problematice, vlivu na běžný život a vykonávání všedních denních aktivit. Druhá kapitola je zaměřená na trénink kognitivních funkcí, jeho strukturu, náplň a rozdělení na individuální a skupinový trénink. Pro praktickou část byli vybráni klienti se stařeckou demencí a jejich výkony z tréninku kognitivních funkcí budou zaznamenány ve výsledcích do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
Surname and name: Markéta Váchová
Department: Of Rehabilitation Specialization
Title of thesis: The influence of cognitive functions training on attention and short-term memory in clients with a diagnosis old age dementia
Consultant: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D.
Number of pages - numbered: 50
Number of pages - unnumbered: 34
Number of appendices: 6
Number ofliterature items used: 21
Summary
This bachelor thesis deals with the cognitive functions training for elderly clients with dementia. First chapter contains definition of dementia, brain plasticity, issue of ergotherapeutic approaches to improve cognitive functions, types of these approaches and their influence on person's everyday life and doing activities of daily living. Second chapter is focused on cognitive functions training, its structure, content and difference between individual and group training. Practical part of the thesis shows cognitive training results of elderly clients with dementia. Outcomes are recorded in graphs and tables.
Key words: cognitive function, training of cognitive function, old dementia, short-term memory, attention
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Příjmení a jméno: Markéta Váchová
Katedra: Rehabilitačních oborů
Název práce: Vliv tréninku kognitivních funkcí na pozornost a krátkodobou paměť u klientů s diagnostikou stařecké demence
Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D.
Počet stran - číslované 50
Počet stran - nečíslované 34
Počet příloh: 6
Počet titulů použité literatury: 21
Souhrn
Tato bakalářská práce se zabývá tréninkem kognitivních funkcí u klientů se stařeckou demencí. První kapitola pojednává o definici demence, plasticitě mozku, ergoterapeutických přístupech zaměřených na kognitivní funkce a jejich rozdělení, o jejich problematice, vlivu na běžný život a vykonávání všedních denních aktivit. Druhá kapitola je zaměřená na trénink kognitivních funkcí, jeho strukturu, náplň a rozdělení na individuální a skupinový trénink. Pro praktickou část byli vybráni klienti se stařeckou demencí a jejich výkony z tréninku kognitivních funkcí budou zaznamenány ve výsledcích do grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
Surname and name: Markéta Váchová
Department: Of Rehabilitation Specialization
Title of thesis: The influence of cognitive functions training on attention and short-term memory in clients with a diagnosis old age dementia
Consultant: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D.
Number of pages - numbered: 50
Number of pages - unnumbered: 34
Number of appendices: 6
Number ofliterature items used: 21
Summary
This bachelor thesis deals with the cognitive functions training for elderly clients with dementia. First chapter contains definition of dementia, brain plasticity, issue of ergotherapeutic approaches to improve cognitive functions, types of these approaches and their influence on person's everyday life and doing activities of daily living. Second chapter is focused on cognitive functions training, its structure, content and difference between individual and group training. Practical part of the thesis shows cognitive training results of elderly clients with dementia. Outcomes are recorded in graphs and tables.
Key words: cognitive function, training of cognitive function, old dementia, short-term memory, attention
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
MALIA, Kit a Anne BRANNAGAN. Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. Praha: Cerebrum - Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin, 2010. ISBN 978-80-904357-3-5.
MOSER-WILL, Ines a Ingrid BRUNE. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3560-3.
WALSH, Danny. Skupinové hry a činnosti se seniory. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-970-4.
JIRÁK, Roman a František KOHOULÍK. Demence. Praha: Galén, 2004. ISBN 80- 7262-268-4
SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
BELLEVILLE, Sylvie, Brigitte GILBERT a Francine FONTAINE. Improvement of episodic memory in persons with mild cognitive impairment and healthy older adults: evidence from a cognitive intervention program. England: Dementia and Geriatric Cognitive Disorders, 2006. ISBN 1420-8008.
Seznam doporučené literatury
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
MALIA, Kit a Anne BRANNAGAN. Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. Praha: Cerebrum - Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin, 2010. ISBN 978-80-904357-3-5.
MOSER-WILL, Ines a Ingrid BRUNE. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3560-3.
WALSH, Danny. Skupinové hry a činnosti se seniory. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-970-4.
JIRÁK, Roman a František KOHOULÍK. Demence. Praha: Galén, 2004. ISBN 80- 7262-268-4
SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
BELLEVILLE, Sylvie, Brigitte GILBERT a Francine FONTAINE. Improvement of episodic memory in persons with mild cognitive impairment and healthy older adults: evidence from a cognitive intervention program. England: Dementia and Geriatric Cognitive Disorders, 2006. ISBN 1420-8008.