Tato bakalářská práce se zaměřuje na důležitost hudby ve vývoji dítěte a hudební výchovu v MŠ u dětí dvou a tříletých.
Teoretická část se věnuje hudebnímu vývoji dítěte do tří let, funkci rodiny a mateřské školy v rámci tohoto vývoje. Dále popisuje jednotlivé druhy hudebních činností ve vztahu k dětem dvouletým a tříletým.
Praktická část obsahuje návrhy na uplatnění hudebních činností v průběhu jednoho školního roku s konkrétními příklady. Zaměřuje se na děti dvouleté a tříleté v MŠ Tymákov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the importance of musical development of children and the music education with two- and three-year-old children in the kindergarten.
The theoretical part applies with the musical development of a child under three years of age, the function of family and of the kindergarten within this development. It also describes the particular kinds of music activities in relation to children at the age of two or three years.
The practical part contains some specific propositions for apply the music activities during a school year. It focuses on two-year-old and three-year-old children in the Tymákov kindergarten.
Klíčová slova
předškolní děti, hudební činnosti, mateřská škola, hudební výchova, hudba, tonální cítění, rytmické cítění, rytmus, metrum, deklamace, říkadla, říkadlové písně, rytmizace, hra na tělo, lidové písně
Klíčová slova v angličtině
preschool children, musical activities, kindergarten, music education, music,tonal feeling, rhythmical feeling, rhythm, metrum, declamation, rhyme, rhyme songs, rhythmization, play the body, folk songs
Rozsah průvodní práce
70, XIX
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na důležitost hudby ve vývoji dítěte a hudební výchovu v MŠ u dětí dvou a tříletých.
Teoretická část se věnuje hudebnímu vývoji dítěte do tří let, funkci rodiny a mateřské školy v rámci tohoto vývoje. Dále popisuje jednotlivé druhy hudebních činností ve vztahu k dětem dvouletým a tříletým.
Praktická část obsahuje návrhy na uplatnění hudebních činností v průběhu jednoho školního roku s konkrétními příklady. Zaměřuje se na děti dvouleté a tříleté v MŠ Tymákov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the importance of musical development of children and the music education with two- and three-year-old children in the kindergarten.
The theoretical part applies with the musical development of a child under three years of age, the function of family and of the kindergarten within this development. It also describes the particular kinds of music activities in relation to children at the age of two or three years.
The practical part contains some specific propositions for apply the music activities during a school year. It focuses on two-year-old and three-year-old children in the Tymákov kindergarten.
Klíčová slova
předškolní děti, hudební činnosti, mateřská škola, hudební výchova, hudba, tonální cítění, rytmické cítění, rytmus, metrum, deklamace, říkadla, říkadlové písně, rytmizace, hra na tělo, lidové písně
Klíčová slova v angličtině
preschool children, musical activities, kindergarten, music education, music,tonal feeling, rhythmical feeling, rhythm, metrum, declamation, rhyme, rhyme songs, rhythmization, play the body, folk songs
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování
kvalifikační práce - do srpna 2019
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce - do září 2019
3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2020
4. Zpracování přílohové části - do března 2020
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování
kvalifikační práce - do srpna 2019
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce - do září 2019
3. Zpracování jednotlivých kapitol - do ledna 2020
4. Zpracování přílohové části - do března 2020
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Seznam doporučené literatury
JURKOVIČ, Pavel. Od výkřiku k písničce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-750-3.
KODEJŠKA, Miloš. Hudební výchova dětí předškolního věku. Praha: Karolinum, 1991
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, c2006. ISBN 80-86307-26-3.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2.
ZEZULA, Jiří a Olga JANOVSKÁ. Hudební výchova v mateřské škole: (metodika) : učebnice pro 2. až 4. ročník studijního oboru Učitelství pro mateřské školy na středních pedagogických školách i pro praxi učitelek mateřských škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství).
Seznam doporučené literatury
JURKOVIČ, Pavel. Od výkřiku k písničce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-750-3.
KODEJŠKA, Miloš. Hudební výchova dětí předškolního věku. Praha: Karolinum, 1991
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, c2006. ISBN 80-86307-26-3.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2.
ZEZULA, Jiří a Olga JANOVSKÁ. Hudební výchova v mateřské škole: (metodika) : učebnice pro 2. až 4. ročník studijního oboru Učitelství pro mateřské školy na středních pedagogických školách i pro praxi učitelek mateřských škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství).