Bakalářská práce se zabývá spoluprací rodiny a mateřské školy při výchově dvouletých dětí. Teoretická část popisuje dvouleté dítě z hlediska vývoje, dále historii institucionálního vzdělávání, současnou péči, podmínky předškolního vzdělávání pro děti ve věku 2 let a spolupráci rodiny a MŠ.
Praktická část bakalářské práce zpracovává výsledky výzkumné sondy, která prostřednictvím dotazníků zjišťuje, jak probíhá adaptace dvouletých dětí v mateřských školách, podmínky vzdělávání takto malých dětí a v jaké míře rodina a mateřská škola spolupracuje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the cooperation of family and kindergarten in raising
two-year-old children.
The theoretical part describes a two-year-old child in terms of evolution, the history of institutional education, current care, pre-school conditions for children aged 2 years and cooperation between family and kindergarten.
The practical part of the thesis deals with the results of a research probe, which uses questionnaires to find out how the adaptation of two-year-old children looks like in kindergartens, the conditions of education of such young children and to what extent the family and kindergarten cooperate.
Bakalářská práce se zabývá spoluprací rodiny a mateřské školy při výchově dvouletých dětí. Teoretická část popisuje dvouleté dítě z hlediska vývoje, dále historii institucionálního vzdělávání, současnou péči, podmínky předškolního vzdělávání pro děti ve věku 2 let a spolupráci rodiny a MŠ.
Praktická část bakalářské práce zpracovává výsledky výzkumné sondy, která prostřednictvím dotazníků zjišťuje, jak probíhá adaptace dvouletých dětí v mateřských školách, podmínky vzdělávání takto malých dětí a v jaké míře rodina a mateřská škola spolupracuje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the cooperation of family and kindergarten in raising
two-year-old children.
The theoretical part describes a two-year-old child in terms of evolution, the history of institutional education, current care, pre-school conditions for children aged 2 years and cooperation between family and kindergarten.
The practical part of the thesis deals with the results of a research probe, which uses questionnaires to find out how the adaptation of two-year-old children looks like in kindergartens, the conditions of education of such young children and to what extent the family and kindergarten cooperate.
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.\\
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.\\
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1042-9.\\
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-270-7.\\
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.\\
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.\\
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1042-9.\\
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-270-7.\\