Bakalářská práce se zabývá zmapováním plaveckých dovedností, cíleně zaměřené na populaci navštěvující střední školy v okrese Tachov a testování kvalit plavců v závodní činnosti. Základní plavecké dovednosti byly rozděleny do několika skupin dle specifických činností provedení: dýchací cvičení, plavecké polohy, pohyby ve vodě a orientace pod vodní hladinou, skupina skoků a vstupů do vody a dovednosti vnímání vodního prostředí. Tyto cviky byly ověřeny za pomoci testových baterií. Výsledky testů jsou porovnány mezi studenty středních škol, odlišně zaměřených podle typů studia. Jedná se o školy s humanitním zaměřením (gymnaziálního), technického zaměření (průmyslového) a praktického (učiliště). A s tím i spojené hypotézy o osvojení vlivu osvojování základních plaveckých dovedností. Součástí práce jsou tabulky, grafy a metodická doporučení, jak posunout proces výuky na kvalitnější úroveň přípravy a s tím i spojené efektivnější provedení plaveckých stylů, výkonů a užití při běžné praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the mapping of basic swimming skills, specifically focused on the population attending secondary schools in the district of Tachov and testing the qualities of swimmers in racing activities. Basic swimming skills were divided into several groups according to specific activities: breathing exercises, swimming positions, movements in the water and orientation below the water surface, a group of jumps and entrances into the water and skills in perceiving the aquatic environment. These exercises were verified using test batteries. The results of the tests are compared among high school students, differently focused according to the types of study. These are schools with a humanities focus (grammar school), a technical focus (industrial) and a practical focus (vocational school). And the associated hypotheses about mastering the impact of acquiring basic swimming skills. The work includes tables, graphs and methodological recommendations on how to move the teaching process to a better level of training and the associated more effective implementation of swimming styles, performances and use in everyday practice.
Klíčová slova
Plavání, plavecká lokomoce, základní plavecké dovednosti, středoškolská populace, význam plavání, záchrana.
Klíčová slova v angličtině
Swimming, swimming locomotion, basic swimming skills, high school population, importance of swimming, rescue.
Rozsah průvodní práce
68 s (14 741 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zmapováním plaveckých dovedností, cíleně zaměřené na populaci navštěvující střední školy v okrese Tachov a testování kvalit plavců v závodní činnosti. Základní plavecké dovednosti byly rozděleny do několika skupin dle specifických činností provedení: dýchací cvičení, plavecké polohy, pohyby ve vodě a orientace pod vodní hladinou, skupina skoků a vstupů do vody a dovednosti vnímání vodního prostředí. Tyto cviky byly ověřeny za pomoci testových baterií. Výsledky testů jsou porovnány mezi studenty středních škol, odlišně zaměřených podle typů studia. Jedná se o školy s humanitním zaměřením (gymnaziálního), technického zaměření (průmyslového) a praktického (učiliště). A s tím i spojené hypotézy o osvojení vlivu osvojování základních plaveckých dovedností. Součástí práce jsou tabulky, grafy a metodická doporučení, jak posunout proces výuky na kvalitnější úroveň přípravy a s tím i spojené efektivnější provedení plaveckých stylů, výkonů a užití při běžné praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the mapping of basic swimming skills, specifically focused on the population attending secondary schools in the district of Tachov and testing the qualities of swimmers in racing activities. Basic swimming skills were divided into several groups according to specific activities: breathing exercises, swimming positions, movements in the water and orientation below the water surface, a group of jumps and entrances into the water and skills in perceiving the aquatic environment. These exercises were verified using test batteries. The results of the tests are compared among high school students, differently focused according to the types of study. These are schools with a humanities focus (grammar school), a technical focus (industrial) and a practical focus (vocational school). And the associated hypotheses about mastering the impact of acquiring basic swimming skills. The work includes tables, graphs and methodological recommendations on how to move the teaching process to a better level of training and the associated more effective implementation of swimming styles, performances and use in everyday practice.
Klíčová slova
Plavání, plavecká lokomoce, základní plavecké dovednosti, středoškolská populace, význam plavání, záchrana.
Klíčová slova v angličtině
Swimming, swimming locomotion, basic swimming skills, high school population, importance of swimming, rescue.
Zásady pro vypracování
VI.19 zadání BP
VII.-VIII.19 rešerše zdrojů, kontakty, cíl a úkoly práce, struktura práce
IX.-X.19 teoretická východiska
IX.-XII.19 průzkum úrovně plaveckých dovedností na jednotlivých typech středních škol
I.-IV.20 zpracování dat, praktická část práce
V.-VI.20 závěrečné úpravy, odevzdání BP
Zásady pro vypracování
VI.19 zadání BP
VII.-VIII.19 rešerše zdrojů, kontakty, cíl a úkoly práce, struktura práce
IX.-X.19 teoretická východiska
IX.-XII.19 průzkum úrovně plaveckých dovedností na jednotlivých typech středních škol
I.-IV.20 zpracování dat, praktická část práce
V.-VI.20 závěrečné úpravy, odevzdání BP
Seznam doporučené literatury
BRKLOVÁ, Danuše a Stanislav HERCIG, Diplomová a závěrečná práce studujících tělesnou výchovu a sport. vyd. 2., upr. a rozš. Plzeň: Západočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7082-413-1.
MICHALÍK, Petr, Zdeněk ROUB a Václav VRBÍK. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 2. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-458-9.
MOTYČKA, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů: plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. Brno: Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
Seznam doporučené literatury
BRKLOVÁ, Danuše a Stanislav HERCIG, Diplomová a závěrečná práce studujících tělesnou výchovu a sport. vyd. 2., upr. a rozš. Plzeň: Západočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7082-413-1.
MICHALÍK, Petr, Zdeněk ROUB a Václav VRBÍK. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 2. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-458-9.
MOTYČKA, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů: plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. Brno: Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
Přílohy volně vložené
CD, rozhodnutí o prodloužení termínu odevzdání kvalifikační práce.