Tento projekt spojuje zážitek z jízdy na motocyklu a bezpečnost automobilu. Cílem tedy bylo navrhnout auto na okruh, který obsahuje technologii naklánějícího se podvozku. Návrh je inspirován existujícími vozidly firem Wesll a Terracrafft.
Obě firmy jsem kontaktoval, ale nedostalo se mi žádné odpovědi. Proto jsem musel přijít s vlastním řešením tohoto unikátního podvozku.
Po dokončení konstrukce náprav a rámu, jsem začal s návrhem kapotáže automobilu. Design se hodně odvíjí od tvaru a konstrukce šasi. Výsledkem je vozidlo, které nabízí nevšední svezení a zábavu.
Anotace v angličtině
This project is about connecting a motorcycle with a car. The goal was to design a trackday car that includes leaning suspension technology.The design is inspired by existing vehicles with a leaning suspension from companies Wesll and Terracraft. Because I did not find any information other than a picture of these vehicles, I had to build my own leaning system. After I finished the chassis, I started designing the cover of my vehicle. Shapes are very much conditioned by the shape and construction of the chassis.
The result of the work is a vehicle those main task is to satisfy passionate drivers. Driving this car is an adventure and adrenaline rush.
Tento projekt spojuje zážitek z jízdy na motocyklu a bezpečnost automobilu. Cílem tedy bylo navrhnout auto na okruh, který obsahuje technologii naklánějícího se podvozku. Návrh je inspirován existujícími vozidly firem Wesll a Terracrafft.
Obě firmy jsem kontaktoval, ale nedostalo se mi žádné odpovědi. Proto jsem musel přijít s vlastním řešením tohoto unikátního podvozku.
Po dokončení konstrukce náprav a rámu, jsem začal s návrhem kapotáže automobilu. Design se hodně odvíjí od tvaru a konstrukce šasi. Výsledkem je vozidlo, které nabízí nevšední svezení a zábavu.
Anotace v angličtině
This project is about connecting a motorcycle with a car. The goal was to design a trackday car that includes leaning suspension technology.The design is inspired by existing vehicles with a leaning suspension from companies Wesll and Terracraft. Because I did not find any information other than a picture of these vehicles, I had to build my own leaning system. After I finished the chassis, I started designing the cover of my vehicle. Shapes are very much conditioned by the shape and construction of the chassis.
The result of the work is a vehicle those main task is to satisfy passionate drivers. Driving this car is an adventure and adrenaline rush.
a) Tvůrčí záměr:
Cílem bakalářské práce je navrhnout invenčním způsobem design s jistým aspektem pohledu do budoucnosti a originálním řešením. V dnešní době je pro společnost řízení vozidla buď povinností nebo prací. Proto bych se rád zaměřil na to, aby řízení auta mohlo být pro člověka i zábavou na víkend (podobně jako motorka).
b) Způsob realizace: Na základě skic vznikne 3D počítačová modelace a následně fyzický model. Materiály a technologie budou konzultovány s vedoucím práce.
c) Cíle, jichž má být dosaženo:
Bude vytvořen moderní design automobilu, jehož přesná specifikace vyplyne v průběhu konzultací s vedoucím práce. Bude brán ohled na současné trendy konstrukce a používání moderních výrobních technologií. To vše s ohledem na ergonomii.
d) Výstup:
1 prezentační model, jehož měřítko bude stanoveno v průběhu konzultací s vedoucím práce, prezentační plakát formátu B1, vývojové skici a rešerše.
e) Rozsah průvodní zprávy: minimálně 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
a) Tvůrčí záměr:
Cílem bakalářské práce je navrhnout invenčním způsobem design s jistým aspektem pohledu do budoucnosti a originálním řešením. V dnešní době je pro společnost řízení vozidla buď povinností nebo prací. Proto bych se rád zaměřil na to, aby řízení auta mohlo být pro člověka i zábavou na víkend (podobně jako motorka).
b) Způsob realizace: Na základě skic vznikne 3D počítačová modelace a následně fyzický model. Materiály a technologie budou konzultovány s vedoucím práce.
c) Cíle, jichž má být dosaženo:
Bude vytvořen moderní design automobilu, jehož přesná specifikace vyplyne v průběhu konzultací s vedoucím práce. Bude brán ohled na současné trendy konstrukce a používání moderních výrobních technologií. To vše s ohledem na ergonomii.
d) Výstup:
1 prezentační model, jehož měřítko bude stanoveno v průběhu konzultací s vedoucím práce, prezentační plakát formátu B1, vývojové skici a rešerše.
e) Rozsah průvodní zprávy: minimálně 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
HOSNEDL, Stanislav a KRÁTKÝ, Jaroslav. Příručka strojního inženýra: obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie.
Vyd 1. Praha: Computer Press, 1999. 313^s. Edice strojaře.ISBN 80-7226-055-3.
Seznam doporučené literatury
HOSNEDL, Stanislav a KRÁTKÝ, Jaroslav. Příručka strojního inženýra: obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie.
Vyd 1. Praha: Computer Press, 1999. 313^s. Edice strojaře.ISBN 80-7226-055-3.