Práce se zaměřuje na odklad školní docházky u dětí z mateřské školy a jejich možnosti nápravy pro úspěšný start ve škole. Zabývá se také oblastí školní zralosti, která je předpokladem pro následný odklad. V práci se zabývám dvěma chlapci, kteří dostali odklad školní docházky, realizuje se zde jejich příprava pomocí plánu pedagogické podpory, který pro ně byl vypracován. Vyhodnocení dětí s odkladem probíhá z hlediska časového rozsahu nápravy.
Anotace v angličtině
The thesis aims at postponement of school attendance of the nursery school children and their possibilities of remedy for successful school start. It also deals with the area of school maturity, which is the prerequisite for subsequent postponement. The thesis deals with two boys, whose school attendance has been postponed. Their correction is implemented there with the help of pedagogical support plan that has been developed for them. The evaluation of children with postponement is realized in terms of the timing of remedy.
Klíčová slova
odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost,pedagogická diagnostika, plán pedagogické podpory, zápis do základní školy, případová studie, kazuistika
Klíčová slova v angličtině
postponement of school attendance, school maturity, school readiness, pedagogical diagnostics, plan of pedagogical support, enrollment in primary school, case study, case study
Rozsah průvodní práce
51 s. (69 051 znaků), XIX s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na odklad školní docházky u dětí z mateřské školy a jejich možnosti nápravy pro úspěšný start ve škole. Zabývá se také oblastí školní zralosti, která je předpokladem pro následný odklad. V práci se zabývám dvěma chlapci, kteří dostali odklad školní docházky, realizuje se zde jejich příprava pomocí plánu pedagogické podpory, který pro ně byl vypracován. Vyhodnocení dětí s odkladem probíhá z hlediska časového rozsahu nápravy.
Anotace v angličtině
The thesis aims at postponement of school attendance of the nursery school children and their possibilities of remedy for successful school start. It also deals with the area of school maturity, which is the prerequisite for subsequent postponement. The thesis deals with two boys, whose school attendance has been postponed. Their correction is implemented there with the help of pedagogical support plan that has been developed for them. The evaluation of children with postponement is realized in terms of the timing of remedy.
Klíčová slova
odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost,pedagogická diagnostika, plán pedagogické podpory, zápis do základní školy, případová studie, kazuistika
Klíčová slova v angličtině
postponement of school attendance, school maturity, school readiness, pedagogical diagnostics, plan of pedagogical support, enrollment in primary school, case study, case study
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a kolektiv. Školní zralost a její diagnostika. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-319-3.\\
DANDOVÁ, Eva a kolektiv. Školní zralost a odklady školní docházky. Praha: Raabe, 2018. ISBN 978-80-7496-373-5.\\
KROPÁČKOVÁ, Jana. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-359-8.\\
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana Žáčková. Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4750-7.\\
RAABE. Diagnostika školní zralosti. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-52-7.\\
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9086-7.\\
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-5326-3.\\
SKUTIL, Martin a kolektiv. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.\\
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3246-6.\\
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a kolektiv. Školní zralost a její diagnostika. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-319-3.\\
DANDOVÁ, Eva a kolektiv. Školní zralost a odklady školní docházky. Praha: Raabe, 2018. ISBN 978-80-7496-373-5.\\
KROPÁČKOVÁ, Jana. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-359-8.\\
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana Žáčková. Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4750-7.\\
RAABE. Diagnostika školní zralosti. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-52-7.\\
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9086-7.\\
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-5326-3.\\
SKUTIL, Martin a kolektiv. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.\\
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3246-6.\\
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.\\