Výsledkem mé diplomové práce je karetní šifrovací hra Tajný vzkaz pro Alquista inspirovaná dramatem R.U.R. z pera českého spisovatele Karla Čapka. Čtenáře přesune do dystopické budoucnosti, kde v roli starého Alquista pátrá po tajném vynálezu samotného tvůrce robotů, Alberta Rossuma. Nejde přitom o nic menšího, než o spásu světa, který ovládli vzbouření roboti.
Touto prací jsem chtěl vzdát čest ikonickému dílu vědecko-fantastické literatury a parafrázovat jej pro současného čtenáře interaktivní formou. Využívám k tomu principy tzv. únikových, šifrovacích či Point and Click her, nelineární způsob čtení známý z tzv. gamebooků a nezvyklé tiskové metody.
Anotace v angličtině
Output of my diploma thesis is an escape card game called Secret Message for Alquist inspired by the worldknown sci-fi drama R.U.R. written by czech playwright Karel Čapek. Reader is invited to dystopian future, where robots overcome a human civilization. Main goal is to help the only survivor, old man Alquist, to find a secret invention of Albert Rossum, long dead genius and creator of robots. There is nothing minor at stake then a fate of the whole world.
My goal was update Čapek's masterpiece and bring it a new interactive twist while broadening the fictional world of Rossum's Universal Robots. For such task I've designed a card game combining principles of logic puzzles, Point and Click games and non-linear reading known from so called gamebooks. I used a semi-transparent print of plastic foil to create a futuristic look and unique game design.
graphic design, author's book, game design, escape game, logic game, Karel Čapek
Rozsah průvodní práce
40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Výsledkem mé diplomové práce je karetní šifrovací hra Tajný vzkaz pro Alquista inspirovaná dramatem R.U.R. z pera českého spisovatele Karla Čapka. Čtenáře přesune do dystopické budoucnosti, kde v roli starého Alquista pátrá po tajném vynálezu samotného tvůrce robotů, Alberta Rossuma. Nejde přitom o nic menšího, než o spásu světa, který ovládli vzbouření roboti.
Touto prací jsem chtěl vzdát čest ikonickému dílu vědecko-fantastické literatury a parafrázovat jej pro současného čtenáře interaktivní formou. Využívám k tomu principy tzv. únikových, šifrovacích či Point and Click her, nelineární způsob čtení známý z tzv. gamebooků a nezvyklé tiskové metody.
Anotace v angličtině
Output of my diploma thesis is an escape card game called Secret Message for Alquist inspired by the worldknown sci-fi drama R.U.R. written by czech playwright Karel Čapek. Reader is invited to dystopian future, where robots overcome a human civilization. Main goal is to help the only survivor, old man Alquist, to find a secret invention of Albert Rossum, long dead genius and creator of robots. There is nothing minor at stake then a fate of the whole world.
My goal was update Čapek's masterpiece and bring it a new interactive twist while broadening the fictional world of Rossum's Universal Robots. For such task I've designed a card game combining principles of logic puzzles, Point and Click games and non-linear reading known from so called gamebooks. I used a semi-transparent print of plastic foil to create a futuristic look and unique game design.
graphic design, author's book, game design, escape game, logic game, Karel Čapek
Zásady pro vypracování
Autorský knižní projekt prezentující zvolené téma formou funkční tištěné makety.
Tvůrčí záměr:
Zpracovat danou tematiku do podoby originální tištěné publikace.
Způsob:
Grafický design navržený pomocí nástrojů Adobe CC.
Cíle:
Funkční maketa knihy.
Předpokládaný charakter výstupu:
Kompletní zpracování minimálně 1 autorské knihy ve 3 vyhotoveních formátu vyplývajícího ze zpracování.
Stanovení rozsahu průvodní zprávy:
Minimálně 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
Autorský knižní projekt prezentující zvolené téma formou funkční tištěné makety.
Tvůrčí záměr:
Zpracovat danou tematiku do podoby originální tištěné publikace.
Způsob:
Grafický design navržený pomocí nástrojů Adobe CC.
Cíle:
Funkční maketa knihy.
Předpokládaný charakter výstupu:
Kompletní zpracování minimálně 1 autorské knihy ve 3 vyhotoveních formátu vyplývajícího ze zpracování.
Stanovení rozsahu průvodní zprávy:
Minimálně 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Praha: Kafka design, 2003. ISBN 80-901824-0-2.
KOČIČKA, P., BLAŽEK, F. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
AMBROSE, G. HARRIS, P., Layout Velký průvodce grafickou úpravou. Praha: Computer Press, 2009.
ISBN 978-80-251-2165-8.
AMBROSE, G. HARRIS, P., Tisk a dokončovací práce Grafický design. Praha: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-251-2968-5.
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. Praha: Rubato, 2015. ISBN 978-80-87705-27-8.
ŠTORM, František. Eseje o typografii. Praha: Revolver revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.
PECINA, Martin. Knihy a typografie. Brno: Host, 2012. ISBN 978-80-7294-813-0.
Seznam doporučené literatury
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Praha: Kafka design, 2003. ISBN 80-901824-0-2.
KOČIČKA, P., BLAŽEK, F. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
AMBROSE, G. HARRIS, P., Layout Velký průvodce grafickou úpravou. Praha: Computer Press, 2009.
ISBN 978-80-251-2165-8.
AMBROSE, G. HARRIS, P., Tisk a dokončovací práce Grafický design. Praha: Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-251-2968-5.
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. Praha: Rubato, 2015. ISBN 978-80-87705-27-8.
ŠTORM, František. Eseje o typografii. Praha: Revolver revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.
PECINA, Martin. Knihy a typografie. Brno: Host, 2012. ISBN 978-80-7294-813-0.