Bakalářská práce se zabývá použitím anglického jazyka v české reklamě. Cílem této práce je tak představit pozitivní i negativní následky globalizace a vliv anglického jazyka na český jazyk, ale také na českou ekonomiku napříč historií. Teoretická část se, mimo hlavní témata, zabývá historií anglického a českého jazyka, postavením angličtiny ve světě a názorem české společnosti na tento globální jazyk. Dále řeší výskyt anglicismů v českém jazyce a také problematiku reklamy, psychologie a psychologických metod a médií, ve kterých se reklama objevuje. Praktická část této práce zkoumá jednotlivé příklady úspěšných reklam a skrze dotazník ukazuje vnímání angličtiny v reklamě a reklamních sloganů českou společností. Závěrečná část obsahuje celková shrnutí a seznam veškerých tištěných i internetových zdrojů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the use of English in Czech advertisement. Its aim is to show both positive and negative effects of globalization and the influence of English on the Czech language, but also on the Czech economy during history. The theoretical part also deals with the history of English and Czech, the importance of English in the world and the view of Czech citizens on this global language. Moreover, this part specializes in Anglicisms, advertising, psychology and psychological methods and different means of advertising. The practical part of this thesis consists of an analysis of advertisements and through a questionnaire, it shows the perception of English in advertising and slogans by Czech society. The final part contains the overall summary and the list of all printed and internet sources.
Klíčová slova
následky globalizace, vliv anglického jazyka na český jazyk a ekonomiku, historie anglického jazyka, historie českého jazyka, postavení anglického jazyka ve světě, anglicismy v českém jazyce, reklama, psychologie reklamy, slogan, psychologické metody užívané v reklamě, média, anglický jazyk v české reklamě
Klíčová slova v angličtině
effects of globalization, influence of English on the Czech language and economy, history of English, history of Czech, importance of English in the world, Anglicisms in the Czech language, advertising, psychology of advertising, psychological methods, slogan, media, English in Czech advertisements
Rozsah průvodní práce
74 s. (78 514 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá použitím anglického jazyka v české reklamě. Cílem této práce je tak představit pozitivní i negativní následky globalizace a vliv anglického jazyka na český jazyk, ale také na českou ekonomiku napříč historií. Teoretická část se, mimo hlavní témata, zabývá historií anglického a českého jazyka, postavením angličtiny ve světě a názorem české společnosti na tento globální jazyk. Dále řeší výskyt anglicismů v českém jazyce a také problematiku reklamy, psychologie a psychologických metod a médií, ve kterých se reklama objevuje. Praktická část této práce zkoumá jednotlivé příklady úspěšných reklam a skrze dotazník ukazuje vnímání angličtiny v reklamě a reklamních sloganů českou společností. Závěrečná část obsahuje celková shrnutí a seznam veškerých tištěných i internetových zdrojů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the use of English in Czech advertisement. Its aim is to show both positive and negative effects of globalization and the influence of English on the Czech language, but also on the Czech economy during history. The theoretical part also deals with the history of English and Czech, the importance of English in the world and the view of Czech citizens on this global language. Moreover, this part specializes in Anglicisms, advertising, psychology and psychological methods and different means of advertising. The practical part of this thesis consists of an analysis of advertisements and through a questionnaire, it shows the perception of English in advertising and slogans by Czech society. The final part contains the overall summary and the list of all printed and internet sources.
Klíčová slova
následky globalizace, vliv anglického jazyka na český jazyk a ekonomiku, historie anglického jazyka, historie českého jazyka, postavení anglického jazyka ve světě, anglicismy v českém jazyce, reklama, psychologie reklamy, slogan, psychologické metody užívané v reklamě, média, anglický jazyk v české reklamě
Klíčová slova v angličtině
effects of globalization, influence of English on the Czech language and economy, history of English, history of Czech, importance of English in the world, Anglicisms in the Czech language, advertising, psychology of advertising, psychological methods, slogan, media, English in Czech advertisements
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
- CLARK, Urszula. An Introduction to Stylistics. Cheltenham: Stanley Thornes (Publishers), 1996. ISBN 0-7487-2579-2.
- ADAM, J. H. Anglicko-český ekonomický slovník: S výkladem a výslovností. LEDA, 1995. ISBN 80-85927-03-9.
- VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. Druhé, rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0402-1.
- ANDREASEN, Alan R. Social Marketing in the 21st Century. Georgetown University: SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-1634-8.
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3.
Seznam doporučené literatury
- CLARK, Urszula. An Introduction to Stylistics. Cheltenham: Stanley Thornes (Publishers), 1996. ISBN 0-7487-2579-2.
- ADAM, J. H. Anglicko-český ekonomický slovník: S výkladem a výslovností. LEDA, 1995. ISBN 80-85927-03-9.
- VYSEKALOVÁ, Jitka a Růžena KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. Druhé, rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0402-1.
- ANDREASEN, Alan R. Social Marketing in the 21st Century. Georgetown University: SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-1634-8.
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0513-3.