- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Mobilní aplikace vhodné pro fixaci učiva na 2. stupni ZŠ za pomoci vlastního obsahu
Hlavní téma v angličtině
Mobile applications, which are convenient for fixation of schoolwork during teaching at the 2nd level of primary school with the help of your own content
Název dle studenta
Mobilní aplikace vhodné pro fixaci učiva na 2. stupni ZŠ za pomoci vlastního obsahu
Název dle studenta v angličtině
Mobile applications, which are convenient for fixation of schoolwork during teaching at the 2nd level of primary school with the help of your own content
Tato bakalářská práce se zabývá mobilními aplikacemi využitelnými ve školství, jakožto učební pomůcky a prostředky vhodné k upevnění a ověření znalostí. Hlavním cílem bylo porovnání volně dostupných aplikací, jejich představení a přiblížení jejich funkcí a využitelnosti. Následně byly vybrány dvě aplikace (Kahoot! a Quizlet), ve kterých byly vytvořeny studijní materiály, v tomto případě kvízy, které byly otestovány žáky dvou sedmých tříd na základní škole v okrese Plzeň - Město. Na základě tohoto testování proběhlo výzkumné šetření a byl vytvořen dotazník v Google formulářích, který byl předán žákům k vyplnění. V samotném závěru práce proběhlo srovnání výsledků z výzkumného šetření se dvěma zahraničními výzkumy.
Anotace v angličtině
This thesis is dealing with mobile applications, which are convenient for fixation of schoolwork during teaching. The main goal was to compare free accessible applications, their introducing and giving an idea of their functions and usability. After that, two applications (Kahoot!, Quizlet) were chosen and studying material was making, in this case the quizzes, which were tested by pupils from two seventh classes at the primary school in the district Plzeň - město. According to these tests the explorative research was done and the Google form was made and given to students. In the end of work we compared our research to two foreign researches.
mobile application, application, fixation of schoolwork, Kahoot, Quizlet, Socrative, Quiziz, questionnaire, quiz, Google forms, comparison of research surveys
Rozsah průvodní práce
52 s. (54 826 znaků), xii s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá mobilními aplikacemi využitelnými ve školství, jakožto učební pomůcky a prostředky vhodné k upevnění a ověření znalostí. Hlavním cílem bylo porovnání volně dostupných aplikací, jejich představení a přiblížení jejich funkcí a využitelnosti. Následně byly vybrány dvě aplikace (Kahoot! a Quizlet), ve kterých byly vytvořeny studijní materiály, v tomto případě kvízy, které byly otestovány žáky dvou sedmých tříd na základní škole v okrese Plzeň - Město. Na základě tohoto testování proběhlo výzkumné šetření a byl vytvořen dotazník v Google formulářích, který byl předán žákům k vyplnění. V samotném závěru práce proběhlo srovnání výsledků z výzkumného šetření se dvěma zahraničními výzkumy.
Anotace v angličtině
This thesis is dealing with mobile applications, which are convenient for fixation of schoolwork during teaching. The main goal was to compare free accessible applications, their introducing and giving an idea of their functions and usability. After that, two applications (Kahoot!, Quizlet) were chosen and studying material was making, in this case the quizzes, which were tested by pupils from two seventh classes at the primary school in the district Plzeň - město. According to these tests the explorative research was done and the Google form was made and given to students. In the end of work we compared our research to two foreign researches.
mobile application, application, fixation of schoolwork, Kahoot, Quizlet, Socrative, Quiziz, questionnaire, quiz, Google forms, comparison of research surveys
Zásady pro vypracování
1. Pojednejte o problematice fixace učiva u žáků ZŠ a možnostech využití technologií při procvičování.
2. Vyhledejte a představte vybrané aplikace vhodné k fixaci učiva s možností vkládání vlastního obsahu.
3. Porovnejte využití alespoň dvou dříve vybraných aplikací na stejném obsahu určenému k procvičování pro žáky.
4. Ověřte aplikace a zpracovaný materiál při procvičování žáků základní školy a získejte od nich zpětnou vazbu. O výsledcích pojednejte.
Zásady pro vypracování
1. Pojednejte o problematice fixace učiva u žáků ZŠ a možnostech využití technologií při procvičování.
2. Vyhledejte a představte vybrané aplikace vhodné k fixaci učiva s možností vkládání vlastního obsahu.
3. Porovnejte využití alespoň dvou dříve vybraných aplikací na stejném obsahu určenému k procvičování pro žáky.
4. Ověřte aplikace a zpracovaný materiál při procvičování žáků základní školy a získejte od nich zpětnou vazbu. O výsledcích pojednejte.
Seznam doporučené literatury
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování.
Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické
pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4100-0.
NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L., ZOUNEK, J. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání.
Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
ČAPEK, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
Seznam doporučené literatury
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování.
Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické
pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4100-0.
NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L., ZOUNEK, J. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání.
Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
ČAPEK, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.