Diplomova prace se zabývá diagnostikou rytmickych schopnosti u zaku 1. stupne zakladni skoly, ktera je provadena pomoci standardizovanych testu. Jde predevsim o zjisteni urovne rytmickych schopnosti u zaku mladsiho skolniho veku a zaroven ma prace za ukol zjistit, zda jsou rytmicke schopnosti ovlivneny pohlavím, či pohybovými volnočasovými aktivitami, ktere zak vykonava. Práce také obsahuje zásobník aktivit pro rozvoj rytmických schopností, které lze využívat v rámci běžných vyučovacích předmětů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the diagnosis of pupils rhythmic abilities in primary school, which is performed using standardized tests. It is mainly about finding out the level of rhythmic abilities in younger school age pupils and at the same time the work aims to find out whether the rhythmic abilities are influenced by gender or physical leisure activities performed by the pupil. The work also contains a list of activities for the development of rhythmic skills that can be used in common subjects.
early school age, coordination abilities, rhythmic abilities, standardized tests, list of activities
Rozsah průvodní práce
71 s. (99 119 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomova prace se zabývá diagnostikou rytmickych schopnosti u zaku 1. stupne zakladni skoly, ktera je provadena pomoci standardizovanych testu. Jde predevsim o zjisteni urovne rytmickych schopnosti u zaku mladsiho skolniho veku a zaroven ma prace za ukol zjistit, zda jsou rytmicke schopnosti ovlivneny pohlavím, či pohybovými volnočasovými aktivitami, ktere zak vykonava. Práce také obsahuje zásobník aktivit pro rozvoj rytmických schopností, které lze využívat v rámci běžných vyučovacích předmětů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the diagnosis of pupils rhythmic abilities in primary school, which is performed using standardized tests. It is mainly about finding out the level of rhythmic abilities in younger school age pupils and at the same time the work aims to find out whether the rhythmic abilities are influenced by gender or physical leisure activities performed by the pupil. The work also contains a list of activities for the development of rhythmic skills that can be used in common subjects.
early school age, coordination abilities, rhythmic abilities, standardized tests, list of activities
Zásady pro vypracování
Zpracování cíle práce do 12/18
Zpracování teoretické části práce do 9/19
Zpracování empirické části práce do 6/20
Zpracování doporučení pro praxi do 6/20
Zpracování závěru práce do 6/20
Odevzdání práce na katedru do 30.6. 2020
Zásady pro vypracování
Zpracování cíle práce do 12/18
Zpracování teoretické části práce do 9/19
Zpracování empirické části práce do 6/20
Zpracování doporučení pro praxi do 6/20
Zpracování závěru práce do 6/20
Odevzdání práce na katedru do 30.6. 2020
Seznam doporučené literatury
DESAIN, Peter a HONIG, Henkjan. The Formation of Rhythmic Categories and Metric Priming. Perception, 2003, 32 (3), s. 341-365. ISSN 1468-4233
DOLEŽALOVÁ, Kateřina a NOVOTNÁ, Viléma. Aplikace intervenčního programu hudebně-pohybové výchovy do hodin školní tělesné výchovy na ZŠ. Studia sportiva. 2017, 11 (1), s. 80-89. ISSN 2570-8783
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Přeložil Vladimír JŮVA. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
JEŘÁBKOVÁ, Jarmila a CVEKLOVÁ, Bohumíra. Taneční průprava. Praha: NIPOS-Artama, 2004. Pohyb. ISBN 80-7068-181-0.
KARAGEORGHIS, Costas I. Applying music in exercise and sport. London, UK: Human Kinetics, 2017. ISBN 978-1492513810.
KOMEŠTÍK, Blahoslav. Kinantropologie - Antropomotorika - Metodologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1284-5.
MĚKOTA, Karel a NOVOSAD, Jiří. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0981-X.
Seznam doporučené literatury
DESAIN, Peter a HONIG, Henkjan. The Formation of Rhythmic Categories and Metric Priming. Perception, 2003, 32 (3), s. 341-365. ISSN 1468-4233
DOLEŽALOVÁ, Kateřina a NOVOTNÁ, Viléma. Aplikace intervenčního programu hudebně-pohybové výchovy do hodin školní tělesné výchovy na ZŠ. Studia sportiva. 2017, 11 (1), s. 80-89. ISSN 2570-8783
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Přeložil Vladimír JŮVA. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
JEŘÁBKOVÁ, Jarmila a CVEKLOVÁ, Bohumíra. Taneční průprava. Praha: NIPOS-Artama, 2004. Pohyb. ISBN 80-7068-181-0.
KARAGEORGHIS, Costas I. Applying music in exercise and sport. London, UK: Human Kinetics, 2017. ISBN 978-1492513810.
KOMEŠTÍK, Blahoslav. Kinantropologie - Antropomotorika - Metodologie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1284-5.
MĚKOTA, Karel a NOVOSAD, Jiří. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0981-X.