Hra na hudební nástroje je specifická hudební činnost, v níž člověk na základě osvojených nástrojových i hudebních dovedností a zpravidla i znalosti notového písma vytváří zvukovou podobu hudebních děl. V této diplomové práci se zaměřím na motivaci, která je hře na klavír u dětí velmi důležitá.
Anotace v angličtině
Playing musical instruments is a specific musical activity in which the person, based on acquired instrumental and musical skills, and usually the knowledge of notation, creates the sound form of musical works. In this thesis I will focus on the motivation, which is very important for children playing the piano.
Klíčová slova
Klavír, motivace, instrumentální hra, hudební aktivity, hudební výchova.
Klíčová slova v angličtině
Piano, motivation, instrumental play, musical activities, music education.
Rozsah průvodní práce
50 s. (70 129 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hra na hudební nástroje je specifická hudební činnost, v níž člověk na základě osvojených nástrojových i hudebních dovedností a zpravidla i znalosti notového písma vytváří zvukovou podobu hudebních děl. V této diplomové práci se zaměřím na motivaci, která je hře na klavír u dětí velmi důležitá.
Anotace v angličtině
Playing musical instruments is a specific musical activity in which the person, based on acquired instrumental and musical skills, and usually the knowledge of notation, creates the sound form of musical works. In this thesis I will focus on the motivation, which is very important for children playing the piano.
Klíčová slova
Klavír, motivace, instrumentální hra, hudební aktivity, hudební výchova.
Klíčová slova v angličtině
Piano, motivation, instrumental play, musical activities, music education.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do března 2017.
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do června 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části/ únor 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do března 2017.
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do června 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části/ únor 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK, František a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2.
VÁŇOVÁ, Hana a SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3.
JANEKOVÁ, Jana. Inštrumentálne činnosti v hudobnej výchove I, Pohľad na históriu, súčasný stav a progresívne chápanie. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2007. ISBN: 978-80-808-3479-1.
DUZBABA, Oldřich. Vybrané kapitoly z hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Praha: Univerzita Karlova, 2004. ISBN: 80-7290-165-6.
LOKŠOVÁ, Irena a LOKŠA, Jozef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: Cvičení pro rozvoj soustředění a motivace žáků. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
JÍLEK, Zdeněk. O klavíru. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 80-85883-17-1.
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK, František a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2.
VÁŇOVÁ, Hana a SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3.
JANEKOVÁ, Jana. Inštrumentálne činnosti v hudobnej výchove I, Pohľad na históriu, súčasný stav a progresívne chápanie. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2007. ISBN: 978-80-808-3479-1.
DUZBABA, Oldřich. Vybrané kapitoly z hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Praha: Univerzita Karlova, 2004. ISBN: 80-7290-165-6.
LOKŠOVÁ, Irena a LOKŠA, Jozef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: Cvičení pro rozvoj soustředění a motivace žáků. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
JÍLEK, Zdeněk. O klavíru. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 80-85883-17-1.