Práce je zaměřena na praktické využití dětské kresby jako diagnostického nástroje v práci učitele. V teoretické části je analyzován význam, vývoj, zvláštnosti dětské kresby a aspekty kresebných výtvorů. Praktická část je věnována rozboru kreseb 10 žáků.
Anotace v angličtině
The goal od my Diploma thesis was to point out the child's drawing as a diagnostic Tool in the work of the teacher ať the first level.
Klíčová slova
Dětská kresba, diagnostika, diagnostický nástroj, učitel, první stupeň, symboly, barvy
Klíčová slova v angličtině
Children's drawing, diagnostic aktivity,diagnostic Tool, teacher, first level, symbols, colours
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na praktické využití dětské kresby jako diagnostického nástroje v práci učitele. V teoretické části je analyzován význam, vývoj, zvláštnosti dětské kresby a aspekty kresebných výtvorů. Praktická část je věnována rozboru kreseb 10 žáků.
Anotace v angličtině
The goal od my Diploma thesis was to point out the child's drawing as a diagnostic Tool in the work of the teacher ať the first level.
Klíčová slova
Dětská kresba, diagnostika, diagnostický nástroj, učitel, první stupeň, symboly, barvy
Klíčová slova v angličtině
Children's drawing, diagnostic aktivity,diagnostic Tool, teacher, first level, symbols, colours
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zabývající se sledovanou problematikou
Vymezení diagnostických kompetencí učitele
Klasifikace diagnostických metod
Sumarizace používání kresby v diagnostické činnosti
Sociálně psychologická charakteristika mladšího školního věku
Možnosti využití kresby v diagnostické činnosti učitele na 1. stupni ZŠ
Praktická aplikace u žáků na 1.stupni ZŠ
Analýza rizik a úskalí při používání kresby v diagnostické činnosti učitele
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zabývající se sledovanou problematikou
Vymezení diagnostických kompetencí učitele
Klasifikace diagnostických metod
Sumarizace používání kresby v diagnostické činnosti
Sociálně psychologická charakteristika mladšího školního věku
Možnosti využití kresby v diagnostické činnosti učitele na 1. stupni ZŠ
Praktická aplikace u žáků na 1.stupni ZŠ
Analýza rizik a úskalí při používání kresby v diagnostické činnosti učitele
Seznam doporučené literatury
COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0499-2
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití. Praha: Raabe, 2017. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-333-9
Seznam doporučené literatury
COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0499-2
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití. Praha: Raabe, 2017. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-333-9