Tato bakalářská práce se zabývá analýzou školních vzdělávacích programů z hlediska řazení uspořádání učiva přírodopisu na základních školách a víceletých gymnázií v Plzni. Cílem této práce bylo provést podrobnou analýzu ŠVP a poukázat na rozdíly mezi jednotlivými školami. V teoretické části je vysvětleno, co jsou to kurikulární dokumenty a stručně je popsán jejich historický vývoj. V praktické části jsou už rozebrány jednotlivé výzkumné otázky týkajících se ŠVP.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the analysis of school education programs based on the sorting of the biology syllabus in primary schools and grammar schools in Pilsen. The aim of this work was to perform a detailed analysis of school education programs and find to differences between schools. The theoretical part explains what curricular documents are and briefly describes their historical development. In the practical part are discussed individual research questions about school education systems.
Klíčová slova
kurikulum, kurikulární dokument, školní vzdělávací program, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
curriculum, curricular document, school education program, content analysis
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou školních vzdělávacích programů z hlediska řazení uspořádání učiva přírodopisu na základních školách a víceletých gymnázií v Plzni. Cílem této práce bylo provést podrobnou analýzu ŠVP a poukázat na rozdíly mezi jednotlivými školami. V teoretické části je vysvětleno, co jsou to kurikulární dokumenty a stručně je popsán jejich historický vývoj. V praktické části jsou už rozebrány jednotlivé výzkumné otázky týkajících se ŠVP.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the analysis of school education programs based on the sorting of the biology syllabus in primary schools and grammar schools in Pilsen. The aim of this work was to perform a detailed analysis of school education programs and find to differences between schools. The theoretical part explains what curricular documents are and briefly describes their historical development. In the practical part are discussed individual research questions about school education systems.
Klíčová slova
kurikulum, kurikulární dokument, školní vzdělávací program, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
curriculum, curricular document, school education program, content analysis
Zásady pro vypracování
Vypracovat teoretickou část obsahující přehled kurikulárních dokumentů v ČR a jejich historický vývoj.
Provést analýzu školních vzdělávacích programů přírodopisu pro ZŠ a víceletá gymnázia v rámci alespoň dvou vybraných krajů.
Vyhodnotit, interpretovat a diskutovat výsledky.
Zásady pro vypracování
Vypracovat teoretickou část obsahující přehled kurikulárních dokumentů v ČR a jejich historický vývoj.
Provést analýzu školních vzdělávacích programů přírodopisu pro ZŠ a víceletá gymnázia v rámci alespoň dvou vybraných krajů.
Vyhodnotit, interpretovat a diskutovat výsledky.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. a Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Vydání první. Praha: Portál, 2017. 372 s.
Podroužek, L. 2011. Problematika vymezování a koncipování učiva přírodopisu v kurikulárních dokumentech základní školy z vvývojového hlediska.Arnica 2011, 1, 7-14. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň.ISSN 1804-8366.
Metodický portál RVP.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. a Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Vydání první. Praha: Portál, 2017. 372 s.
Podroužek, L. 2011. Problematika vymezování a koncipování učiva přírodopisu v kurikulárních dokumentech základní školy z vvývojového hlediska.Arnica 2011, 1, 7-14. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň.ISSN 1804-8366.