Bakalářská práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části se zabývám kognitivním vývojem dítěte předškolního věku - rozvojem paměti, myšlení, vnímání, představivosti, fantazií, řečovými schopnostmi a pozorností. Vymezuji zde pojem slovní úloha a popisuji aktivity, které dítěti napomáhají k připravenosti na řešení slovních úloh.
Metodologická část stanovuje cíle, podmínky a metody experimentu, popisuje přesné zadání úloh.
V experimentální části se seznamujeme s vybraným vzorkem, scénářem experimentu, realizací úkolů a se samotným vyhodnocením, které je provedeno formou tabulek
a slovním vyjádřením.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is divided into three parts. In the theoretical part, I deal with the cognitive development of a child of preschool - the development of memory, thinking, perception, imagination, speech abilities and consideration. Here, I define the concept of verbal role and describe activities that help the child to prepare for solving verbal tasks.
The methodological part sets the objectives, conditions, and methods of the experiment, describes the precise assignment of tasks.
In the experimental section we present selected samples, experiment scenario, task execution and evaluation itself, which is done in the form of tables and verbal expression.
word problem, preprimary education, consideration, thinking
Rozsah průvodní práce
48 s. (58 262 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části se zabývám kognitivním vývojem dítěte předškolního věku - rozvojem paměti, myšlení, vnímání, představivosti, fantazií, řečovými schopnostmi a pozorností. Vymezuji zde pojem slovní úloha a popisuji aktivity, které dítěti napomáhají k připravenosti na řešení slovních úloh.
Metodologická část stanovuje cíle, podmínky a metody experimentu, popisuje přesné zadání úloh.
V experimentální části se seznamujeme s vybraným vzorkem, scénářem experimentu, realizací úkolů a se samotným vyhodnocením, které je provedeno formou tabulek
a slovním vyjádřením.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is divided into three parts. In the theoretical part, I deal with the cognitive development of a child of preschool - the development of memory, thinking, perception, imagination, speech abilities and consideration. Here, I define the concept of verbal role and describe activities that help the child to prepare for solving verbal tasks.
The methodological part sets the objectives, conditions, and methods of the experiment, describes the precise assignment of tasks.
In the experimental section we present selected samples, experiment scenario, task execution and evaluation itself, which is done in the form of tables and verbal expression.
word problem, preprimary education, consideration, thinking
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
- Kognitivní vývoj dítěte
- Vývoj předmatematických představ dětí předškolního věku
- Slovní úloha
- Napomáhající aktivity v mateřské škole
Metodologická část:
- Cíl experimentu, podmínky a metody
- Zadání úloh
- Kritéria hodnocení
Experimentální část:
- Charakteristika třídy a dětí v MŠ, ve které bude experiment proveden
- Scénář experimentu
- Vyhodnocení
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
- Kognitivní vývoj dítěte
- Vývoj předmatematických představ dětí předškolního věku
- Slovní úloha
- Napomáhající aktivity v mateřské škole
Metodologická část:
- Cíl experimentu, podmínky a metody
- Zadání úloh
- Kritéria hodnocení
Experimentální část:
- Charakteristika třídy a dětí v MŠ, ve které bude experiment proveden
- Scénář experimentu
- Vyhodnocení
Seznam doporučené literatury
KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání.
Praha: Raabe, c2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. ed. Předškolní
a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001.
ISBN 80-7178-585-7.
LIETAVCOVÁ, M., LIŠKOVÁ, H. Rozvíjíme předmatematické
myšlení dětí. Praha: Raabe, [2018]. Rozvíjíme dítě
v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání.
ISBN 978-80-7496-388-9.
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole:
kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál, 1998.
ISBN 978-80-7367-703-9.
SVOBODOVÁ, E. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní
vzdělávací program. Praha: Portál, 2010.
ISBN 978-80-7367-774-9.
Seznam doporučené literatury
KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání.
Praha: Raabe, c2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. ed. Předškolní
a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001.
ISBN 80-7178-585-7.
LIETAVCOVÁ, M., LIŠKOVÁ, H. Rozvíjíme předmatematické
myšlení dětí. Praha: Raabe, [2018]. Rozvíjíme dítě
v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání.
ISBN 978-80-7496-388-9.
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole:
kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál, 1998.
ISBN 978-80-7367-703-9.
SVOBODOVÁ, E. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní
vzdělávací program. Praha: Portál, 2010.
ISBN 978-80-7367-774-9.