Tématem této bakalářské práce je souhrn informaci zaměřující se na použití a vliv polohovacích pomůcek u dětí v novorozeneckém a kojeneckém věku. Teoretická část popisuje motorický vývoj dítěte během prvního roku života, zásady manipulace s dítětem a možnosti polohovacích pomůcek. Praktická část obsahuje kazuistická šetření, které je zaměřeno na pozorování vývoje u 5 dětí a využití polohovacích pomůcek v jejich péči. Dále je tato část doplněna o dotazníkové šetření, které hodnotí faktory ovlivňující výběr polohovacích pomůcek a informovanost o možnostech polohování dětí. Výsledky potvrzují, že vhodným polohováním dětí lze korigovat polohový plagiocefalus. Dále výsledky informují o nedostatečném množství odborných informací týkajících se využití polohovacích pomůcek a polohování dětí.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is an aggregate of information focused on the use of positioning aids by children in neonatal and infant age and its influence on them. The theoretical part describes children´s motor development during the first year of life, the principles of manipulation with children and the possibilities of positioning aids. The practical part contains a case study. The case study is focused on the observation of development of 5 children and the use of positioning aids while taking care of them. Furthermore is this part supplemented with a questionnaire, which evaluates factors influencing the selection of positioning aids and awareness of the possibilities of positioning children. The results confirm that positional plagiocephalus can be corrected by appropriate positioning of children. In addition, the results inform about insufficient technical informatik regarding the use of positioning aids and positioning of children
Klíčová slova
manipulace, motorický vývoj, polohovací pomůcky
Klíčová slova v angličtině
manipulation, motor development, positioning aids
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je souhrn informaci zaměřující se na použití a vliv polohovacích pomůcek u dětí v novorozeneckém a kojeneckém věku. Teoretická část popisuje motorický vývoj dítěte během prvního roku života, zásady manipulace s dítětem a možnosti polohovacích pomůcek. Praktická část obsahuje kazuistická šetření, které je zaměřeno na pozorování vývoje u 5 dětí a využití polohovacích pomůcek v jejich péči. Dále je tato část doplněna o dotazníkové šetření, které hodnotí faktory ovlivňující výběr polohovacích pomůcek a informovanost o možnostech polohování dětí. Výsledky potvrzují, že vhodným polohováním dětí lze korigovat polohový plagiocefalus. Dále výsledky informují o nedostatečném množství odborných informací týkajících se využití polohovacích pomůcek a polohování dětí.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is an aggregate of information focused on the use of positioning aids by children in neonatal and infant age and its influence on them. The theoretical part describes children´s motor development during the first year of life, the principles of manipulation with children and the possibilities of positioning aids. The practical part contains a case study. The case study is focused on the observation of development of 5 children and the use of positioning aids while taking care of them. Furthermore is this part supplemented with a questionnaire, which evaluates factors influencing the selection of positioning aids and awareness of the possibilities of positioning children. The results confirm that positional plagiocephalus can be corrected by appropriate positioning of children. In addition, the results inform about insufficient technical informatik regarding the use of positioning aids and positioning of children
Klíčová slova
manipulace, motorický vývoj, polohovací pomůcky
Klíčová slova v angličtině
manipulation, motor development, positioning aids
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
HELLBRÜGGE, Theodor, Ladislav ŠOLTÉS, Alexandra ARCHALOUSOVÁ a Denisa ILENČÍKOVÁ. Prvních 365 dní v životě dítěte: Psychomotorický vývoj kojence. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3457-6.
KIEDROŇOVÁ, Eva. Něžná náruč rodičů: Moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1210-5.
GEBAUER-SESTERHENN, Birgit a Manfred PRAUN. Velká kniha o dítěti. Praha: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2473-4.
GREGORA, Martin a Magdaléna PAULOVÁ. Péče o novorozence a kojence. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2564-2.
TURNOVSKÁ, Jana. Šátkování: Nosíme děti v šátku. Praha: Vodnář, 2009. ISBN 978-80-8622-647-7.
MAIETTA, Lenny a Frank HATCH. Kinaesthetics infant handling. Bern: Hogrefe, 2004. ISBN 3-456-83310-5.
Seznam doporučené literatury
HELLBRÜGGE, Theodor, Ladislav ŠOLTÉS, Alexandra ARCHALOUSOVÁ a Denisa ILENČÍKOVÁ. Prvních 365 dní v životě dítěte: Psychomotorický vývoj kojence. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3457-6.
KIEDROŇOVÁ, Eva. Něžná náruč rodičů: Moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1210-5.
GEBAUER-SESTERHENN, Birgit a Manfred PRAUN. Velká kniha o dítěti. Praha: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2473-4.
GREGORA, Martin a Magdaléna PAULOVÁ. Péče o novorozence a kojence. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2564-2.
TURNOVSKÁ, Jana. Šátkování: Nosíme děti v šátku. Praha: Vodnář, 2009. ISBN 978-80-8622-647-7.
MAIETTA, Lenny a Frank HATCH. Kinaesthetics infant handling. Bern: Hogrefe, 2004. ISBN 3-456-83310-5.