Diplomová práce je věnována dílu W. A. Mozarta. Zabývá se použitím skladeb pro poslech v hodinách hudební výchovy na základní škole. Z učebnic jsou vybrány dvě skladby - Malá noční hudba a Variace C dur, se kterými bylo pracováno v návrhu didaktických modelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is about the work of W. A. Mozart and the use of his musical compositions for listening in music lessons at primary school. Two compositions are selected from the textbooks - A Little Night Music and Variations in C major and worked with in the design of didactic models.
Klíčová slova
Předmět hudební výchova, Wolfgang Amadeus Mozart, poslechová činnost, I. stupeň ZŠ, přímá reprodukce, hudební klasicismus, Malá noční hudba, Variace C dur, učebnice hudební výchovy, koncepce RVP pro hudební výchovu.
Klíčová slova v angličtině
Subject of music education, Wolfgang Amadeus Mozart, listening activity, 1st grade of elementary school, direct reproduction, musical classicism, Little night music, Variations in C major, textbook of music education, concept of FEP for music education.
Rozsah průvodní práce
79 s. (115 186 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována dílu W. A. Mozarta. Zabývá se použitím skladeb pro poslech v hodinách hudební výchovy na základní škole. Z učebnic jsou vybrány dvě skladby - Malá noční hudba a Variace C dur, se kterými bylo pracováno v návrhu didaktických modelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is about the work of W. A. Mozart and the use of his musical compositions for listening in music lessons at primary school. Two compositions are selected from the textbooks - A Little Night Music and Variations in C major and worked with in the design of didactic models.
Klíčová slova
Předmět hudební výchova, Wolfgang Amadeus Mozart, poslechová činnost, I. stupeň ZŠ, přímá reprodukce, hudební klasicismus, Malá noční hudba, Variace C dur, učebnice hudební výchovy, koncepce RVP pro hudební výchovu.
Klíčová slova v angličtině
Subject of music education, Wolfgang Amadeus Mozart, listening activity, 1st grade of elementary school, direct reproduction, musical classicism, Little night music, Variations in C major, textbook of music education, concept of FEP for music education.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce / do března 2019
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce / do června 2019
3. Zpracování jednotlivých kapitol / do ledna 2020
4. Zpracování přílohové části / únor 2020
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce / do března 2019
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce / do června 2019
3. Zpracování jednotlivých kapitol / do ledna 2020
4. Zpracování přílohové části / únor 2020
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
ČERNUŠÁK, Gracian a kol. Dějiny evropské hudby. 5. vyd. Praha: Panton, 1974, 527 s. ISBN: 35-305-74.
KARÁSEK, Bohumil. Wolfgang Amadeus Mozart. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1975, 452 s.
SMOLKA, Jaroslav a kol. Dějiny hudby. 1. vyd. Brno: Togga agency, 2001, 657 s. ISBN 80-902912-0-1.
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. 1. vyd. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství, 1997, 212 s. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN: 80-7183-087-9.
HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč: o poslechu ve škole i doma: metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. my pozor dáme a (nejen) posloucháme . 1. vyd. Praha: Scientia, 1998, 89 s. ISBN: 80-7183-126-3.
SEDLÁK, František a Rudolf SIEBR. Didaktika hudební výchovy na 1. stupni základní školy: učebnice pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Praha: SPN, 1985, 311 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
Hudební výchova: časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta univerzity Karlovy, 2006 -. ISSN 1210-3683.
Seznam doporučené literatury
ČERNUŠÁK, Gracian a kol. Dějiny evropské hudby. 5. vyd. Praha: Panton, 1974, 527 s. ISBN: 35-305-74.
KARÁSEK, Bohumil. Wolfgang Amadeus Mozart. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1975, 452 s.
SMOLKA, Jaroslav a kol. Dějiny hudby. 1. vyd. Brno: Togga agency, 2001, 657 s. ISBN 80-902912-0-1.
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. 1. vyd. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství, 1997, 212 s. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN: 80-7183-087-9.
HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč: o poslechu ve škole i doma: metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. my pozor dáme a (nejen) posloucháme . 1. vyd. Praha: Scientia, 1998, 89 s. ISBN: 80-7183-126-3.
SEDLÁK, František a Rudolf SIEBR. Didaktika hudební výchovy na 1. stupni základní školy: učebnice pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Praha: SPN, 1985, 311 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
Hudební výchova: časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta univerzity Karlovy, 2006 -. ISSN 1210-3683.